Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lasista keittiön välitilassa?

10.02.2007 |

Hei,

Jostain olen kuullut keittiön välitilan ratkaisusta, jossa se on tehty lasista. Lasi on sitten toiselta puolelta maalattu halutun väriseksi. Onko jollain tällaista tehtynä? Käyttökokemuksia kaipaisin. Miten se kiinnitetään, millaista lasin pitää olla ja minkälaisella maalilla se maalataan. Kiitos, jos viitsit vastata!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tilaa joka jää tason ja yläkaappien väliin. Perinteisesti kai laatoitettu...

Vierailija
2/5 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sen lasitusliikkeestä ja he kävivät myös asentamassa sen. En valitettavasti osaa sanoa, miten se on kiinnitetty ja millaisella maalilla maalattu, mutta sen voin sanoa, että hyvännäköinen ja helppohoitoinen se on!! Meillä ainakin taitaa lasi olla karkaistua.

No ei tämä varmaan mitään auttanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli maalautettu automaalaamossa halutun väriseksi. Itse mietin, että miten lasin maalauttaminen poikkeaa siitä, jos maalaa taustaseinän haluamansa väriseksi. Minäkin olen ymmärtänyt, että lasin täytyy olla karkaistua lasia. Mutta lasitusliikkeessä varmaan tietävät tarkemmin.

Vierailija
4/5 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellainen lasi kuin Optiwhite karkaistuna sopii hyvin välitilan lasiksi, eikä näytä vihertävälle. Taustaseinä olisi hyvä maalata Luja-maalilla, en tosin muista minkä vuoksi suositeltiin juuri luja-maalia... Hyvä kosteudensieto?!

Vierailija
5/5 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasiliikkeen asentaja kävi mittaamassa tilan, pistorasioiden jne paikat ja toi muutaman päivän päästä 8- tai 10-millisen karkaistun lasin (lasit) olohuoneen lattialle. Tuttu taiteilija kävi maalaamassa lasin pintaan " käänteisenä" kuvan. Tämä tarkoittaa siis sitä, että ensin maalataan kuviot, sitten taustat ja viimeisenä veti vielä koko lasin tummanharmaalla maalilla kamalan näköiseksi. Koko touhu näytti epäilyttävältä.

Lasin kuivuttua lasiliikkeen asntaja tuli ja asensi lasit paikoilleen. Asennettaessa maalaus jää lasin ja seinän väliin.

Olen ollut erityisen tyytyväinen! maalaustekniikkaan kannattaa kiinnittää huomiota. kovin yksivärinen tai graafiset kuviot näyttävät pisarat jne tehokkaasti. esim marmorointi tms ovat hyviä. Laserelli kannattaa sävyttää työtason väriin, ei tule levoton kokonaisuus. Meillä tarvittiin useita laseja, koska laserellin koko pituus on n. 8 m (yhtenä kappaleena ei olisi onnistunut..).

Ei laastisaumoja, helppo puhdistaa lasinpesuaineella, armelias pisaroille... vain hyvää kerrottavaa

P.S. tsemppiä lasiliikkeen löytämisessä. Mulle eka kertoi laserellin tulevan niin kalliiksi, etten halua sitä, seuraava kertoi sellaisen tekemisen olevan mahdotonta ja kolmas lähetti mittamiehen ja kertoi, että ovat tehneet niitä ennenkin, tosin valmiiksi savutetusta/käsitellystä lasista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi