Olisiko vasemmiston ilmastokurjistus yhtään parempi vähäosaisille kuin nykyhallitus?
Esim autoilun kohdallahan niin kyllähän hyväosaisilla varaa uuteen sähköautoon ja sitä kätevä ladata okt:n omassa tallissa. Autoilun ilmastoverotus kurjistaa vähäosaisia.
Ja onhan hyväosaisilla maalämmöt uusissa taloissaan, öljylämmityskiellot tai puulämmityksen rankaisia kohdistuisi vähäosaisiin.
Ja kun iilmastoverot kalliistaa logistiikkaa sekä tuotantoa, täältähän lähtee vähäosaisten työpaikat ja tuotteiden kallistuminen haittaa vähäosaisia eniten.
Suomessahan on vain vihreää vasemmistoa kuten SDP ja Vasemmistoliitto. Eri asia toki jos olisi konservatiivista vasemmistoa joka ei ajaisi maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa vaan ajattelisi myös oman kansan etua.
Kommentit (31)
Tarkennatko hieman, kuka on hyväosainen ja kuka vähäosainen? Olenko minä hyväosainen, kun minulla on sähköauto ja olen työtön?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämän maapallon luonnosta huolehtiminen osuu kukkaroon, mutta se on paaaaaljon tärkeämpää kuin että saaka persu tiputettua bensanhintaa sentin. No, ei saanut, alvia kyllä korotettiin.
"Ilmasto muuttuu, on aina muuttunut". Ottakaa nyt se pää sieltä persiestä.
Ilmasto muuttuu, kyllä, sykleissä ja esimerkiksi tulivuorten toiminnan seurauksena. Nykyin muutos ei ole sykleissä ja sen selittää vain teollistuminen ja ihmisen toiminta.
PS laskee verotuksella polttoaineiden hintoja 20c verrattuna siihen mitä Marin-Saarikko oli päättänyt, ALVin vaikutus oli vain 2c. Tässä ei edes huomioida todennäköisiä suuria korotuksia mitä vasemmistohallitus olisi tehnyt jos nyt olisivat vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko hieman, kuka on hyväosainen ja kuka vähäosainen? Olenko minä hyväosainen, kun minulla on sähköauto ja olen työtön?
Ainakin olet varakkaampi kuin useat keskituloiset jos on sähköauto. Voihan työtönkin olla varakas.
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Ei näytä nykyhallitus olevan sen suotuisampi ilmaston suhteen. Ei ole lapsi bensan hinta alas vaikka oli yksi suurimmista vaalivalheista. Sensijaan näyttää siltä että työpaikat ajetaan kyllä vauhdilla alas ja työn tekeminen täysin kannattamattomaksi. Ennen pystyi käydä töissä, nyt saa soittaa pomolle ennen tilipäivää ettei ole varaa talkoisiin ennenkuin on tilipäivä ja saa bensaa tankkiin...
Mikä juttu tämä nyt oikein on? Minä tankkaan lähes joka kerta alle 1,70. Marinin aikaan oli vähintään 30 senttiä kalliimpaa. Joku sitä bensan hintaa on alentanut!
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Ei näytä nykyhallitus olevan sen suotuisampi ilmaston suhteen. Ei ole lapsi bensan hinta alas vaikka oli yksi suurimmista vaalivalheista. Sensijaan näyttää siltä että työpaikat ajetaan kyllä vauhdilla alas ja työn tekeminen täysin kannattamattomaksi. Ennen pystyi käydä töissä, nyt saa soittaa pomolle ennen tilipäivää ettei ole varaa talkoisiin ennenkuin on tilipäivä ja saa bensaa tankkiin...
Halvempaahan tuo bensa on kuin edellisellä hallituskaudella jotain ihme valehtelua taas. Toki se ei ole tämän hallituksen ansiota käytännössä mitenkään vaan ihan maailmantaloudesta johtuvaa.
Tämähän myös selitys miksi kaikki rahat menee tavallisiin arjen kuluihin nykyään, ilmastopolitiikan nostama energian hinta vaikutta kaikkiin muihinkin hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on tärkeää köyhille. Rikkaat voivat valita asuinpaikkansa ja minimoida ajokilometrit tai elää vaikka ilman autoa.
Ei köyhillä ole varaa autoon ja autoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on tärkeää köyhille. Rikkaat voivat valita asuinpaikkansa ja minimoida ajokilometrit tai elää vaikka ilman autoa.
Ei köyhillä ole varaa autoon ja autoiluun.
Ei köyhillä ole varaa asua alueilla missä pärjää ilman autoa, kuten pk-seutu.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tämän maapallon luonnosta huolehtiminen osuu kukkaroon, mutta se on paaaaaljon tärkeämpää kuin että saaka persu tiputettua bensanhintaa sentin. No, ei saanut, alvia kyllä korotettiin.
"Ilmasto muuttuu, on aina muuttunut". Ottakaa nyt se pää sieltä persiestä.
Ilmasto muuttuu, kyllä, sykleissä ja esimerkiksi tulivuorten toiminnan seurauksena. Nykyin muutos ei ole sykleissä ja sen selittää vain teollistuminen ja ihmisen toiminta.
Nyt pää siellä pois pyllystä; maapallon väestö on 8-kertaistunut 200 vuodessa ja eniten p-läpimaissa. Siinä se ihmisen "toiminta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ilmastokurjistusta, vaan otetun velan takaisin maksua. 1950-luvulta lähtien luontoa kulutettiin surutta jotta savupiipputeollisuus nousisi, nyt on eri ajat.
Vastaus kysymykseesi: Nykyinen hallitus tuhoaa Suomen.
Luonnon kasvithan tarvii hiilidioksiidia ja saimme ihanat syyskuut. Mistä ihmeen velasta luonnolle puhut?
Politiikasta voi olla montaa mieltä, mutta on vain typerää olla ymmärtämättä että meillä on vakava ongelma ilmaston kanssa ja se on maapallon laajuinen ongelma. Se, pitääkö siihen reagoida verojen muodossa on ihan toinen kysymys. Ilmastonmuutos on sekä oikeiston että vasemmiston asia.
-kokkari
Meillä?? Katso Suomen ilman laatua ja biokapasiteettia. Meillä juuri ei ole ongelmaa.
Nyt kannattaa lukea ne uudet vertaisarvioidut tutkimukset jotka kertovat etta ilmasto ei lampene ihmisten toimien seurauksena. Samaa on kertoneet suomalaiset lustotutkimukset. Algoret et al rikastuvat ja luonto vaan saastuu. Mieti vihrean siirtyman kaivoksia Suomeen, rahat ulkomaisille yhtioille ja saatuminen Suomelle. Ja miksi vihreat tai luontoliitto ei puhu niista, vain rauskuista. think think