Kysymys työterveyslääkäreiden toiminnasta ja laskutuksesta?
Kuuluuko lääkärin vastaanotolla käyttää aikaa seuraavan vastaanottoajan etsimiseen ja sen varaamiseen kalentereista? Lääkäriäni tuntuu usein kiinnostavan sairauksiani enemmän se, että seuraava aika tulee varattua. Olen kyllä sanonut, että osaan itsekin varata ajan kunhan kerrot koska suunnilleen se pitää tehdä. Minusta lääkärin kallista aikaa pitäisi käyttää lääkärintyöhön, ei vastaanottoapulaisen työhön!
Sama lääkäri varaa itselleen soittoaikoja minulle paljon. Ne kestät yleensä max. 5 minuuttia jos sitäkään ja ovat tyyliltään onko kaikki ollut hyvin -kyselyä ja sitten taas uuden ajan varaaminen. Laskuttaako lääkäri tällaisista pikapuheluistakin täyden vastaanottomaksun?
Varmaan työnantajaakin kiinnostaisi tällainen tehottomuus.
Kommentit (2)
Onko lääkäriä paikalla? Laskutatteko soittoajasta saman etävastaanoton vakiopalkkion ihan riippumatta siitä kauanko puhelu kestää? Vai onko lskutus minuuttiperusteista? Työterveydessähän on se perusongelma ettei potilas saa, näe, tarkista ja maksa itse laskua.
No sano ta:lle. Sano ettet ole tyytyväinen palveluun ja mihin aika tuhraantuu.