Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 +v naiset, kuinka paljon sairastatte?

Vierailija
08.09.2024 |

Olen 47 v nainen. Hyväkuntoinen ja virkeä. Lapset ovat aikuisia. Olen miettinyt vai kuvittelenko vain, että todella monella yli 50 vuotiaalla on vaikka mitä kremppaa ja sairautta. Pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Itse en ole juuri koskaan sairaana. Minua ei ole koskaan leikattu, en ole ollut sairaalassa. En ole murtanut tai venyttänyt raajojani. Ei ole koskaan ollut haavoja missään. Ei ole tarvinnut syödä juurikaan antibiootteja. Pari pissatulehdusta on ollut. Hiivaa joskus. 

Kerran olin nuorena mopokolarissa ja silloin oli kipsi jalassa ja kerran tipuin hevosen selästä ja sain nilkkavamman vuoksi kuukauden sairasloman. 

On minulla joskus kokeiltu verenpainelääkettä, mutta pääsin siitä eroon laihduttamalla ja liikkumalla enemmän.

Mitä teillä muilla on? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kroonisia elämäntapa sairauksia ei ole, mutta vanhemmiten murtumat ovat alkaneet kolottaa öisin. 60 v,

Vierailija
2/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glaukooma, kolesteroli ja kaihi leikattu. Siinä mun krempat , tietysti vähän jäykempi kuin 50v , mutta esim.kyykkyyn pääsen ja ylös ihan helposti . WC : ssä juokseminen ketuttaa. T.70v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä projekti on aloittaa vanhemmistasi tai isovanhemmista. Toki ruokavalio ja elinympäristö vaikuttaa, mutta mikä niillä on ollut ongelmana, se voi olla sinullakin mutta siihen voi varautua syömällä ja liikkumalla oikein.

Vierailija
4/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 autoimmuunisairautta, ei liity ikään. Flunssia tms ollut 10 vuoden aikana kolme. Eipä muuta. Vaihdevuodetkin suht oireettomat. 54 v. 

Vierailija
5/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sairauksia tai vaivoja. Umppari leikattu 7-vuotiaana ja se on ainoa kerta, kun oon ollut vuodeosastolla sairaalassa. En sairasta suunnilleen ikinä mitään tartuntatauteja, oon ylitarkka käsihygienian suhteen. Jos on ollut jotain vti-oireita (viimeksi ehkä 10 v sitten), olen lisännyt veden juomista ja sillä helpottanut. En edes muista, milloin oisin syönyt ab-kuuria, ehkä lapsena angiinaan. Mikään osa kehostani ei ole murtunut, tai edes pahemmin nyrjähtänyt tms.

Olen viisikymppinen, mutta en mielestäni voi fyysisesti huonommin kuin kolmikymppisenäkään.

Vierailija
6/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harva 50 on enää ilman sairauksia, ne alkaa tippua tos 4kympin jälkeen, mitä nyt mutsia ja tuntemiani naisia kattellut. Mutsi just juhannuksena selitti, että hän on itseasiassa monisairas, koska syö kolmeen eri sairauteen jok pv lääkettä, mm. just diabetes. Mutsi 52, mä 28. 922

Vierailija
7/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja arkiliikkuva 53v. Aivan järkyttävä määrä sairauksia ja lääkkeitä niihin, pääosin koska löytyi geenivirhe joka aktivoitui keski-iässä ja aiheuttaa kropassa kaikkea veemäistä. Nyt on menossa keuhkolääkkeet, sydänlääkkeet, ties monesko versio verenohennuslääkkeistä, tarvittaessa erilaisia kipulääkkeitä sekä mielialalääkkeet. Kyllä, minulla on myös dosetti käytössä kuten mummoilla....

Kun täytin 50, koin ja luulin olevani terve ja hyväkuntoinen  yhtä perussairairautta lukuunottamatta, mutta se terveys meni sitten kerralla ja kunnolla. 

Vierailija
8/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 v, hormonikorvaushoito piti hankkia vaikeisiin vaihdevuosioireisiin, mutta eipä muuta. No monitehot on pitänyt hankkia, ennen pärjäsi miinuslaseilla😄

Vierailija
9/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Lihas-)kunto muuten parempi kuin koskaan, mutta rustot, ranka ja nivelet vinkuu ja valittaa.

N52

Vierailija
10/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 v ikää. En edes muista koska viimeksi olisi ollut perusflunssaa tai muuta flunssapöpöä, koronaa en ainakaan oireellisena ole sairastanut. Uudessa työpaikassa jossa olen ollut nyt 6 vuotta en ole ollut pöpöjen takia sairauslomalla kertaakaan. Toki 48 vuotiaana menin talvella työmatkalla kaatumaan niin, että käsi murtui useammasta kohtaan ja jouduin olemaan töistä pois 7 viikkoa.

Olen suht hoikka ja silti minulla on kolesteroli lääkitys ja verenpaine lääkitys, pitkään yritin olla niitä ilman, mutta lopulta otin käyttöön, sukurasite on todella vahva.

Kolotusta alkaa välillä olemaan siellä sun täällä, mutta toistaiseksi ei menoa haittaa. 

Vierailija
11/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi terve olen, esim. antibioottikuurin olen tarvinnut vain kerran viimeisen 20 vuoden aikana. Mutta nyt todettiin diabetes ja siihen on lääkitys. Muuten en lääkkeitä tarvitse. Tämä on tosiaan sellainen asia mitä ei voi pitää itsestäänselvyytenä. Ehkä 10 vuoden kuluttua on asiat huonommin (nyt 50 v.).

Vierailija
12/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on dementia. Ensin vakuutat, että et ole ollut koskaan sairaalassa ja hetken päästä muistat nuoruuden tapahtumat ja sairaalakäynnin sekä katkenneen jalan. 

Minulla on monia sairauksia ja syön 6 lääkettä päivittäin. 50+

Vierailija
13/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain autoimmuunisairauden koronarokotteesta ja tyypin 2 diabetes ilmaantui 55- vuotiaana (en ole lihava).

Plus ankara vitutus tietty kun karvat harmaantuu ja ohenee. Muuten menee hienosti. N58

Vierailija
14/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on dementia. Ensin vakuutat, että et ole ollut koskaan sairaalassa ja hetken päästä muistat nuoruuden tapahtumat ja sairaalakäynnin sekä katkenneen jalan. 

Minulla on monia sairauksia ja syön 6 lääkettä päivittäin. 50+

Haluatko osoittaa aloituksesta kohdan, jossa sanon olleeni sairaalassa. Jalka kipsattiin yksityisellä. Sairasloma tuli työterveydestä. En ole ikinä käynyt edes sairaalapäivystyksessä. 

Vierailija
15/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenahdistusta. Välillä peräpukama oireilee. Sain sen raskaana ollessa ja nyt vanhemmiten on alkanut vaivata enemmän. 

Vierailija
16/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin nuorena tosi paljon ja olen ollut yli 10 x leikkauksessa. Viimeksi kaihi ja jälkikaihi, nämä tulivat jo 40-v. Nyt kun olen etätöissä Välimeren auringon alla, olen ollut koko ajan terveenä. Ei edes flunssaa 5 v aikana.

Vierailija
17/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 50- vuotiaaksi asti terve kuin pukki. Sitten alkoi monenlaiset vaivat. Polvi kipuilee, ettei pysty liikkumaan. Lonkat särkee yöllä kun yrittää nukkua. Henkeä ahdistaa öisin myös, ilmeisesti astma aktivoitumassa, vaikka aikuisiällä ei ole oireillut ollenkaan, lapsena kyllä. Sokeri-, kolesteroli- ja verenpainelääkitys on, tulivat "50-vuotislahjaksi". Lisäksi on mt-lääkitys ja vaihdevuosioireetkin vaivaavat. Olen kyllä ylipainoinen, että selittänee ainakin osan vaivoista. Nyt 58-vuotias.

Vierailija
18/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 50- vuotiaaksi asti terve kuin pukki. Sitten alkoi monenlaiset vaivat. Polvi kipuilee, ettei pysty liikkumaan. Lonkat särkee yöllä kun yrittää nukkua. Henkeä ahdistaa öisin myös, ilmeisesti astma aktivoitumassa, vaikka aikuisiällä ei ole oireillut ollenkaan, lapsena kyllä. Sokeri-, kolesteroli- ja verenpainelääkitys on, tulivat "50-vuotislahjaksi". Lisäksi on mt-lääkitys ja vaihdevuosioireetkin vaivaavat. Olen kyllä ylipainoinen, että selittänee ainakin osan vaivoista. Nyt 58-vuotias.

Ootko mun mutsi, kuulostat just samalta, morjes! Eli 50 vuotiaana yhtäkkiä hän sai monta diagnoosia ja hirvittävä määrä lääkärin määräyksestä lääkkeitä otettavaksi. Vaikka painoindeksi matala, niin diabeteskin puhkesi. Kovat lääkekulut kuussa, välillä jeesaan rahallisesti. m28

Vierailija
19/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

53-v. sain eteisvärinä-diagnoosin, mutta se ei rajoita elämääni mitenkään, paitsi loppuelämän joudun syömään antikoagulanttia. Nyt olen 63.

Olen hyvässä kunnossa, lenkkeilen, uin, käyn salilla, pelaan golfia jne. Kaikenmaailman kyykkytestit sun muut menevät kevyesti. 

Leikattu on ainoastaan kitarisat lapsena ja suonikohjut aikuisena. Sairaalassa vain tuon eteisvärinän vuoksi silloin kun se todettiin (muutaman tunnin), ja toisen kerran hämähäkin pureman vuoksi. 

Vierailija
20/28 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lääkitystä. En ole sairastanut flunssaa tms. pitkään aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä