Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pelkäät kävellä pimeällä vaikka on katuvalot, mikä on syy?

Vierailija
08.09.2024 |

Ei etsitä vikoja ihmisistä. Kiinnostaa vaan muuten. Entä maalla pimeässä? Mitä pelkäätte tulevan vaikkei ehkä tule..? Onko alue mukava vai jotain outoa. Tai onko se konkreettinen pelonaihe.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemialääkitys on heikentänyt hämäränäköäni.

Vierailija
42/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle se syy pelkoon on miehet.

Me miehet myös pelätään miehiä.

On tässä perää. Kyllä öisin liikkuessa tulee vastaan kävelijät skannattua ja riskiarvio tehtyä automaattisesti. -m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylällä liikkuu muistisairas mies joka on välillä arvaamaton - välillä mukava, välillä päästää suustaan herjoja. Ei saisi liikkua yksin, mutta vähän väliä karkaa omaishoitajavaimoltaan. Sitten on ne muut kylähullut ja alkkikset. 

Kylähullut ja alkkikset on vaarattomia. 

Vierailija
44/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän pelottaa, kun kävelen klo 23 jälkeen töistä tullessani bussipysäkiltä kotiin. Kävelymatkaa tulee puolisen kilometriä pysäkiltä kotiin.

Perjantai- ja lauantai-illat ovat pahimpia, silloin liikkuu monenlaista huutelijaa, tosin yleensä huutelevat autoista käsin.

Vierailija
45/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä itse pimeää pelkää ja maalla kuljen koska Vaan. Täällä on sen verta levotonta ja tapahtuu etten vapaaehtoisesti liiku pimeässä. Jos meen niin vilkkaampia väyliä missä on valot. 

Vierailija
46/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylällä liikkuu muistisairas mies joka on välillä arvaamaton - välillä mukava, välillä päästää suustaan herjoja. Ei saisi liikkua yksin, mutta vähän väliä karkaa omaishoitajavaimoltaan. Sitten on ne muut kylähullut ja alkkikset. 

Kylähullut ja alkkikset on vaarattomia. 

Ai on vai? 

Vierailija
47/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me miehet myös pelätään miehiä.

Rehellisesti ei kyllä kovin usein ole tarvinnut toista ihmistä - edes miestäkään - pelätä! XD

t. 180cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkistä 4 x 242,5kg (raw), maastaveto 340kg, cooper 3070m, useita leukoja 50kg lisäpainolla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa!

Vierailija
48/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse kävelen keskellä tietä jos myöhäiseen aikaan joudun liikkumaan ja vaihdan puolta jos mies tulee vastaan. On paras varmistaa etttä on välimatkaa että ehtii paremmin karkuun ja huutaa apua jos jotain tapahtuu.

Silti pelottaa ihan kamalasti. Mies osti minulle pippurisumuttimen, se antaa vähän turvaa  kyllä. Joillakin on pieni hiuslakkapullo taskussa tai laukussa, sekin auttaa.

Vierailija
49/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan kulkea pimeässä. Tunnen olevani turvassa ja vapaa, kun muita ihmisiä ei juuri näy. Ihmettelen tuota puskaraiskaus pelkoa, minusta tuntuisi absurdilta pelätä, että joku vaanisi. Oletteko te jotka pelkäätte miehiä pimeällä joskus kokeneet sellaista, että joku on lähtenyt seuraamaan tai yrittänyt käydä päälle? Itse en ole kokenut ikinä mitään uhkaa valoisalla tai pimeällä niin mietin, että onko tuollainen pelko kokemusten synnyttämää vai vaistoa?

N24

Vierailija
50/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä nistejä pelkään. Sen verran arvaamattomia välillä. Puukon kanssa joskus junassa tullut riehumaan. 

Vierailija
51/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Saat pelätä ihan päiväsaikaankin ja kaupungin taajamassa liikkuessa. Esim yhtä minun kaveriani lähti seuraamaan pakettiautolla ajava mies.Kaverini ajoi polkupyörällä. Sitten mies ajoi tien sivuun ja jäi odottamaan kaveriani, ja sanoi hänelle:" Lähdin seuraamaan sinua, kun halusin katsoa kurvejasi!" Kaverini lähti karkuun. Minua on ahdisteltu mm bussipysäkillä, klo oli noin 20, ja tämä tapahtui kesällä, ja ili valoisaan, bussiin oli tulossa paljon porukkaa. Yksi juoppo mies tuli jututtamaan minua, ja vastasin hänelle kohteliaasti. Mies meinasi sitten mennä taksin kyytiin, mitta huomasi, että minä menen bussiin,niin tuli perässä. Istuin käytäväpaikalla, että mies ei pääse viereeni. Siitä huolimatta tuli viereen ja alkoi nykimään. Jäin omalla pysäkilläni mahdollisimman myöhään, että mies ei olisi seurannut, mutta hänpä lähti perääni! Onneksi oli ihan kännissä. Minä pinkaisin juoksuun, ja pääsin miestä karkuun kotiini, koska oli niin kännissä.

Näin miehet ahdistelevat meitä naisia. Näitä sattuu valitettavasti paljon. Ja ihan kantasuomalaisia miehiä.

Vierailija
52/52 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen itse myös pimeällä. Täällä ei ole katuvaloja. Hiekkatietä. Oikeastaan en pelkää metsän eläimiä. Ainoa eläin mitä voisin pelätä olisi iso koira. Täällä joissakin taloissa koiria (ovat yleensä aitojen takana) joita kohdatessa voisi henki lähteä. Joissakin taloissa pidetään niitä vapaana ja niiden ohi menee sitten tuurilla jos joskus on ns pakko mennä.

Muuten täällä kulkee hyvin vähän ihmisiä joten hiljaista on. Ei mitään epämääräistä porukkaa. Syksyisin varon hieman metsästäjiä. Toki eivät hekään pimeässä metsästä, mutta ajavat isoilla autoilla joissa häikivät valot. Ne helposti sokaisevat ja en näe enää missä kuljen. Sama juttu traktorien kanssa. Viime talvena sain pari kertaa hypätä kinokseen auraavan traktorin tieltä. En nähnyt pimeässä kummalla puolelle se aura oli ja olin väärällä puolella  ja sitten en ehtinyt enää väistää toiselle puolelle. Näin oli pakko hypätä lumipenkkaan. Tälläinen kuski meinasi kerran ajaa autoni kylkeen myös. Olin pihatieni päässä autoni kanssa ja en päässyt ylemmäs. Olin kolaamassa. Sitten näin traktorin tulevan lujaa. Hyppäsin autooni ja sain viime hetkellä sen ylemmäs. Jos en olisi onnistunut niin olisi aura osunut autoni kylkeen. Kuski ei varmaan edes huomannut mitään. Tämän jälkeen varon varsinkin tuota kuskia ja hänen ajotyyliään.

Muuten jokin epämääräinen auto jossa esim nuorta porukkaa yms ja ajavat lujaa luistattaen on varmaan sellainen hieman pelottava juttu varsinkin pimeällä. Moni ajaa pitkällä ihan siihen lähelle asti. Sekin ikävää.