Kuka lopettanut kahvin juonnin? Mitä hyvää seurasi?
Päänsärkyä ainakin ekana päivänä. Mitä hyvää odotettavissa lähipäivinä? Luulis että tämmöiset vieroitusoireet kun kestää, niin terveys tästä vaan tykkää. Kohti terveempiä päiviä!
Kommentit (48)
Kolmisen vuotta sitten lopetin kahvinjuonnin, kun se ei enää maistunut. Olin melko tasan vuoden juomatta kahvia, mutta sitten tee alkoi maistua aika hailulta ja kahvi taas tuoksua hyvältä, joten aloittelin uudelleen kahvin juonnin, ensin kerran päivässä, sitten kolmesti päivässä. En havainnut mitään vaikutuksia sillä, että jätin kahvin pois, koska juon korkeintaan kolme kupillista päivässä. Joskus aikaisemmin, kun vähensin radikaalisti kahvinjuontia, kärsin kolme kuukautta pienestä päänsärystä.
Lopetin kahvin ja teen juomisen kokonaan puoleksi vuodeksi muutama vuosi sitten. Ei tuntunut missään. Lopulta en edes muistanut olevani kahvikissa.
Kun aloitin uudelleen 5-6 kupin päivävauhdilla, ei taaskaan tuntunut missään.
Minulla on kaveri, ikäiseni eli reilusti yli viisikymppinen mies, jonka kanssa iltaa istuessani joskus keittelen kahvia puolilta öin. Kummaltakaan eivät yöunet turmellu.
Ei mitään muuta hyvää kuin että ehkä sai paremmin unen päästä kiinni. Toisaalta olin koko päivän ihan letarginen zombi, joten aloitin uudestaan.
Vajaan viikon kesti päänsärky itselläni kahvinjuonnin lopetettua, Buranalla saa onneksi helpotettua. Kauhea väsymys myös tuon viikon ajan. Sitten loppui rahanmeno kahviin, närästys ja uniongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vajaan viikon kesti päänsärky itselläni kahvinjuonnin lopetettua, Buranalla saa onneksi helpotettua. Kauhea väsymys myös tuon viikon ajan. Sitten loppui rahanmeno kahviin, närästys ja uniongelmat.
Ja en siis juo myöskään teetä enkä mitään muutakaan kofeiinipitoista enää.
Kyllä tämä kahvi on aika mysteeri. Toisaalta jotkut tutkimukset osoittaa että voi olla terveellistäkin, mutta ihmisten omat kokemukset puhuu myös paljon. Jos unet parantuu ja elimistö alkaa toimimaan paremmin, niin kyllä minulle kelpaa. Onhan tämmöinen kahvi päänsärky aika omituista.
Kahvilla kohtuullisesti käytettynä on paljon hyviä terveysvaikutuksia. Toki kofeiinin piristävä vaikutus kestää monta tuntia, joten herkkäunisten, kuten minun, on syytä rajoittaa kahvinjuontia. Yritän silti juoda pari pientä kuppia kahvia päivässä terveysvaikutusten vuoksi.
Se on se pulla ja sokeri, joka tekee kahvista epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä kahvi on aika mysteeri. Toisaalta jotkut tutkimukset osoittaa että voi olla terveellistäkin, mutta ihmisten omat kokemukset puhuu myös paljon. Jos unet parantuu ja elimistö alkaa toimimaan paremmin, niin kyllä minulle kelpaa. Onhan tämmöinen kahvi päänsärky aika omituista.
Alle 4 (sellaista pientä) kuppia päivässä on kai se raja, mistä ei ole todettu terveydelle ainakaan haittoja tutkimuksissa, sitä suuremmista määristä taas on. Toki ihmiset on yksilöitä, ja jotkut kokee haittoja jo pienemmistäkin määristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti terveessä kunnossa on hyvä olla. Kyllä tämä päänsärky on aika kenkkumainen ja toivottavasti ei kauaa kestä. Viimeistään huomenna helpottaa. Juon kaakaota kahvin sijaan nyt sitten.
Ap
Ap on varmaan työtön kotona istuja.
Työssäkäyvälle on kahvinjuonti aivan pakko
Höpö höpö, terveet elintavat kun on muutoin eli riittävästi ravintoa, liikuntaa ja lepoa, niin pysyy kyllä virkeänä töissäkin. Jos ei pysy, niin sitten työtaakkaa on liikaa.
Mä vähensin kahvin. Ja aloin juomaan pepsisimaxia.
Ja energiajuomia silloin tällöin. Kun kaipaan lisäbuustia. Pari kertaa/kerran viikossa.
Tuloksena: kahvimaito/kauramaito menee litran purkissa pilalle ennenkuin loppuu.
En tiedä miksi,mutta alkoi kahvi tökkiä. Jää usein puolet kupista juomatta ja kylmenee mukin pohjalle.
Ennen join pannullisia. Oikein harmittaa ettei enää saa kahvista sitä nautintoa. Oli melkein parasta kahvikuppi ja tupakka.
Toki lopetin tupakankin.
Vierailija kirjoitti:
Minä join 4-6 kuppia päivässä ja kun lopetin, niin ei tullut mitään oireita. Paitsi väsymys. Se väsymys ei valitettavasti mennyt pois edes puolessa vuodessa, niin ajattelin että miksipä en jatkaisi kahvinjuontia.
Pystyin lopettamaan refluksi-lääkityksen. Verenpaine laski myös, ei tarvinnutkaan vielä aloittaa lääkitystä. Nyt olen ollut 1,5 vuotta ilman, harvoin olen kaivannut.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01000
En nyt tiedä tuliko tuo linkki oikein, mutta kahvi kohtuullisesti käytettynä siis mm. ehkäisee dementiaa, suojaa diabetekselta ja suojaa maksaa.
Kahvin haittavaikutukset ovat lieviä.
Toiset tutkimukset sanoo,että kahvi terveellistä. Toiset epäilee jotain muuta.
Mutta ethän sitä tiedä mikä ero ennenkuin itse kokeilet.
Kaakaossakin on sitten kofeiinia.
Vähensin kahdeksasta kupista kahteen ja liskojen päivä taattu. Ei liity vieroitusoireesin.
Eli mitä enemmän sumppia sen parempi.
Kofeiini puoliintuu eli lakkaa vaikuttamasta hitaasti eli 12h jälkeen. Vähensin 3 kuppiin aamupäivästä ja nukun paljon syvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Toiset tutkimukset sanoo,että kahvi terveellistä. Toiset epäilee jotain muuta.
Mutta ethän sitä tiedä mikä ero ennenkuin itse kokeilet.
Kaakaossakin on sitten kofeiinia.
Kaakaossa nimenomaan ei ole kofeiinia, teessä on.
Ikänäni en ole kahvia juonut ja työelämää takana 40 vuotta.