Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään lasta groomattu?

Vierailija
09.09.2024 |

Tästä ei kukaan puhu, mutta todella moni lapsi ja nuori kohtaa netissä ns. saalistajia ja noin joka viides joutuu seksuaaliväkivallan uhriksi. Siis tosi iso luku, sehän on jo useampi lapsi per koululuokka. Onko kenelläkään kokemusta? Mistä voi epäillä, että lasta groomataan ja mitä sitten tehdään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään?

Vierailija
2/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen Pupan lapsenlapset ainakin. Sehän jäi kiinni viime viikolla. Mumma oli kuvannut. Kauhea tapaus,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla koiranharjalla.

Vierailija
4/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tehty? Onko tuo siis sitä, kun uhri siirretään teleporttauksella vieraan sivilisaation avaruusalukselle, ja siellä tehdään kaikenlaisia irstaita seksuaalisia tekoja? Ja uhri ei jälkeenpäin muista yksityiskohtia?

Vierailija
5/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tehty? Onko tuo siis sitä, kun uhri siirretään teleporttauksella vieraan sivilisaation avaruusalukselle, ja siellä tehdään kaikenlaisia irstaita seksuaalisia tekoja? Ja uhri ei jälkeenpäin muista yksityiskohtia?

Luodaan luottamuksellinen suhde lapseen, usein ensin somen välityksellä, ja sitten aletaan pyytää seksuaalisia tekoja.

Vierailija
6/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kammannut pojan tukan aika monta kertaa.

Vierailija
7/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla.  Ilmiötä on Suomessa ollut ainakin lähes 50 vuotta. Nuoret maksavat erilaisia hankintojaan seksillä.

8/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmuudella, mutta yhdestä koulunkäynnin ohjaajasta jäi minulle ja muutamalle muulle äidille oudot vibat. Muutama muu taas koki tosi hyvänä.

Tämä nuori mies oli todella paljon nuorten kanssa pelin tiimoilta yhteydessä iltaisin. Ajallisesti samaan tuli lisääntyvä viestinnän salailu lapsellani. Mutta se kuuluu myös itsenäistymiseen.

Lapseni mukaan ei ole mitään hämmentävää tapahtunut. Tiedä sitten.

Vierailija
9/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta auringon alla.  Ilmiötä on Suomessa ollut ainakin lähes 50 vuotta. Nuoret maksavat erilaisia hankintojaan seksillä.

Juu, mutta grooming on enemmän houkuttelua ja kohdistuu tosi nuoriinkin lapsiin. Ei ole niinkään seksillä hyödyn hakemista, vaan hyväksikäyttäjä on luottamuksen saavuttanut.

Vierailija
10/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ällöttäviin tekoihin tuo eräs ihmisryhmä kykenee!  Koko ajan enemmän tunnen vastenmielisyyttä, siksi elän sinkkuna.

Liian hyvässä muistissa omat lapsuudenajan kokemukset. Oksettaa.  Aivan takuulla useampi nainen on tähän törmännyt lapsena, eivät vain uskalla puua aivan kuin se olisi heidän syytään.

Vierailija
11/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasta on. Se tapahtui vuonna 2018 jolloin koko grooming-nimitys oli melko ventovieras käsite- ainakin suomalaisille. Minun lasta hyväksikäytti joku romanialainen (ip-osoitteen perusteella) mutta silloin Suomen poliisin valta ei riittänyt siihen että paikallinen poliisi olisi asiaa sen enempää lähtenyt asiaa tutkimaan. Emmekä saaneet minkäänlaista henkistä tukea, käsite grooming oli jotenkin täysin tuntematon käsite auttavalla taholla. Toivon, että tänä päivänä kaikki rikoksien uhrit saavat tarvitsevansa tuen ja avun. Olkaa te vanhemmat myös oikeasti aktiivisesti läsnä teidän nuorille.

Vierailija
12/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

En tiedä varmuudella, mutta yhdestä koulunkäynnin ohjaajasta jäi minulle ja muutamalle muulle äidille oudot vibat. Muutama muu taas koki tosi hyvänä.

Tämä nuori mies oli todella paljon nuorten kanssa pelin tiimoilta yhteydessä iltaisin. Ajallisesti samaan tuli lisääntyvä viestinnän salailu lapsellani. Mutta se kuuluu myös itsenäistymiseen.

Onhan tuo tosi kummallista toimintaa. Ohjaaja on rajaton, vaikka ei varsinaisesti hyväksikäyttäisi ketään.

Vierailija
13/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele groomaus.

Vierailija
14/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattunut lapset aikuisiksi.  Ei ole aavistustakaan , mitä on groomaus. Nykyaikana on villejä termejä, aika viidakko.

Vierailija
15/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lasta on. Se tapahtui vuonna 2018 jolloin koko grooming-nimitys oli melko ventovieras käsite- ainakin suomalaisille. Minun lasta hyväksikäytti joku romanialainen (ip-osoitteen perusteella) mutta silloin Suomen poliisin valta ei riittänyt siihen että paikallinen poliisi olisi asiaa sen enempää lähtenyt asiaa tutkimaan. Emmekä saaneet minkäänlaista henkistä tukea, käsite grooming oli jotenkin täysin tuntematon käsite auttavalla taholla. Toivon, että tänä päivänä kaikki rikoksien uhrit saavat tarvitsevansa tuen ja avun. Olkaa te vanhemmat myös oikeasti aktiivisesti läsnä teidän nuorille.

Mun lapselle koronavuonna joku intialainen äijä lähetteli viestejä, onneksi vain parin päivän ajan. Ne olivat sinällään ihan viattomia, tavallista jutustelua, mutta voin vaan kuvitella, jos olisikin keskustelu jatkunut Poliisi ei tutkinut enempää, kun ei ns. mitään tapahtunut eikä kuulemma Intiassa olla innokkaita selvittämään. Joskus olen yrittänyt tapahtuneesta puhua, mutta vastaanotto on jotenkin tosi syyllistävä, ihan kuin syy olisi lapsessa tai vanhemmissa. No varmasti olisi pitänyt tarkemmin vahtia puhelinta. Kiinnitin huomiota tavallista suurempaan ruutuaikaan ja tällainen sitten löytyi. 

Vierailija
16/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ja montaa mun kaveria on ainakin yritetty groomata vaikka kuinka monen miehen taholta jo 2000-luvun puolivälissä, jännä jos kukaan täällä ei ole siihen itse törmännyt. Minusta se on ihan vakiintunut ilmiö netissä. Ihmettelin jo silloin, että kuka ihme niiden vanhojen setien juttuihin uskoo ja haksahtaa. 

Vierailija
17/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ja montaa mun kaveria on ainakin yritetty groomata vaikka kuinka monen miehen taholta jo 2000-luvun puolivälissä, jännä jos kukaan täällä ei ole siihen itse törmännyt. Minusta se on ihan vakiintunut ilmiö netissä. Ihmettelin jo silloin, että kuka ihme niiden vanhojen setien juttuihin uskoo ja haksahtaa. 

Groomaaja ei vaan kerro olevansa vanha setä,  siksi varmaan on helppo uskoa.

Vierailija
18/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Groomaaja ei vaan kerro olevansa vanha setä,  siksi varmaan on helppo uskoa.

Kuinka hölmö pitää olla, että uskoo ketä tahansa netissä? Tästä oli jo kohta 20 vuotta sitten valistusvideoita ihan Suomessakin, naureskeltiin niille kun tuntui niin käsittämättömältä että joku olisi niin hyväuskoinen. 

Vierailija
19/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sekin groomaamista jos tapaa tytön sattumalta jossain ja sitten viestittelee hänen kanssaan koska se on mukavaa ja pitää tytöstä? Tyttö tietää iän eikä viestittelyyn liity mitään taka-ajatuksia?

20/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Onhan tuo tosi kummallista toimintaa. Ohjaaja on rajaton, vaikka ei varsinaisesti hyväksikäyttäisi ketään.

Kerroitteko tästä rehtorille?

🇺🇦🇮🇱