Oletko päässyt tavoitepainoon lääkkeillä? Oletko pysynyt tavoitteessa?
Oletko pudottanut painoa jollain Suomessa saatavissa olevalla lihavuus-/laihdutuslääkkeellä esim. Esim. Mysimba, Saxenda, Ozempic, Wegovy tai Mounjaro?
Onko painosi pysynyt tavoitteessa? Oletko lopettanut lääkityksen vai onko sinulla jokin ylläpitoannos? Jos painosi on pysynyt tavoitteessa tai se on noussut , niin miksi arvelet niin tapahtuneen?
Olen vasta aloittanut lääkityksen ja mietin onko tämä se oikea tie mietin millaiset mahdollisuudet minulla on pysyä tavoitepainossa jos sellaisen saavutan.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin Ozepcilillä 31 kg. Lopetin lääkkeen n. vuosi sitten ja painoni on nyt noussut 12 kg. Siihen vaikuttaa varmasti myös surutyö, jonka olen joutunut käymään läpi läheisen kuoleman johdosta.
Osanotto menestyksesi johdosta.
Onko painosi noussut tasaisesti vuoden aikana? Oliko heti lopettamisen jälkeen havaittavissa painon nousua vai vasta viiveellä?
Lääkkeenä ozempic, jolla paino putosi vuodessa 22 kg. Lopetin lääkkeen runsas vuosi sitten ja paino on pysynyt samoissa lukemissa. Lääkkeen aikana paino putosi ja opettelin annoskoot uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeenä ozempic, jolla paino putosi vuodessa 22 kg. Lopetin lääkkeen runsas vuosi sitten ja paino on pysynyt samoissa lukemissa. Lääkkeen aikana paino putosi ja opettelin annoskoot uusiksi.
Onpa hienoa, että jaoit tämän onnistumiskokemuksen. Niin monet kirjoittaa, ettei lääkkeellä pudotettu paino pysy. Tosin vain osalla on oma kokemus vaan kuultuja juttuja?
Laihduin ilman lääkettä, oli helppoa. Paino on pysynyt samana.
Vierailija kirjoitti:
Laihduin ilman lääkettä, oli helppoa. Paino on pysynyt samana.
Onnittelut. Osa saa onnistuu pudottamaan painoa oman motivaation ja päätöksen turvin. Kun pääsee vauhtiin se onnistuukin.
Sitten on taas monia, joilla syystä tai toisesta painon hallinnassa lääkkeiden apu on se portti eteenpäin.. Eikä nämä lääkkeeitä käyttävät painonpudottajat ole yhtään sen laiskempia tai vähemmän motivoituneita. Hienoa, että meillä on siis myös lääkkeellinen vaihtoehto, vaikka ei sekään kaikilla toimi.
Laihdutin Ozepcilillä 31 kg. Lopetin lääkkeen n. vuosi sitten ja painoni on nyt noussut 12 kg. Siihen vaikuttaa varmasti myös surutyö, jonka olen joutunut käymään läpi läheisen kuoleman johdosta.