Mitä me joiden tukia nyt leikattiin rajusti asumisen takia oikein teemme? Mulla lähti 220€/kk pois käytettävistä olevista rahoista...
Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?
Joudunko varastamaan ruokaa?!
Kommentit (204)
Voi vottu, kun asuntovelallinen joutuu ihan oikeasti miettimään tulot/menot ja sitten on se toinen ryhmä, joka miettii miten joku muu maksaisi hänen menonsa.
Vierailija kirjoitti:
Monilla auttaa sukulaiset. Niin teen minäkin. Olen hyväpalkkaisessa työssä enkä saa mitään yhteiskunnan tukia. Autan taloudellisesti nyt sukulaisiani (mm. eläkeläinen, nuori opiskelujaperhe) peruselämisen menoissa (ruoka, asumisen kulut, vaatteet, lääkkeet ym.)
Kaikki sukulaisilleni antamani taloudellinen tuki on pois muusta kulutuksesta, kuten kampaajasta, hierojasta, ravintoloista ym.
Tämä hallitus tuhoaa Suomen.
Tuho tai ainakain tarkkailuun joutuminen olisi olltu varmaa, jos ei tämä hallitus yrittäisi säästää. Sitten olisi ihmetelty, miten on maita, joissa valtio maksaa vuokrat ym. Useimmissa maissa asutaan siten kuin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pillitä. Keneltäkään ei leikata kohtuuttomasti ja jos ei nämä kelpaa, niin mene töihin.
Kerro missä aloitan heti maanantaina jos palkka ja työehdot kunnossa.
Ap
Kuule kun jokainen joutuu hakemaan duunipaikkansa iha ite. Miksi ajattelet niin, että joku muu kertoo sinulle paikan, johon voisit mennä viikon kestäneen hyllyttäjän kokemuksella suojatyöpaikkaan? Johan sinä olet huomannut, että kukaan ei halua sinua palkata.
Vierailija kirjoitti:
Haet toimeentulotukea kuten muutkin joilla ei raha riitä ruokaan.
Saan jo toimeentulotukea
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pillitä. Keneltäkään ei leikata kohtuuttomasti ja jos ei nämä kelpaa, niin mene töihin.
Ap
kuole loinen nälkään, jos et viitsi itse työpaikkaasi etsiä, niin kuin muut tekevät
11 000 työpaikkaan hakenut enkä ole töitä saanut.
Ap
sitten varmaan jo ymmärrät itsekin mennä raiteille makaamaan ja odottamaan junaa
Mitä selität?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa se sinulle pitää sanoa: muuta sieltä kämpästäs halvempaan.
Kerro mistä saan halvemman asunnon, voin heti lokakuussa muuttaa jos sopiva asunto PK-seudulla
Ap
Pyydät kertomaan missä työpaikka, mistä edullisempi asunto? Etkös aikuinen ihminen osaa mitään itse? Rupeat hakemaan kumpaakin ja vähän äkkiä, ei kukaan tule sinulle mitään kertomaan tai kädestä pitäen viemään työpaikalle tai asunnon hakuun. Ota vastuu omasta elämästäsi nyt lopultakin ja lopeta ruikutus heti. Vai oletko jotenkin vajaa?
Olet itse vajaa jos et ymmärrä retorisia kysymyksiä. Ja niitä halvempia haetaan, ei oteta. Enkä kyllä ymmärrä miten voi perustuesta vähentää usea satanen. Siis siitä minimi tt-tuesta. Eihän tuollaista ole voinut tehdä edes työstä kieltäytyjille. Eri asia, jos todistetusti on kieltäytynyt halvemmasta asunnosta.
Kyllähän näitä oli ainakin Hekan asunnoissa kun aikoinaan hain kalliimpaa ja isompaa. Ei vain löytynyt vaihtoehdokkaita.
Mutta tuohan on helppo tarkistaa tai järjestää joku hakusysteemi niin, että kaupunki itse järjestäisi tsi tarjoaisi vaihdot. Ei kai sekään hyvä ole, että joku kituu liian pienessä ja toiselle maksetaan ylisuuri.
Jokainen pelaa omaan pussiin ja miksi vaihtaisi huonompaan ja halvempaan, jos ei pakko.
Lähinnä näen ongelmaksi kaupungin asunnot.
Harva kieli pitkänä voivottelee, jos ei saa vaihdettua isompaan ylihintaiseen Saton asuntoon.
Periaatteessa tt-tuesta saa vähentää vain 20% ja yhdeksi kk 40%. Käytännössähän asumiskulujen hyväksymisen hylkääminen tarkoittaa siis pysyvää usean kymmenen prosentin alennusta. Luulisi että tuossakin olisi joku raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin varattomana teininä satojen kilometrien päähän opiskelemaan. Tavaraa oli se, minkä pystyin kantamaan.
Onnistuu taatusti muiltakin.
Ei se onnistu. Tarvitaan takuuvuokrat jne.
Sinultahan vapautuvat nykyisen asunnon takuuvuokraan investoimasi rahat.
Tää sun aloitus on jo noin 150. lajissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin tai luovu kalliista asunnosta. Uskomatonta että osa lusmuista asuu jossain keskustoissa muiden piikkiin, samalla kun työssäkäyvät matkustaa kaukaa, kun ei ole varaa asua lähellä työtä.
Ap
Hakeudu vaikka lähihoitajaksi. Onnistuu oppisopimuksellakin ja on varma työpaikka taattu, töitä niin paljon kuin sielu sietää. Sama varhaiskasvatuksessa ym työvoimapula aloilla.
Itsekin olen entinen lähihoitaja, nykyisin kätilö.
Ei todellakaan asennevammaista ja yksinkertaista ap:ta hoitoalalla.
T: Sairaanhoitajaksi opiskeleva lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut mitään asumistukea tai muita tukia. Ihan ollut pakko elää palkallani.
Toisten taas on pakko elää tuilla, kun ei ole sitä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin tai luovu kalliista asunnosta. Uskomatonta että osa lusmuista asuu jossain keskustoissa muiden piikkiin, samalla kun työssäkäyvät matkustaa kaukaa, kun ei ole varaa asua lähellä työtä.
Ap
Hakeudu vaikka lähihoitajaksi. Onnistuu oppisopimuksellakin ja on varma työpaikka taattu, töitä niin paljon kuin sielu sietää. Sama varhaiskasvatuksessa ym työvoimapula aloilla.
Itsekin olen entinen lähihoitaja, nykyisin kätilö.
Olen hakenut monta kertaa lähihoitaja koulutukseen mutta en ole tullut valituksi koska hakijoita on 300 ja paikkoja 20
Ap
Hyvä ettet ole päässyt siihen koulutukseen. Sä et todellakaan sovi hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuule kun jokainen joutuu hakemaan duunipaikkansa iha ite. Miksi ajattelet niin, että joku muu kertoo sinulle paikan, johon voisit mennä viikon kestäneen hyllyttäjän kokemuksella suojatyöpaikkaan? Johan sinä olet huomannut, että kukaan ei halua sinua palkata.
Älä sitten sano "mene töihin" jos et pysty sanomaan että missä olisi sellainen työpaikka jonne voi vain "mennä".
Viimeksi, kun yritin "vain mennä töihin", vartija heitti minut pihalle.
On uskomatonta, että esim asumistukien takia joillakin on olluy vara asua suurissa asunnoissa, sellaisissa joissa työssäkäyvillä ei ole edes vara. Tai yksinasuva asuu suurta kaksiota, jopa kolmiota koska tuet sen mahdollistavat. Miten on yhteiskunnan tehtävä kompensoida asumista, että pienituloinen tai tuloton kelan rahoilla asuu leveämmi kuin palkkatuloa pelkästään saava? Nyt on mennyt yli tämä "hyvinvoinnin" jakaminen. Perusjutut tulee olla, katto pään päällä mutta joku raja nyt näissäkin.