Leveälestiset kengät
Sinä jolla leveälestinen jalka, miltä merkiltä olet löytänyt kenkiä? Veden pitävätkin pitäisi olla, lenkkeilyyn/ulkoiluun sopivat. Olen sovittanut nyt useita merkkejä ja kaikki puristaa/pakottaa jalkateriä. Skechersiltä löysin yhdet, mutta joskus olisi kivat jotkut muut kuin mustat! Tosi tylsää. Vinkkaa millä merkillä voisi olla leveälle lestille sopivaa mallia.
Kommentit (51)
Halti, mallia en muista. Jäykät mutta leveät, mulla kanssa jalkaterinä uimaräpylät.
Sievillä on paljon leveälestisiå kenkiä ja ne on merkitty kuvastossa erikseen. ulla popkenin myymillå merkeillä on myös paljon H-lestiä.
Omaa ongelmani tämä ei tosin ratkaise, sillä mun jalka on korkea, muttei niinkään leveä. Joudun siis käyttämään pääasiassa nauhakenkiä.
Pomar plus , sievillä on erikseen myös leveitä , en usko että Ulla popkenilla myydään oikeasti kovin leveitä vaikka ovatkin merkittyjä h lestillä ja leveämpiä . Kun onko siellä edes Pohjoismaissa suunniteltuja kenkiä. Ilveksellä on myös XXL lestisiä ja sitten joku tällänen kuin suave. Zizzi vaate liikkeellä on myös kenkiä mutta en niistä sitten tiedä onko leveä oikeasti siellä leveä. Häiritsee ettei leveyttä sentteinä mitta taulukossa ja kumminkin oletetaan että tälläisillä ominaisuuksilla olevia tilaillaan netistä
Jalka ei ole leveälestinen, jalassa ei ole lestiä.
Suosittelen jokaiselle jalkaterien jumppaa. Voi se leveä lättäjalkakin muotoutua vähän paremmaksi sekä toiminnallisesti että ulkonäöllisesti. Ihmisten jalkaterien lihakset on surkeassa kunnossa.
Aralla on leveälestisiä, kauniitakin kenkiä. hyvin tehtyjä myös, ovat kestäneet käyttöä. Minulla on ollut vain avokkaita ja korkokenkiä toistaiseksi heiltä.
Skechersiä saa etsittyä esim. Zalandosta, jonka kautta voi löytää useampia värejä ja edullisemmin kuin kivijalkaliikkeestä tai Skechersin omasta verkkokaupasta. Leveä lesti löytyy hakemalla wide fit.
Altra. Löytyy partioaitasta tai varuste.net
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen jokaiselle jalkaterien jumppaa. Voi se leveä lättäjalkakin muotoutua vähän paremmaksi sekä toiminnallisesti että ulkonäöllisesti. Ihmisten jalkaterien lihakset on surkeassa kunnossa.
Hohhoijaa. Ei ole lättäjalka, vaan ihan geneettisesti leveä. Töissä kertyy n. 10 000 askelta päivässä ja koiralenkit päälle. Käytän sekä paljasjalkakenkiä että muunlaisia.
Jumppaa sinä aivojasi, jos se vaikka muuttaisi ruman luonteesi.
Vierailija kirjoitti:
Sievillä on paljon leveälestisiå kenkiä ja ne on merkitty kuvastossa erikseen. ulla popkenin myymillå merkeillä on myös paljon H-lestiä.
Omaa ongelmani tämä ei tosin ratkaise, sillä mun jalka on korkea, muttei niinkään leveä. Joudun siis käyttämään pääasiassa nauhakenkiä.
Sitä kutsutaan rintavaksi jalaksi
No ei se jumppa nyt yhtäkkiä ala tehoomaan.. itselläni on lättäjalka ollu aina.. tää on taas sitä että mitään sopivaa ei saa hommata kun on itseään kiduttanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Ei ole lättäjalka, vaan ihan geneettisesti leveä. Töissä kertyy n. 10 000 askelta päivässä ja koiralenkit päälle. Käytän sekä paljasjalkakenkiä että muunlaisia.
Ei askelien määrällä ole mitään tekemistä jalkaterän lihaksiston kanssa, kävely ei juurikaan treenaa jalkaterää. Hyvin sillä lättäjalallakin läpsyttelee menemään. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä nimeltä "ei tälle mitään voi".
Vierailija kirjoitti:
Halti, mallia en muista. Jäykät mutta leveät, mulla kanssa jalkaterinä uimaräpylät.
Sievin kengät voivat olla ap:lle sopivia. Helsingissä on toinen liike, jonka nimi on Kenkä-Rale. Siellä oli ainakin ennen leveälestisiä kenkiä. Sovitin kerran heillä yhtä mallia, joka oli liian leveä jopa minulle. Olen ostanut heiltä useita hyviä kenkiä vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei askelien määrällä ole mitään tekemistä jalkaterän lihaksiston kanssa, kävely ei juurikaan treenaa jalkaterää. Hyvin sillä lättäjalallakin läpsyttelee menemään. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä nimeltä "ei tälle mitään voi".
Paljasjalkakenkien käytöllä taas on. Minulla on normaali, korkea jalkaholvi ja leveä jalkaterä. Luuletko, että kaikki ihmiset ovat geneettisesti saman mallin mukaisia?
Birkenstockilla on oman merkintänsä mukaan normaali ja kapea lesti. Minä leveäjalkainen käytän heiltä sitä normaalia.
Kenkä-Ralea suosittelen minäkin, jos on mahdollisuus käydä Helsingissä liikkeessään. Löytyy monenlaista kenkää haastavampaankin jalkaan, ja ennen kaikkea saa asiantuntevan myyjän mittaamaan jalat ja auttamaan oikeanlaisten kenkien valinnassa.
Sievin kenkiä voin suositella myös. Sievin normilestikin on melko tilava, ja jos tarvitsee vielä enemmän tilaa, niin löytyy XL-lesti.
Paljasjalkakengät?