Rakennekynnet kotona?
Mikä olisi hyvä aloitussetti? Akryyli vai geeli? Tykkäisin pitää aika pitkiä ja huoliteltuja kynsiä (kynsipetini on todella lyhyt joten paljon pituudesta tulee siitä ulkopuolisesta osasta), mutta harrastaessa aina joku kynsi katkeaa ja sitten joutuu lyhentämään kaikki. Olen käynyt joskus ottamassa rakennekynsiä, mutta melkein satanen kuussa on pois sitten kaikesta muusta. Pidin niistä kyllä kovasti!
Jotenkin eniten iskisi ajatus sellaisesta puuterista kostealla siveltimellä levitettävästä geelistä (vai onko se juuri akryyliä, apua) joka sitten kovetettaisiin jonkun lampun alla.
Aivan kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Kommentit (11)
Itse teen geelillä. Huolellinen pohjatyö on todella tärkeää! Muuten ei pysy hyvänä, vaan lohkeilee pois. Osta kynsipora ja opettele käyttämään sitä, ilman sitä ei pärjää. Itse käytän blueskyn tuotteita pohjiin: aluslakka, rakennegeeli. Cnd shellacilla teen geelilakkauksen ja paras päälyslakka on gelishin. Cnd ja gelish on ammattilaistuotteita, mutta itse tilaan niitä enails.eu. Jotkut sanovat ettei eri sarjoja saisi keskenään sekoitella, mutta itsellä toimii nuo.
Olen monta vuotta tehnyt itse monta vuotta omat kynnet, mutta edelleen menee semmonen neljä tuntia aina kun huollan ne. Hitaampa tehdä itselle.
Rakennekynnet (feikkikynnet) oksensin jo ajatuksestakin.
Samaa aiheuttaa liikameikkaus, silikonit, tekoripset.
M45
Vierailija kirjoitti:
...shellacilla...
Shellac on suomeksi sellakka. Sellakkaako ne kynsiin laittaa? Sitä saa (lastuina) kilon muutamalla kympillä. Lisäksi tarvitaan spriitä, johon liuottaa sitä, ja se ei montaa euroa litralta maksa.
Sellakkaa käytetään kalusteiden ja mm. makeisten pinnoittamiseen, joten sen puolesta varmaan sopii kynsiinkin.
Vierailija kirjoitti:
M45
Oletko kuullut että ihmisillä saattaa olla oma tyyli? :) kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut haluaa pynttäytyä enemmän, jotkut ei. Tämä heille suotakoon.
Itse oksennan ajatuksesta miehestä joka jaksaa kommentoida johonkin rakennekynsi keskusteluun vauvapalstalla. Mutta kyllä minä tiedän että et sinä mikään M45 ole :) ihan omaan elämäänsä kyllästynyt sirkka-liisa sieltä kommentoi, jota liikaa kiinnostaa toisten naisten laittautumiset.
Ja jos oikeasti olet mies: hommaa parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...shellacilla...
Shellac on suomeksi sellakka. Sellakkaako ne kynsiin laittaa? Sitä saa (lastuina) kilon muutamalla kympillä. Lisäksi tarvitaan spriitä, johon liuottaa sitä, ja se ei montaa euroa litralta maksa.
Sellakkaa käytetään kalusteiden ja mm. makeisten pinnoittamiseen, joten sen puolesta varmaan sopii kynsiinkin.
Ei laita. CND shellac, aivan eri juttu.
Hyvä juttu! Miehiä on jonossa ilman sinuakin, vaikka itselle onneksi riittää ihan oma aviomies jo kohta 20v ajalta :)
Vierailija kirjoitti:
Itse teen geelillä. Huolellinen pohjatyö on todella tärkeää! Muuten ei pysy hyvänä, vaan lohkeilee pois. Osta kynsipora ja opettele käyttämään sitä, ilman sitä ei pärjää. Itse käytän blueskyn tuotteita pohjiin: aluslakka, rakennegeeli. Cnd shellacilla teen geelilakkauksen ja paras päälyslakka on gelishin. Cnd ja gelish on ammattilaistuotteita, mutta itse tilaan niitä enails.eu. Jotkut sanovat ettei eri sarjoja saisi keskenään sekoitella, mutta itsellä toimii nuo.
Olen monta vuotta tehnyt itse monta vuotta omat kynnet, mutta edelleen menee semmonen neljä tuntia aina kun huollan ne. Hitaampa tehdä itselle.
Kiitos vastauksesta! Taidan laittaa tilauksen sisään!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu! Miehiä on jonossa ilman sinuakin, vaikka itselle onneksi riittää ihan oma aviomies jo kohta 20v ajalta :)
Tämä siis vastaukseksi M45:lle
Eikö valtiolla ole muita tutkimus hankkeita, kuin kynsistudiot ? Johon veronmaksajien rahoja on pantu melkein 800.000,00 euroa hävetkää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45
Oletko kuullut että ihmisillä saattaa olla oma tyyli? :) kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut haluaa pynttäytyä enemmän, jotkut ei. Tämä heille suotakoon.
Itse oksennan ajatuksesta miehestä joka jaksaa kommentoida johonkin rakennekynsi keskusteluun vauvapalstalla. Mutta kyllä minä tiedän että et sinä mikään M45 ole :) ihan omaan elämäänsä kyllästynyt sirkka-liisa sieltä kommentoi, jota liikaa kiinnostaa toisten naisten laittautumiset.
Ja jos oikeasti olet mies: hommaa parempaa tekemistä.
Olet luultavasti elämään kyllästynyt kotiäiti, jolla on aikaa kommentoida kaikkea hölynpölyä.
Uppia