Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako ulkomailla syödä irtojäätelöä, pehmistä, pirtelöitä ym?

Vierailija
08.09.2024 |

Ulkomailla tarkoitan eurooppaa, amerikkaa, etelä-amerikkaa, australiaa ja japania, etelä-koreaa ym. Eli maita, joissa nyt yleisesti on kohtuullisen hyvä hygienia ja niissäkin normaaleja turistialueita ja kaupunki-alueita, ei slummeja tms. Sairastuuko jäätelöannoksista ja pirtelöistä vai onko niitä ok syödä? Entä kermakakkuja? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy nyt ensin vaikka Tallinnan risteilyllä. Suunnitella nyt tuollaista maailman ympäri matkustamista ja miettiä, että voiko juoda pirtelön!

Olen matkustanut 17 euroopan maassa ja lisäksi amerikan mantereella monessa paikassa. Kertaalleen käynyt afrikassa. Tallinnan risteilyllä viimeksi 20 vuotta sitten. Ap

Etkä ole syönyt kertaakaan jäätelöä???

Olen syönyt niitä tehtaissa pakattuja tuutteja ja puikkoja kaikissa maissa, irtojäätelöä ja pirtelöä vain länsi-euroopassa ja jenkeissä. Ap

Mä en taas syö niitä ainakaan missään rantakahviloissa, ne saattaa olla monta kertaa sulaneita. 

Irtojäätelöä syön paljon!

Vierailija
22/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join pirtelön Ranskassa ja sain ruokamyrkytyksen - elämä on uhkapeliä. Missä vaan voi sairastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee vatsa kuralle suomalaisesta jäätelöstä, mutta ulkomailla ei.

Vierailija
24/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä join pirtelön Ranskassa ja sain ruokamyrkytyksen - elämä on uhkapeliä. Missä vaan voi sairastua.

Selvisit hengissä??

25/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten uskaltaisin itse, mutta pirtelöiden suhteen tarkkana ettei tule vesijohtovedestä tehtyjä jääpaloja jos alueen vettä syytä turistin välttää.

Jäätelöstä tunnustelisin ettei ole sulanut ja en ostaisi kylmälaukusta. Hedelmät taas kylmälaukusta superhyviä, kun huuhtoo pullovedellä.

Vierailija
26/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen, aikoinaan olin Espanjassa flamenco esityksessä, söimme siellä irtojäätelöä ja tuli ripuli, epäilin jäätelöä syyksi. Siihen aikaa siitä varoiteltiin.

Vierailija
27/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi räjähti kun söi ulkomailla jäätelöä

Vierailija
28/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi räjähti kun söi ulkomailla jäätelöä

Eikö se ollut hyvä asia? Mikä maa muuten??

Vierailija
29/29 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>eurooppaa, amerikkaa, etelä-amerikkaa, australiaa ja japania, etelä-koreaa 

Euroopassa suurimmassa osassa tottakai voi ihan huoletta. 

Pohjois-Amerikka (USA & Kanada) voi huoletta missä vain.

Australia voi huoletta, samoin Japani ja Etelä-Korea.

Etelä-Amerikassa en ole käynyt, joten en osaa sanoa ja riippuu varmasti paljon maasta, mutta arkijärki peliin ja ostat vähän paremmasta paikasta eikä kadulta, niin aika varmasti voi olla huoleton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi