Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö jostain merkeistä arvata, että mies ei tapaa lapsiaan eron jälkeen?

Vierailija
08.09.2024 |

Olemme vielä naimisissa, mutta mietin eroa, koska miestä ei näytä kiinnostavan perheensä asiat ja yhteinen tekeminen. Lapsia meillä on kaksi, iät 5 ja 7. 

Osaisiko joku sanoa, onko olemassa joitain sellaisia merkkejä miehessä tai hänen käyttäytymisessä (hälytysmerkkejä), joista pitäisi ennalta osata arvata, että mies ei tule eron jälkeen haluamaan lapsia luokseen kuin ihan satunnaisesti, tai ettei eron jälkeen tapaa lapsia ollenkaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain tilanteissa on vaan hyvä, jos isä ei halua tavata lapsiaan. Jos on esim. täysin kykenemätön vanhemmuuteen.

Totta. Pahinta on vanhemmuuteen täysin kykenemätön, joka väen vängällä vaatii tapaamisia tai pahimmillaan yksinhuoltajuutta.

Vierailija
22/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin eron jälkeen halunnut tavata lapsia ja saada heidät luokseen joka toinen viikonloppu, mutta ex ei anna. Lapsetkin halusivat sitä, mutta ex kielsi. Erosta on nyt 15 ja lapset ovat jo aikuisia. Nykyään he eivät halua olla kanssani yhteydessä ja se on exän syy, hän on puhunut minusta lapsille niin paljon pahaa, että he eivät halua nykyään olla missään tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin eron jälkeen halunnut tavata lapsia ja saada heidät luokseen joka toinen viikonloppu, mutta ex ei anna. Lapsetkin halusivat sitä, mutta ex kielsi. Erosta on nyt 15 ja lapset ovat jo aikuisia. Nykyään he eivät halua olla kanssani yhteydessä ja se on exän syy, hän on puhunut minusta lapsille niin paljon pahaa, että he eivät halua nykyään olla missään tekemisissä.

Suuria sanoja,  mutta mitä teit asian eteen??

Vierailija
24/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iänikuinen sama valitusvirsi. Oikeastihan on niin, että jos olisit ollut hyvä isä, niin olisit kyllä saanut tavata lapsiasi.

Vierailija
25/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies haluaa aina tavata lapsiaan. Kyse on vain siitä kuinka hankalaksi nainen heittäytyy ja kuinka hän käyttää lapsia aseena miestä vastaan. Monesti eron jälkeen mies vasta pääsee kunnolla olemaan lasten kanssa, kun nainen ei ole häiritsemässä.

Ihan vierestä seuraan juuri verraten tuoretta eroa, jossa isä ei todellakaan halua. Keskittyi välittömästi uuden naisen etsintään ja nyt kun sellainen on löytynyt, haluaisi myös maksaa vähemmän elareita, että jäisi uuden onnen kanssa enemmän käyttörahaa. 

Lasten äiti olisi enemmän kuin onnellinen, jos isä tapaisi ja ottaisi vastuuta lapsista, helpommallahan hän pääsisi, mutta kun ei niin ei eikä pakottaakaan voi.

Vierailija
26/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa, ei oo kiinnostunut kotitöistä,  lapsista tai muustakaan. Omahyväisyys on se merkki...luulen olevansa kova jätkät, vielä viiden kymmenen vuoden iässä. Pukeutuu bändi paitaan ja army housuihin. Ei seiso, ilman sinisiä pillereitä.

Vierailija
27/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi syntyy. Omaan lapseen luodaan suhde, omaa lasta hoidetaan ja nähdään hänen eteen asioita jotka vaativat venymistä. Tämä tapahtuu kun lapsi on pieni. Elämässä on aika tietyille asioille.

Kun edellä mainitut asiat ovat hoitamatta, erossa käy kuten sinulle! Rouva teillä hoitanut kaiken ja sinä löhönyt sohvalla?pubissa naapurin Pirkon kans? 

Ja nyt perutaan täällä...

Vierailija
28/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi syntyy. Omaan lapseen luodaan suhde, omaa lasta hoidetaan ja nähdään hänen eteen asioita jotka vaativat venymistä. Tämä tapahtuu kun lapsi on pieni. Elämässä on aika tietyille asioille.

Kun edellä mainitut asiat ovat hoitamatta, erossa käy kuten sinulle! Rouva teillä hoitanut kaiken ja sinä löhönyt sohvalla?pubissa naapurin Pirkon kans? 

Ja nyt perutaan täällä...

Parutaan

Vierailija
29/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako mies lasten nimet? Entäs iät edes viiden vuoden tarkkuudella?

Vierailija
30/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni rakastui työkaveriinsa ja jätti ex-perheensä kuin nallit kalliolle. Ex oli hyvä isä lapsellensa ja olivat todella läheisiä, mutta uusi nainen kyllä vei miehen täysin. Onneksi lapsi oli eron tullessa 16 vuotias, penniäkään ei maksanut elatusmaksuja. Teki kipeätä katsoa lapsen tuskaa ja ikävää. Onneksi nyt kaksi vuotta myöhemmin lapsen isä on lähentynyt lapsen kanssa uudestaan, se on minulle tärkeintä.

Vierailija
31/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni rakastui työkaveriinsa ja jätti ex-perheensä kuin nallit kalliolle. Ex oli hyvä isä lapsellensa ja olivat todella läheisiä, mutta uusi nainen kyllä vei miehen täysin. Onneksi lapsi oli eron tullessa 16 vuotias, penniäkään ei maksanut elatusmaksuja. Teki kipeätä katsoa lapsen tuskaa ja ikävää. Onneksi nyt kaksi vuotta myöhemmin lapsen isä on lähentynyt lapsen kanssa uudestaan, se on minulle tärkeintä.

Miksi et vaatinut elareita?

Vierailija
32/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sanoa mitä tuossa tapahtuu. Toisinaan ne eronneet vanhemmat, jotka suhteen aikana olivat välinpitämättömiä lastensa suhteen, heräävät ja haluavat olla yhtäkkiä todella aktiivisia vanhempia. Useammin kyllä menee niin, että se välinpitämätön vanhempi jatkaa välinpitämätöntä ja itsekästä menoaan. Joten varaudu siihen, että joudut mahdollisesti olemaan kahden lapsen yksinhuoltaja, ainakin käytännössä, vaikka yhteishuoltajuuskin teillä olisi. Elareita pystyt vaatimaan viimeistään lakimiehen avulla, jos et muuten niitä saa. Mutta käytännön apua ja osallistumista kasvatukseen on vaikeampaa vaatia, ketään kun ei voi pakottaa huolehtimaan lapsestaan. Itse jouduin vakavasti sairastuessani tekemään itsestäni lastensuojeluilmoituksen ja he uhkasivat isää lapseni huostaan otolla, ennen kuin lapseni isä suostui ottamaan lapsemme luokseen, jotta saisin itse toipua. Joten toivottavasti sinulla on minua paremmat tukiverkot muuten olemassa.

Vierailija
33/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaatinut elareita?

Hyvä kysymys ja todellakin olisi pitänyt vaatia. Asiaan liittyi niin kummallisia asioita, ensin hetken asumisero ja jatkuvaa lupailuja siitä, että palataan yhteen. En alkuun tiennyt toisesta naisesta. Niin tai näin, olin liian rikki ja kaikki voimat meni omaan selviämiseen. Hoitaisin asian kyllä nyt toisin. Pärjäsin rahallisesti kuitenkin lapseni kanssa ihan hyvin, eli lapsen ei tarvinnut luopua mistään. Nyt kun isä tuli lapsen elämään takaisin niin maksaa esimerkiksi lapsen autokoulun ja on muutenkin ovat ostaneet vaatteita yms. Lapsi siis edelleen asuu kanssasi, lukiossa vielä.

Vierailija
34/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti ei tapaa lapsiaan eikä maksa elareita.

Vierailija
35/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies haluaa aina tavata lapsiaan. Kyse on vain siitä kuinka hankalaksi nainen heittäytyy ja kuinka hän käyttää lapsia aseena miestä vastaan. Monesti eron jälkeen mies vasta pääsee kunnolla olemaan lasten kanssa, kun nainen ei ole häiritsemässä.

Tai sitten tosiaan ei pääse lähes ollenkaan, koska suurin osa suomalaisista äiti-oletetuista on mielenvikaisia, rahanahneita vieraannuttajia.

Eipä tuollaisia mänttejä tarvitse vieraannuttaa. Itse katselin vierestä, kun äiti pakkasi lapselleen repun isälle menoa varten. Isä sitten soitteli, ettei nyt ehdikään hakemaan, tuli jotain kiinnostavampaa. Sitten katselin, kun äiti yritti lohduttaa itkevää lasta ja selitellä isän tekemiset siten, ettei hauku isää, eikä lapselle tule tunne, ettei kelpaa isälle. Myöhemmin teininä lapsi kelpasi, kun isä tarvitsi lastenhoitajaa uuden perheensä lapsia hoitamaan. Lapsensa hylkääjät ovat ihan alinta saastaa.

Vierailija
36/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni, lapsen isä siis, ei viitsinyt tai halunnut viettää aikaa lapsen kanssa kun tämä oli vauva ja alle kouluikäinen. Kun lapsi oli 7 olisi isä halunnut viettää aikaa lapsensa kanssa, mutta lapsi enää ei, mistä mies loukkaantui eikä halunnut tavata lasta kun lapsikaan ei häntä. Erottiin kun lapsi oli 5. Eli lopputulos oli etteivät juuri tapaa. 

Vierailija
37/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ole kiinnostanut isää ennen eroa niin miksi kiinnostaisi eron jälkeenkään?

Vierailija
38/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei ole kiinnostanut isää ennen eroa niin miksi kiinnostaisi eron jälkeenkään?

Niinpä.

Vierailija
39/39 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika montaa isukkia alkaakin kiinnostaa siinä vaiheessa, kun löytyy uusi naisystävä. Sitten ulistaan, ettei saa tavata lapsiaan. Ilkeä ex estää tapaamiset. Unohtuu vain kertoa, ettei itse ole välittänyt tavata lapsiaan, ainakaan selvinpäin. Elareitakaan ei haluta maksaa, koska niillä kuulemma maksetaan ex-puolison meikkejä ja taksikyytejä. Eihän lapsi mitään rahaa tarvitse.

Olen todistanut tätä kuviota sivusta aika monta kertaa. Kuvottavia "miehiä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi