Uskaltaako ulkomailla syödä irtojäätelöä, pehmistä, pirtelöitä ym?
Ulkomailla tarkoitan eurooppaa, amerikkaa, etelä-amerikkaa, australiaa ja japania, etelä-koreaa ym. Eli maita, joissa nyt yleisesti on kohtuullisen hyvä hygienia ja niissäkin normaaleja turistialueita ja kaupunki-alueita, ei slummeja tms. Sairastuuko jäätelöannoksista ja pirtelöistä vai onko niitä ok syödä? Entä kermakakkuja?
Kommentit (29)
Mä join pirtelön Ranskassa ja sain ruokamyrkytyksen - elämä on uhkapeliä. Missä vaan voi sairastua.
Minulla menee vatsa kuralle suomalaisesta jäätelöstä, mutta ulkomailla ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä join pirtelön Ranskassa ja sain ruokamyrkytyksen - elämä on uhkapeliä. Missä vaan voi sairastua.
Selvisit hengissä??
Muuten uskaltaisin itse, mutta pirtelöiden suhteen tarkkana ettei tule vesijohtovedestä tehtyjä jääpaloja jos alueen vettä syytä turistin välttää.
Jäätelöstä tunnustelisin ettei ole sulanut ja en ostaisi kylmälaukusta. Hedelmät taas kylmälaukusta superhyviä, kun huuhtoo pullovedellä.
Tuli tästä mieleen, aikoinaan olin Espanjassa flamenco esityksessä, söimme siellä irtojäätelöä ja tuli ripuli, epäilin jäätelöä syyksi. Siihen aikaa siitä varoiteltiin.
Mun anoppi räjähti kun söi ulkomailla jäätelöä
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi räjähti kun söi ulkomailla jäätelöä
Eikö se ollut hyvä asia? Mikä maa muuten??
>>eurooppaa, amerikkaa, etelä-amerikkaa, australiaa ja japania, etelä-koreaa
Euroopassa suurimmassa osassa tottakai voi ihan huoletta.
Pohjois-Amerikka (USA & Kanada) voi huoletta missä vain.
Australia voi huoletta, samoin Japani ja Etelä-Korea.
Etelä-Amerikassa en ole käynyt, joten en osaa sanoa ja riippuu varmasti paljon maasta, mutta arkijärki peliin ja ostat vähän paremmasta paikasta eikä kadulta, niin aika varmasti voi olla huoleton.
Mä en taas syö niitä ainakaan missään rantakahviloissa, ne saattaa olla monta kertaa sulaneita.
Irtojäätelöä syön paljon!