Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään lasta groomattu?

Vierailija
09.09.2024 |

Tästä ei kukaan puhu, mutta todella moni lapsi ja nuori kohtaa netissä ns. saalistajia ja noin joka viides joutuu seksuaaliväkivallan uhriksi. Siis tosi iso luku, sehän on jo useampi lapsi per koululuokka. Onko kenelläkään kokemusta? Mistä voi epäillä, että lasta groomataan ja mitä sitten tehdään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ja montaa mun kaveria on ainakin yritetty groomata vaikka kuinka monen miehen taholta jo 2000-luvun puolivälissä, jännä jos kukaan täällä ei ole siihen itse törmännyt. Minusta se on ihan vakiintunut ilmiö netissä. Ihmettelin jo silloin, että kuka ihme niiden vanhojen setien juttuihin uskoo ja haksahtaa. 

Groomaaja ei vaan kerro olevansa vanha setä,  siksi varmaan on helppo uskoa.

Kuinka hölmö pitää olla, että uskoo ketä tahansa netissä? Tästä oli jo kohta 20 vuotta sitten valistusvideoita ihan Suomessakin, naureskeltiin niille kun tuntui niin käsittämättömältä että joku olisi niin hyväuskoinen. 

Niin, ehkä sille on syynsä, miksi yksinäiset lapset haksahtavat. 

Vierailija
22/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ja montaa mun kaveria on ainakin yritetty groomata vaikka kuinka monen miehen taholta jo 2000-luvun puolivälissä, jännä jos kukaan täällä ei ole siihen itse törmännyt. Minusta se on ihan vakiintunut ilmiö netissä. Ihmettelin jo silloin, että kuka ihme niiden vanhojen setien juttuihin uskoo ja haksahtaa. 

Groomaaja ei vaan kerro olevansa vanha setä,  siksi varmaan on helppo uskoa.

Kuinka hölmö pitää olla, että uskoo ketä tahansa netissä? Tästä oli jo kohta 20 vuotta sitten valistusvideoita ihan Suomessakin, naureskeltiin niille kun tuntui niin käsittämättömältä että joku olisi niin hyväuskoinen. 

Niin, ehkä sille on syynsä, miksi yksinäiset lapset haksahtavat. 

En ihan tähänkään usko. Ei yksinäisyys tarkoita tyhmyyttä. Mutta jos olet oikeassa, niin tässähän on sitten ap:lle vinkki: kiinnitä tarkkaan huomiota siihen jos lapsesi on yksinäinen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

En tiedä varmuudella, mutta yhdestä koulunkäynnin ohjaajasta jäi minulle ja muutamalle muulle äidille oudot vibat. Muutama muu taas koki tosi hyvänä.

Tämä nuori mies oli todella paljon nuorten kanssa pelin tiimoilta yhteydessä iltaisin. Ajallisesti samaan tuli lisääntyvä viestinnän salailu lapsellani. Mutta se kuuluu myös itsenäistymiseen.

Lapseni mukaan ei ole mitään hämmentävää tapahtunut. Tiedä sitten.

Oliko tämä se porvoolainen tapaus joka sai 4 vuoden tuomion? 

Vierailija
24/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin isät saa hyvän syyn pitää nyrkkejä latingissa ja päästää vapaaksi, kun tilanne vaatii. Pidetään nyrkkejä latingissa ja etsitään väkisinkin syitä napata lättyyn lasten ahdistelijoita.

Vierailija
25/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin isät saa hyvän syyn pitää nyrkkejä latingissa ja päästää vapaaksi, kun tilanne vaatii. Pidetään nyrkkejä latingissa ja etsitään väkisinkin syitä napata lättyyn lasten ahdistelijoita.

Tämä on ongelma, koska lapsi ei uskalla kertoa kun pelkää isän reaktiota. 

Vierailija
26/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma, koska lapsi ei uskalla kertoa kun pelkää isän reaktiota. 

Minua itse asiassa ahdisti lähinnä se, miten äitini reagoi isän reaktioon. 

Vierailija
27/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös groomaus ole pitkän linjan peli, jossa vaikka opettaja tai valmentaja on mukava tytölle/pojalle vuosia ja sitten suojarajan ylitettyä /aikuistuessa alkaakin suhde jossa tyttö/poika on täysillä mukana. Groomaus ei ole sitä , että houkutellaan 12 vuotias asuntoon ja lähennellään.

Vierailija
28/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös groomaus ole pitkän linjan peli, jossa vaikka opettaja tai valmentaja on mukava tytölle/pojalle vuosia ja sitten suojarajan ylitettyä /aikuistuessa alkaakin suhde jossa tyttö/poika on täysillä mukana. Groomaus ei ole sitä , että houkutellaan 12 vuotias asuntoon ja lähennellään.

Itse ymmärrän "groomauksen" tarkoittavan systemaattista manipulointia jossa pyritään saamaan kohde luottamaan itseensä tarkoituksena juurikin saada vastineeksi seksiä, kuvia yms. Jos kyse on aidosta kiintymyksestä, suhde kestää vuosikausia ja muodostuu fyysisemmäksi molempien ollessa täysi-ikäisä niin en pidä sitä groomauksena. Tällainenkin suhde voi olla monille vaikea hyväksyä.

Vierailija
29/29 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlow, 5, opettaa groomaamaan oikein

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä