Hautausmaalla iltaisin kulkijat
Millaiset ihmiset kulkevat hautausmailla iltahämärissä tai yöllä? Näin taas sellaisen kun kävelin hautausmaan ohitse menevällä kulkureitillä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hautausmaat ovat suljettuna öisin ja pitäähän sitä kuolleiden jossain oleilla?
Ei eläviäkään saa syrjiä. Hautausmaa on kaikkia varten.
Valoisina kesäöinä hautausmaat ovat rauhoittavia. Pimeän yön aikaan sopivasti goottimaista ja rauhaa.
Ruumiinmakaajat siellä kulkee etsien avointa hautaa.
Älkää miettikö liikaa kauhuja ,ne jotka ovat haudattu ovat laitettu pyhään maahan ja sinattu,siellä ei pahuutta ole.
Vartijat käyvät siellä joskus, mutta enimmäkseen autolla. Eivät jalkaudu koskaan.
Lähinnä vain kiusallista huomiota kun kuitenkaan ole kovin suotavaa olla kovin myöhään.
ap:lle tiedoksi vaan se, että kun helvetti on täynnä, kuolleet kulkevat maan päällä
Vierailija kirjoitti:
ap:lle tiedoksi vaan se, että kun helvetti on täynnä, kuolleet kulkevat maan päällä
Vilkaisin ikkunasta ja hautausmaalla ei näy kuolleita kävelemässä.
Hyvä kysymys. Seisovat vai kävelevät? Onko niissä valoja vai pimeässä. Entä taskulamppu. Onko se ihminen vai muodonmuuttaja? Haamuko tai luonnonhenki. Vai koiraa kuljettaa, saako siellä olla koiria. Vai rituaalien tekijöitä tai tutkijat.
Vierailija kirjoitti:
Itse hautasin omat vanhemmat tai siis tuhkautin. Päätin, et heidän muisto on mun omassa päässä, käyn viemässä kynttilät heidän muistokivelle....
(olen tuo #15).
Sammuuko kynttilä itsekseen sitten. Minkälaisia kynttilöitä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok vielä näihin aikoihin, kun kaupatkin ovat vielä auki.
Onkohan puistojen tai rantojen puutetta paikkakunnilla, jos hautuumaalle moni suuntaa?
Hyvä idea muuten. Tykkään kävellä iltaisin hämärässä ulkona ja miettiä syntyjä syviä. Usein alkaa kyyneleet valua kun oikein pääsen kipeimpiin ajatuksiini kiinni. Lenkkipolulla tämä harmittaa kun pelkään että joku tulee vastaan enkä halua että minut nähdään siellä itkuisena. Hautausmaalla kukaan ei ihmettelisi kyyneleitä! Taidan siirtyä sinne kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan puistojen tai rantojen puutetta paikkakunnilla, jos hautuumaalle moni suuntaa?
Puistot ja rannat täyttyvät helposti häiriköistä tai ainakin mekastajista. Hautausmaat ovat toistaiseksi saaneet olla hiljaisina paikkoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puistot ja rannat täyttyvät helposti häiriköistä tai ainakin mekastajista. Hautausmaat ovat toistaiseksi saaneet olla hiljaisina paikkoina.
Harmi ettei tavallisille ihmisille ole rauhallisia kävelypaikkoja. Liekö nuoriso rannoilla ja puistoissa, tai parikymppiset. Ellei asu ihan korvessa ja ole auto.
Tykkään siitä tunnelmasta ja rauhallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sähän itse näit sen, joten tiedät millainen se oli. Mitäs täällä turhia kyselet.
Tää on hyvä.
Vanhat hautausmaat rautaristineen ja isoine paasikivineen ovat kuin luotuja öisin vaeltelun näyttämöksi.
Mä asun siellä, rivi 13 paikka 13, piti käydä hakemassa ruokaa.
Itse hautasin omat vanhemmat tai siis tuhkautin. Päätin, et heidän muisto on mun omassa päässä, käyn viemässä kynttilät heidän muistokivelle....
(olen tuo #15).