Jos pelkäät kävellä pimeällä vaikka on katuvalot, mikä on syy?
Ei etsitä vikoja ihmisistä. Kiinnostaa vaan muuten. Entä maalla pimeässä? Mitä pelkäätte tulevan vaikkei ehkä tule..? Onko alue mukava vai jotain outoa. Tai onko se konkreettinen pelonaihe.
Kommentit (52)
Kun mies on päättänyt tehdä pahaa niin he eivät ole mitään katuvalossa palavia vampyyrejä vaan tekevät sen vaikka päivänvalossa. Katuvalo kuitenkin antaa minulle mahdollisuuden havaita vaaran ajoissa ja paeta, tai viimekädessä joku muu saattaa nähdä tilanteen ja voi puuttua.
Ei pelota kun olen isokokoisen koiran taluttimenjatke.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle se syy pelkoon on miehet.
Me miehet myös pelätään miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Yöllä liikkuu enemmän epämääräistä porukkaa.
Eli sinä kuulut heihin?
Ei pelota kuin rattijuopot ja muut kaaharit, jotka kuvittelevat voivansa rikkoa tieliikennelakien lisäksi fysiikan lakejakin.
Jos on katuvalot ei ole pimeää. Pimeässä kukaan ei näkisi minua, joten olisi turavllisempaa. Siksi en koskaan metsässäkään käytä taskulamppua tms jotta minua ei havitse. Mieluummin havaitsen ne muut ennen kuin he minua.
Mä tykkään liikkua pimeällä. Liian vähän on oikeaa pimeyttä ja liikaa valosaastetta.
Se, että naisia pelottaisi pimeällä, on palstan wannabe-raiskaaja-incelin fantasia.
Puskaraiskaukset on myytti. Vaara odottaa neljän seinän sisällä.
Katuvalot on itseasiassa typerä keksintö. Ne häikäisee ja aiheuttaa syviä varjoja, eikä kukaan näe hyvin siinä valaistuksessa.
On todettu, että pimeässä häiriköintiä tapahtuu vähemmän. Känniset ei viitsi alkaa häsläämään kun ei ole valoa. Pimeys rauhoittaa kadut ja tiet. Ei pysty edes graffiteja maalaamaan kun ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Minusta valaistulla tiellä, etenkin kevyenliikenteen väylällä joka ei ole autotien vieressä, on vielä ahdistavampi kävellä kuin ihan pimeällä polulla. Tuossa on kuin jossain valaistussa näyteikkunassa tai catwalkilla ja siellä puskan pimeydessä voi lymytä ihan mikä vaan väkivaltainen (raiskari)peto oikein valkkaamassa sopivaa uhria.
Maaseudulla ei pelota liikkua pimeällä mutta kaupunkialueella en ylimääräisiä pimeän aikaan ulkona kulje.
Puskissa ei väijy kukaan. Älä viitsi omaa seksifantasiaasi selostaa, Pasi.
Nimenomaan ne ihmiset pelottaa. Etenkin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Pimeyshän tuo turvaa. Yhtä pimeää se on sille mahdolliselle uhallekin. Joku raiskari hyökkää, niin sujahtaa vain pimeään metsään, tuskin niillä mitään koiran hajuaistia on jolla sieltä löytää 😄 ja toiseksi voi sillä vastapuolellakin olla mielikuvitus, joka alkaa kummitelemaan.
Oletko sä koskaan edes kulkenut muussa, kuin hoidetussa kaupunkimetsässä, jossa kulkee polkuja? Jos lähdet pimeässä randomisti metsään, 99% todennäköisyydellä et montaa metriä pääse etenemään ennen kuin kaadut. Siinähän olet sitte helppo uhri, valmiiksi kumossa ja nilkka nurinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään rikollisia persuja.
Mutta muut rikolliset on ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle se syy pelkoon on miehet.
Me miehet myös pelätään miehiä.
Omilla huudeilla liikkuu kaksi sekavasti käyttäytyvää naista (päihteet, mt-ongelmat) joten naisena joutuu joskus naisiakin pelkäämään.
Takavuosina päätin kävellä työmatkan kotiin, kun oli jo pimeää. Olin kävellyt tietä päivällä, enkä tullut ajatelleeksi, että siellä ei ollut katuvaloja. Kun tulin pimeän alueelle, en nähnyt juuri mitään. En tietä, sen reunaa, ojaa tai muutakaan. Talojakaan ei ollut, joten niidenkään valoja ei näkynyt. Pari kilometriä tunnustelin tietä jokaisella askeleellani. Sitten tuli ensimmäinen talo näkyviin. Totesin idean olleen huono, ja olen välttänyt umpipimeitä paikkoja sen jälkeen.
No, mulle sattu pahempi migreenikohtaus, piti mennä (keskussairaalan) päivystykseen: kuuntelin sivussa, kun hoitajat puhui: iltavuoron jälkeen pelottaa mennä tietyn paikan (tunnelin) läpi. Ymmärsin heti sen tunteen!
Esitin työkkärissä (työtön siis olin/olen), et ettekö vois antaa sen 9e/päivä, et olisin heille niinkuin vähän "turvamies" - "ei, ei me tollaseen anneta rahaa ollenkaan" !;)
No, ei sitten. (en nyt käytä mitään rumia sanoja/sanontoja .....).
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota kun olen isokokoisen koiran taluttimenjatke.
Susialueella on isokin koira potentiaalisessa vaarassa ja ahma on vaaraksi pienemmille.
Meidän kylällä liikkuu muistisairas mies joka on välillä arvaamaton - välillä mukava, välillä päästää suustaan herjoja. Ei saisi liikkua yksin, mutta vähän väliä karkaa omaishoitajavaimoltaan. Sitten on ne muut kylähullut ja alkkikset.
Minusta valaistulla tiellä, etenkin kevyenliikenteen väylällä joka ei ole autotien vieressä, on vielä ahdistavampi kävellä kuin ihan pimeällä polulla. Tuossa on kuin jossain valaistussa näyteikkunassa tai catwalkilla ja siellä puskan pimeydessä voi lymytä ihan mikä vaan väkivaltainen (raiskari)peto oikein valkkaamassa sopivaa uhria.
Maaseudulla ei pelota liikkua pimeällä mutta kaupunkialueella en ylimääräisiä pimeän aikaan ulkona kulje.