Leveälestiset kengät
Sinä jolla leveälestinen jalka, miltä merkiltä olet löytänyt kenkiä? Veden pitävätkin pitäisi olla, lenkkeilyyn/ulkoiluun sopivat. Olen sovittanut nyt useita merkkejä ja kaikki puristaa/pakottaa jalkateriä. Skechersiltä löysin yhdet, mutta joskus olisi kivat jotkut muut kuin mustat! Tosi tylsää. Vinkkaa millä merkillä voisi olla leveälle lestille sopivaa mallia.
Kommentit (57)
Ääni kuoman lenkkareille ja nilkkureille täältäkin.
Lisäksi heidän talvisaappaat menee paksupohkeisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Jalka ei ole leveälestinen, jalassa ei ole lestiä.
Et siis tajunnut mitä ap tarkoitti? Sääli.
Sievillä ja Pomarilla on leveälestisiä malleja niin miehille kuin naisille.
Asicsin lenkkarit
Haltilla löytyy myöskin leveämpilestisiä
Hyvä paikka etsiä noita leveälestisiä ihan kokeilun kanssa on pienet ketjuihin kuulumattomat vuosikymmeniä pystyssä pysyneet kenkäkaupat. He pysyvät hengissä myymällä niitä standardilestistä poikkeavia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Halti, mallia en muista. Jäykät mutta leveät, mulla kanssa jalkaterinä uimaräpylät.
Mulla jäykät Haltit muuttui käytössä vielä jäykemmiksi, piti hylätä. Hyviä en ole löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Legero Halosella
Samaa mieltä, Legeron mallit hyviä leveälle jalalle.
New Balancella on leveälestisiä lenkkareita.
Duckfeet. Tanskalaiset ja on talvi-ja kesäkenkää. Mulla talvikengät, tarpeeksi leveät kyllä, mutta ostin liian lyhyet, niin kelju käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ecco.
Yleensä aina se kallein malli. Ainakin aina pojille kenkiä ostaessa se oli se kaupan kallein malli, mikä oli hyvä jalkaan. Meidän miesväki käyttää leveälestisiä malleja, pojat ovat käyttäneet aika pienestä pitäen.
Suosittelen oikeaa kenkämyyjää, joka osaa etsiä sopivan mallin ja tuntee liikkeen valikoiman.Viimeksi taidettiin hyödynnettää Halosella pukukenkiä etsiessä.
Minulla on useita Eccon kenkiä, leveä jalkaterä. Saapikkaat on Remonte, ei kumpikaan halpoja ja talvinilkkurit Panama Jack
Ecco comfort sekä Gabor comfort ovat molemmat noiden merkkien leveälestiset mallit. El naturalistan kengät ovat myös viuhka-varpaisille hyviä. Lenkkaripuolella jotkin Adidaksen mallit ovat olleet hyviä, mutta niitä pitää aina sovitella ja kokeilla. Vaelluskengiksi olen löytänyt Jack Wolfskiniltä sopivat. Muita on ihan turha minun edes miettiä, kun ei kerrassaan sovi. Tosi turhauttavaa, kun ei voi vain ostaa sellaisia kenkiä, mitkä näyttävät kivoilta. Huonolestiset kengät aiheuttavat välitöntä kipua ja tekevät kävelystä aivan mahdotonta. H-leveydestä joutuu maksamaan, mutta jos googlaat, niin löydät kyllä niihin erikoistuneita kauppoja, aina K-lestiin asti. Sopivat, kivuttomat kengät ovat todellinen löytö!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile laihduttaa ensin.
Ja kulje tämä talvi paljain jaloin? Juu, toimii varmaan loistavasti!
Hö-lö-mö!
Kannattaa suosia Suomessa valmistettuja kenkiä ja ostaa niitä nyt. Ennenkuin tulee tilanne, että niitä ei enää saa.
Sievillä ja Kuomalla on ihan kivoja talvikenkiä, leveälestisiä ja pitävällä pohjalla. Lämpimiäkin ovat. Ovat pehmeät ja mukavat jalassa.
Miksi nää on sit aina mummokengän näköisiä?
Vierailija kirjoitti:
Pomar plus , sievillä on erikseen myös leveitä , en usko että Ulla popkenilla myydään oikeasti kovin leveitä vaikka ovatkin merkittyjä h lestillä ja leveämpiä . Kun onko siellä edes Pohjoismaissa suunniteltuja kenkiä. Ilveksellä on myös XXL lestisiä ja sitten joku tällänen kuin suave. Zizzi vaate liikkeellä on myös kenkiä mutta en niistä sitten tiedä onko leveä oikeasti siellä leveä. Häiritsee ettei leveyttä sentteinä mitta taulukossa ja kumminkin oletetaan että tälläisillä ominaisuuksilla olevia tilaillaan netistä
Zizzillä on sellanen kengänkoon koko laskuri .. missä kysytään jalan pituutta ja mitataan jalkapöydän levein kohta..
Mulla on tosi leveä lesti ja lisäksi jalat turpoavat helposti.
Ainut merkki, mikä mulle käy on suomalainen Kuoma. Heillä on vedenkestäviä ja liukkaallakin pitävät hyvin. Heidän kenkänsä nimenomaan ovat leveälestisiä.
He tekevät myös ihan nilkkureita, lenkkareita, vaelluskenkiä saappaiden lisäksi. Mulla on heidän syysnilkkurit ja talvinilkkurit eikä pätkääkään purista. Muita kenkiä en saa edes jalkaani, nämä saa heittämällä.
Nämä on tosi hyvät kesällä ja syksyllä
https://kuoma.fi/products/softshell-kengat-soft-1?_gl=1*ys3s30*_up*MQ…
Ja talveksi
https://kuoma.fi/products/talvinilkkurit-saana?_gl=1*1bda8xg*_up*MQ..*_…