Miksi suomalaiset seisovat hiljaa keikoilla?
Kun katsoo muiden maiden yleisöistä videoita, niin siellä ihmiset hyppivät ja pomppivat jne. Suomessa ihmiset vain seisovat hiljaa paikoillaan.
Kommentit (15)
Keskittyvät kuuntelemaan musiikkia ja sanoja. Muualla keskittyvät vain pitämään melua itsestään ja kirkumaan.
Riippuu vähän keikasta. Minä olen käynyt keikoilla myös Lontoossa, Berliinissä, Tukholmassa ja Tallinassa, eikä meno mitenkään erityisesti poikkea suomalaisesta.
Kyllä mun käymillä keikoilla on elämöity. Toisaalta, onko mahdollisimman suuren metelin pitäminen ja riehuminen ihmisen tai kansakunnan hyvyyden mittari?
En yleensä pidä keikoilla käydessäni mitään kamalaa huutoa, vaikka mulla seisoisikin.
Samaa ihmetellyt. Menee itseltäkin joskus tunnelma pilalle kaikenmaailman rock-poliisien keskellä. Ihmeellisiä möllöttäjiä sitä maailmaan mahtuukin. Mieluummin käyn ulkomailla keikoilla, kun siellä niissä on iloisempi tunnelma. Suomessa ihmiset alkaa jo katsella alta kulmain jos vaikka laulat mukana pop- tai rock-artistin keikalla. Ehkä iskelmäartistien yleisöillä on löysempi kuri...
Tunnen muutaman artistin, jotka luovat tai ovat luoneen uraa myös ulkomailla hyvällä menestyksellä. He kehuvat meitä suomalaisia siinä, että me keskitymme ja kuuntelemme. Ehkä se on ihan kiva juttu esiintyvälle ihmiselle? Ettei turhaan hoilota ja soittele estradilla?
Jotkut saattavat hieman huojuakin.
Miksi siellä pitäisi äännellä ja heilua?
Minä en ainakaan seiso keikalla, vaan kannan arvotavarat ulos talosta mahdollisimman nopeasti.
Hiljaa yritän kyllä olla.
Se näyttää oudolta kun suomalainen hyppii ja pomppii.
Haluan kuullut ihan joka sanan ja sävelen. Huutamalla ja pomppimalla ei keikasta jää muuta mieleen. Jos en tykkää esiintyjästä, niin sitten voin keskittyä huutamiseen ja pomppimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saattavat hieman huojuakin.
Tai siirrellä jalkojaan.
Himoksella ei oltu hiljaa. Olisivat olleetkin. Ihan sekopäistä porukkaa.