Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunis syyspäivä, taas pitää mennä äitiä kuskaamaan

Vierailija
07.09.2024 |

Jotkut hautajaiset jossain Savossa. Viikonloppu taas ihan pilalla.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu elämään että ei voi aina tehdä niin kuin itse haluaa.

Kunpa nämä ahneen sukupolven edustajat ymmärtäisivät tämän, eivätkä pummisi kyytejä.

Vierailija
22/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ehkä vähän harmittaa käyttää syyspäivä äidin kuskaamiseen, mutta sun äidin mielestä voi olla kiva viettää yhteistä aikaa ja rupatella siinä kun matka etenee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ehkä vähän harmittaa käyttää syyspäivä äidin kuskaamiseen, mutta sun äidin mielestä voi olla kiva viettää yhteistä aikaa ja rupatella siinä kun matka etenee. 

Hautajaiset nyt eivät ole varsinainen rupattelusessio, mutta ne ovat tärkeät äidille, toisin kuin ap:lle.

Vierailija
24/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa nämä ahneen sukupolven edustajat ymmärtäisivät tämän, eivätkä pummisi kyytejä.

Kumpi sukupolvi tässä on ahneempi? Mennäänkö sinne Savoon jonkun Marjatan hautajaisiin?

Vierailija
25/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö äitisi selvänä, että toimit hänelle kuskina? Eikö hän tarjoa lounasta matkan varrella? Tai anna bensarahan lisäksi vähän ylimääräistä vaivanpalkkaa? Ja on ilmeisesti tylsää seuraa, koska jos olisi hiukankin mukava olisi vaihtelua lähteä kuskiksi.

Boomerina sanon,ettei meillä päin ole pakko tehdä mitään mikä ei huvita. Kuskaaminen on oikeasti tylsää ja on typerää puhua mistään hemmetin veloista äidille. Minun äitisi suuttuisi, jos joku vihjaileekin siihen suuntaan. Hänen mottonsa on, että ihan hän itse halusi lapsensa ja tavoite oli kasvattaa heistä itsenäiset omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset. Vanhempani eivät ole koskaan pitäneet ajatuksesta, että lapsi laittaisi oman elämänsä sivuun heidän vuoksensa. Välimme pysyivät hyvinä  heidän kuolemaansa asti.

Vierailija
26/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just.  Tarkoitat tietysti niitä suuria ikäluokkkia.  Heitähän pitää haukkua joka känteessä.

Totuus kuitenkin on, että lähestulkoon kaikki boomerit ajaa itse omalla autollaan.  Ja niin pitkään kuin suinkin pystyvät.

Minä tunnen siinä mielessä ap:ta kohtaan sielunsisaruutta, että minä se todella jouduin myös äitiä kuskaamaan joka paikkaan.  Ja minä olen just ja just boomeri, mutta äiti syntyi v. 1925.  Nyt hän ei ole enää elossa, mutta eli hyvin vanhaksi.  Ja siinä sitä kuskaamista sitten riitti.  Sukulaisia siellä ja täällä, ympäri maata.  Aina minä ratissa ja äiti mukavasti mellevänä siinä vieressä, kyllä tytär vie ja tuo.  Sitten oli kauppareissut ja vastaavat.  Enää ei voinut mennä paikalliseen kodinkoneliikkeeseen ostamaan joku vempele, kun siellä oli vain ne heidän valikoimansa.  Nyt piti päästä isoon kaupunkiin käymään kaikki kaupat läpi.  Siinä meni minulla monet monituiset vapaapäivät.  Milloin haettiin mattoa, milloin verhokankaita, milloin kenkiä, milloin mitäkin.

Totta kai siinä oli itsekin mukana monessa asiassa, mutta se alkoi rassata, kun se kuskaaja olin tosiaan sitten aina vain ja ainoastaan minä.  Kenenkään muun tarjoama kyyti ei kelvannut ja junat ja bussit täysin pannassa.  Sen jälkeen kun aikoinaan sen auton homasin, ei äiti enää kulkenut bussilla minnekään.  "Eihän nyt toki, kaikkihan kulkee omilla autoillaan."  niinkuin se auto olisi ollut hänen ja minä vain kuski.  Hän kehitteli vaikka minkä jutun, ettei vain tarvinnut ajatellkaan mitään linja-autoa tai junaa tai kenenkään muun kyytiä.  Paras ja käyttökelpoisin oli paniikkikohtaus.  Hänellä oli jossain elämänsä vaiheessa paniikkihäiriöitä ja vaikka ne katosivat sitten iän myötä, niin ne oli erittäin hyvä syy siihen, miksi vain minä ja minun autoni kelpasi.  Koska voi tulla se paniikki ja tuleekin, jos sitä yhtään ajattelee.  Sitten se ei tule, jos on omassa seurassa.

Vanhemmiten tuli sitten ne sairaalakäynnit ja sen sellaiset.  Minulle vain ilmoitettiin, että mun on mentävä kokeisiin, ne on silloin ja silloin, tule hyvissä ajoin.

No, nyt ei enää tarvitse kuskata ketään.  Hyvä jos jaksan itseänikään.  Vaikka kaipaan äitiäni, niin niitä jatkuvia kuskina olemisia en. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan