Oudoin naapurista kuultu ääntely
Naapurini kertoi kuulleensa toisen, oman naapurinsa pihalta peräti outoa ääntelyä: Joku oli mantramaisesti mutissut jonkin aikaa jotakin, sitten ilmeisesti toinen ääni oli ikään kuin huokaisten myöntänyt (hmmmmm). Sitten ensimmäinen ääni oli taas toistanut mantransa, minkä jälkeen toinen ääni oli taas hymistellyt. Tätä vuorottelua oli kuulemma kestänyt pitkään.
Naapurini esitti ajatuksen, että ehkä siellä harjoitettiin buddhismia. Mutta en minä ole ikinä kuullut, että buddhismiin (tai muuhunkaan uskontoon) kuuluisi mitään erityistä ääntelyä. (En silti ko. uskonnosta paljon tiedäkään, jotain on tietysti koulussa käyty läpi eri uskonnoista.)
Aluksi minua vain nauratti asia - naapurini esitys oli niin mainio. Nyt aloin tulla uteliaaksi, että mitä tämä tällainen rituaali voisi olla. Onko kukaan kuullut vastaavaa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli naapuri joka piti jatkuvasti bileitä. Siis harvasen ilta. Aina jossain vaiheessa iltaa joku mies alkoi tasaisin väliajoin huutaa "jee" ja sen jälkeen lauloi sutsisatsia hetken. Ja siis tämä toistui bileiden aikana 5-6 kertaa ja lähes joka ilta.
Mulla naapuri huutaa jatkuvasti: Ou jee! 😎😎😎
Mikähän sitäkin vaivaa??
Jos se on toi jeemies? Jeemies ei käsittääkseni ollut bileiden isäntä vaan vakiovieras.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin persu-sedän luota kuului yöllä sian kiljuntaa ja röhkimistä muistuttavaa ääntä. Ajateltiin soittaa aamulla eläinsuojeluun, mutta sitten huomattiin asunnosta poistuva nahka-asuun pukeutunut viiksiniekka erittäin tyytyväisen näköisenä ja hetken kuluttua persu-setä kävi postilaatiikolla hiukan hankalasti kävellen. Ei jäänyt epäilystäkään mitä yöllä tapahtui.
Se olin minä, jos tapahtui Aaronkujalla. Oli oikein mielenkiintoinen yö.
- Viiksimies
Keskellä yötä vahvistimen kautta tulevaa kovaa huutoa minulle oudolla kielellä, kuin arabimaissa moskeijan rukouskutsu.
Ihmeelliseksi asian tekee paikka. Mökillä Koillismaalla, lähellä vain kaksi asuttua taloa, molemmissa hyvin iäkkäät asukkaat, ja pari mökkiä, joilla ei tietääkseni ollut ketään. Hereillä ja selvinpäin olin kun menin pihanperälle pissille.
Ehkä se tuli jonkin pysähdyksissä läheisellä maantiellä olleen auton poppikoneista. Kesto 5 minuuttia, joten ei ollut ohl ajava auto.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kuulu mitään naapurista, hyvin rakennettu talo. Naapuri kerran pyyteli anteeksi kun hänen poikansa oli piripäissään käynyt vaatimassa rahaa isolla metelillä, mutta en minä sitäkään kuullut.
Mutta tämä tapahtuikin haja-asutusalueen omakotitalon pihalla näinä lämpiminä alkusyksyn päivinä.
terv. Aloittaja
Mun naapurissa on jotkut (norjalaiset angarokissat(kö?)) välillä hoidossa ja niistä lähtee sellaisia ääniä, että välillä tuntuu, että jotakin sylivauvaa kuristetaan. Mutta kyllä ne on ne kissat vaan.
M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...uijjui...kylläpä tekköö hyvvee...uijjui...orkasmi tulloo...uijjui..."
Savolaista seksiä: Saap takkoo ja saap eestä...
Ei voi olla. Savossa suapi, suap, suahaan jne. Saada = suaha.
Täällä savossa esileikki on sitä, että mies kuiska vuoteessa naisen korvaan: "Kiänny".
M46
Vierailija kirjoitti:
Uip plip ääni joka toistui epäsäännöllisesti. Hiljainen ääni jota kuulin yhtenä yönä. Mietin mikä se voi olla?
Ehkä vesiputkistosta. Tai ehkä kraana tiputteli. Tietysti syksyllä myös monenlaiset ötökät ja pikku jyrsijät voivat aiheuttaa ääniä pyrkiessään sisälle rakennuksiin. Voi kantautua ihan rakennuksen ulkopuoleltakin sisään ääni.
Vierailija kirjoitti:
"...uijjui...kylläpä tekköö hyvvee...uijjui...orkasmi tulloo...uijjui..."
Meillä tuota ennen kuuluu komento. "Kiänny, kepsoo nyt siihe"
Alakerran naapuripariskunnan mies, taksimies, mies tuli asmuyöstä töistä kotiin. Emäntä alotti hirveän huudon ja pisti kaikki porsliinit säpäleiksi. Mies yritti estellä, mutta ei tehonnut.
Aamulla olivat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vauvsn vuoksi valvoin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin joogasuuntauksiin kuuluu ääntely.
Ahaa mielenkiintoista. Löytyisiköhän juutuubista video, vois kuunnella, olisiko jotain samantyyppistä.
terv. Aloittaja
Pelasin ja naapurista huudettiin kommentti juuri siitä pelistä. Äänet eivät olleet mitenkään kovalla tuli olo että salakuunneltiin.
Heräsin kolmeltä yöllä puimakoneen ääneen. Siis se vanhanajan riihen jyvienerottelukone. No, kun havahduin siihen että en ole enää lapsuuden maisemissa vaan pääkaupunkiseudulla, oli pääteltävä äänen synnylle uusi selitys.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin kolmeltä yöllä puimakoneen ääneen. Siis se vanhanajan riihen jyvienerottelukone. No, kun havahduin siihen että en ole enää lapsuuden maisemissa vaan pääkaupunkiseudulla, oli pääteltävä äänen synnylle uusi selitys.
Minä heräsin separaattorin ääneen...
Edellisessä asunnossani kuului usein yläkerrasta törähtävä ääni, josta en osannut päätellä, oliko se niistämistä vai piereskelyä, vaiko sittenkin jotain ihan muuta.
Naapurisi vaan nus sii isotissistä akkaansa siellä.
Ehkä se oli sitä "Halonen on lesbo" -mantran hokemista ja joku punaniskainen duunari laukesi muuallakin kuin vaaliteltalla?
Ei voi olla. Savossa suapi, suap, suahaan jne. Saada = suaha.