Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on asumistukilaki ihan persiistä kun ei saatu senttiäkään vaikka

Vierailija
10.02.2007 |

olemme todella pienituloisia. Meillä yksi lapsi ja asumme kolmiossa joten neliötkin ihan kohdallaan. Bruttona saamme noin 2000e kuussa ja nyt meille ei sitten jää kuin reilu 1000e kuussa plus 100e lapsilisä elämiseen vuokranmaksun 520e jälkeen. Kuka kumma sitä tukea oikein saa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeat tiedot. Minä ainakin ole aina saanut saman tuloksen kuin kelan päätöksessäkin sitten tullut.

Vierailija
2/11 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin pitäisi pärjätä. Meillä jää saman verran ja en pidä meitä mitenkään köyhinä, matkusteluunkin on jäänyt välillä rahaa. Eikä ole tullut mieleenkään että kehtaisi hakea asumistukea tällaisilla tuloilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim käteen jää pakollisten menojen jälkeen ehkä 200

Vierailija
4/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä päin Suomea kohtuukuntoiset kolmiot ovat alkaen 650¿ /kk että teillähän on varsin edullinen. Rutinat sikseen, terkuin kolmiossa asuva 700¿/kk...

Vierailija
5/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ymmärtänyt koko asumistukisysteemiä.

Vierailija
6/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee erilaisia tukia (opiskelijaisä, kotiäiti) yhteensä 1300 euroa, josta maksetaan 700 euroa vuokraa! Jäljelle jää 800 euroa, jolla opiskelijaisä maksaa opiskelunsa (ruokailu koulussa, kirjat), josta maksetaan laskut (sähkö, vesi, puhelinlaskut, keski-suomalainen), ja ostetaan kahdelle kasvavalle lapselle asianmukaiset sisä-ja ulkovaatteet sekä jalkineet. Tämän jälkeen ruokaan ei jää liikoja rahaa, puhumattakaan siitä, onko meillä vanhemmilla varaa ostella itsellemme vaatetta tai huvituksia. Onneksi tämä kituuttaminen loppuu vuoden päästä. Sitä odotellessa...

Vierailija
7/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelläs täytyy olla normaalit tulot, ja teillä max 2 lasta, kun ei kerran asumistukea tipu.

Vierailija
8/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laskuri on ihan perseestä! Meillekin näytti reilua satasta, mutta Kelan päätöksessä luki yli kaksisataa euroa isompi summa ;) Asumistuki tarkastettiin kesäkuussa, ja silloin summa nousi parillakympillä - virhettä ei siis Kelalla ole tehneet.

Vierailija
9/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra vähän vajaa 500¿ ja auto 200¿.. ja auto on pakko olla että mies saa opintonsa suoritettua loppuun, kun työharjoittelua on viikoittain ja siihen tarvii omaa autoa. tarvii varmaan syödä lumet takapihalta.

Vierailija
10/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuussa olen itse viimeksi saanut palkkaa, ja sillä mentiin ihan hyvin tammikuu kun säästeliäästi elettiin, mutta helmikuussa pitäisi siis riittä tuo vajaa 400¿.

Vierailija
11/11 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin aikoinaan, kun olin minimiäitiyspäivärahalla. Kirje alkoi mukavasti te olette oikeutettu 60 markkaan asumistukea kuukaudessa , mutta kun lappua luki eteenpäin ne kertoivat etteivät kumminkaan maksa, kun summa on alle sata markkaa kuussa.

Mun mielestä 60 markkaa ei ollut mikään pikkusumma siinä elämäntilanteessa, mutta kelan mielestä se oli niin pieni etteivät ruvenneet sitä maksamaan.

Eli tulos oli täys nolla.