Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö Lapissa vai onko kalliimpi paikka asua?

Vierailija
05.09.2024 |

Oon miettinyt ideana, jos hakisi sinne töihin. Onhan siellä tietysti palvelut kauempana ja ite olen täysin julkisten kulkuneuvojen varassa. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ensin tekemään pienen reissun vaikka bussilla Rovaniemi-Sodankylä-Saariselkä-Ivalo-Inari-Utsjoki niin tulee vähän realismia minkälaista niillä nurkilla on..aika jumissa ja toisten varassa on ilman autoa - missään yllämainituista Rovaniemeä lukuunottamatta ei ole kaikkia palveluita (mitä ihminen yleensä tarvitsee) samalla kylällä. No, Ivalossa ehkä mutta jos muualle tarvitsee mennä niin Eskelinen kulkee aika harvakseen..

Eskelinen ei taida mennä Kiilopään hostellille? Katsoin, että Kakslauttanen on lähin pysäkki ja siitä kestäisi 1 tunti 20 minuuttia kävellä sinne. Onkohan millaista seutua eli voisikohan talvella hiihtämällä mennä loput matkasta? Harmi tosiaan, ettei näytä pääsevän bussilla hostellilla, vaikka tulisi juna jo ennen viittä päivällä Rovaniemelle. 

Vierailija
22/24 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkkiä vain tuli tosiaan sellainen idea, kun vähän epätoivoinenkin jo, että saanko ikinä töitä. Siksi ajattelin, jos Lapista niitä paremmin saisi. Oon laittanut hakemuksia, mutta ei vain tule edes haastattelukutsua ja se välillä masentaakin, että mikä minussa on oikein vikana :(

Suomessa on muitakin kaupunkeja pk-seudun ulkopuolella, joita voisit ihan hyvin kokeilla. Mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä vaikeampi töitä on saada ellei sinulla ole jo jotain osaamista.

Helsingissä en voisi koskaan asua, koska olen talviurheiluihminen. Siksi tykkäisinkin Lapista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosiaan ideana mieleen, ettei haittaisi yhtään, vaikka asuisin ja tekisin töitä Lapissa, kun olen suunnittelemassa just Lapin reissua ja tarkoituksena siellä ennen kaikkea hiihtää.

Ap

Vierailija
24/24 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa viileämpää.