Dosentti ja erikoislääkäri pitää lasten saamista elämässään tärkeimpänä
HS mielipiteissä. Siis tärkeämpänä kuin uraansa.
Kommentit (32)
Eli on leipätyöläinen, joka ei päivitä osaamistaan. Miten perhe liittyy lääkärin työhön?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen erikoislääkäri!
Ja minä
Psykiatri ei tiennyt ettei asperger nimikettä ole tätä nykyä. Hänen mielestään autistien täytyy aina päästellä omituisia äännähdyksiä ollakseen autisti. Kaksisuuntaisen täytyy olla menettänyt luottotietonsa. Joitain mainitakseni.
Tunnetteko oikeasti ketään joka on kutsumusammatissa ja tehnyt sitä ainakin 10v? En siis tarkoita nyt sitä kun aluksi ollaan innoissaan. Ala kuin ala, työ on vain työtä. Joku muu voi tehdä sen sun sijaan, sen sijaan kukaan muu ei voi olla sun läheisille sinä. Eiköhän jokainen älykäs ihminen arvosta yksityiselämää yli työelämän.
Arvasin, että Anni Kytömäen haastattelu lapsettomuudesta osui jonkun herkkään kohtaan. Ilman muuta lapsistaan saa olla ylpeä ja kuten sanottua, on normaalia, että omasta halustaan lapsia hankkineelle perhe on tärkeintä elämässä. Huolestuttavaa, jos näin ei olisi.
Kirjoituksen hurmoksellinen ja imelä, jopa infantiili tyyli ei kuitenkaan saa minua vakuuttuneeksi siitä, että raskaus ja lasten synnyttäminen olisivat jokaiselle naiselle se ehdoton luovuuden huipentuma. Olen törmännyt aiemminkin nimenomaan naisiin, jotka tällaisella lapsenmielisellä romantisoinnilla yrittävät oikeuttaa omia elämänvalintojaan paremmiksi ja yrittää samalla käännyttää niitä naisia, jotka ovat valinneet elämässään erilaisen tien. Vastavirtaan kulkeminen vaatii hyvää itsetuntoa, analyyttisyyttä ja reflektointikykyä ja siksi väitän, että vastavirtaan kulkijoita, jos keitä, ei pysty käännyttämään sokerisilla latteuksilla ja hurmoshenkisellä paasaamisella. Sellainen puhe on vain turhaa toisen ihmisen aliarviointia mutta onneksi juuri sen takia helppo jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minäkin olen erikoislääkäri ja tärkeysjärjestys on perhe eli vaimo ja lapset, minä itse, lapsuuden perhe, ystävät, koti, harrastukset ja vasta sitten työ.
Ok, mutta tuo on helppo sanoa megapalkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö sellaisen lääkärin vastaanotolle joka ei pitäisi lapsiaan tärkeimpänä?
Missä mielessä jälkeläiset voisi olla tärkeämpiä kuin kokonainen elämäntyö? Lapset hoituu kyllä sivussa ja hyvin hoituu.
Kyllä joutuu hyvin suuriin vaikeuksiin, jos alkaa te-palveluille selittämään, että perhe on tärkeämpi kuin työ. Sut voidaan ajaa todella ahtaalle jos rupeat sooloilemaan.
Niin? Ja joku toinen ajattelee sitten toisin päin.