Mikseivät perheenäidit tee lauluja elämästään?
Kommentit (67)
Itseasiassa tällainen musa olisi monelle hyvinkin samaistuttavaa! Voisi olla menestys. Itse ainakin tykkään kuunnella biisejä, joiden sanoituksissa kaikki menee päin persettä. Se tuntuu kolahtavan.
Koska luovuus ja ilmaisuvoima on aika päiviä sitten kuolleet.
Keksittekö lauluja, joissa laulettaisiin tyttölapsesta? Kaikki laulut tuntuvat kertovan pojista. Pienen pojan elämää... Taas poika kiskoo pojan unta vuoteessaan... Harteilla mun oma poika... Poika syliini nukahtaa... Tytöistä kertovat laulut kertovat aina "naimaikään" tulleista tytöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maija Vilkkumaa on tehnyt laulun uhmaikäisestä taaperosta: Sanon viimeisen sanani ja se on EI
Eikös se kerro kapinallisesta teinistä ja ripustautuvasta äidistä.
Et sitten tajunnut pientä vitsailua....
En tajunnut minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Keksittekö lauluja, joissa laulettaisiin tyttölapsesta? Kaikki laulut tuntuvat kertovan pojista. Pienen pojan elämää... Taas poika kiskoo pojan unta vuoteessaan... Harteilla mun oma poika... Poika syliini nukahtaa... Tytöistä kertovat laulut kertovat aina "naimaikään" tulleista tytöistä.
Siinä tyttö nukkuu rauhassa... eipä tiedä mikä elämässä odottaa kun kolmevuotiaasta asti skuutilla viilettää ja kännykkää selailee.... nyt hän 90 vuotias on ja yhä skuutilla viilettää välillä eksiään ja lapsiaan morjestaa internet kakkosessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Jussi Hakulinen on tehnyt laulun pikkutytöstä ja myös tytölle, laulun nimi on "Tyttöni mun", hieno biisi, se on levyllä "Voima", laulaa Olli Lindhom.
Kertsi: "Ja kun kerran olet aikuinen nainen niin muista tää laulu on sun, olkoon silloin vielä purjeesi valkoinen, oma tyttöni mun."
Et siis tunnista perheenäidiksi muita kuin puuronkeitosta puhuvia? Kerron salaisuuden: oikeasti äitejä on paljon enemmän. Vauva- ja pikkulapsiajat jotka sitoo äitiä enemmän on lopulta hyvin pieni osa äitiyttä.