Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne päin Suomea et ikinä haluaisi muuttaa?

Vierailija
05.09.2024 |

Onko sulla joku seutu tai kaupunki Suomessa, jolla on mielestäsi niin kauhea maine tai huono imago, ettet ikinä haluaisi muuttaa sinne?

Itse en haluaisi ikinä asua Helsingin ympäryskunnissa, siis Kerava, Hyvinkää, Järvenpää, Riihimäki... Mulla on mielikuva radanvarsilähiöistä, joissa paljon ongelmia eikä mitään juuria tai perinteitä. 

Kommentit (234)

Vierailija
61/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäraja, Itä-Helsinki, Itä-Lappi

Vierailija
62/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannikkoseutu tai saaristo. Lapissa olen syntynyt ja nämä maisemat viehättävät vaikka olenkin asunut eri puolella Suomea. Myös keski- ja itäsuomi olisivat maisemiltaan sellaisia, missä viihtyisin. Keski-Suomessa en viihtynyt ihmisten takia. Liian tarkkoja ja herkkähipiäisiä. Vähän sellaisia "kielletään kaikki" tyylisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä mutta en muuttaisi valtaosaan Itä-Helsingin alueista, enkä muihinkaan vastaaviin gettoihin:

- hirveä meteli ympäri vuorokauden, autoista ja ikkunoista pauhaa jumputusta ja jotain intialais-ölinää

- hirveä sotku joka paikassa, roskat heitetään maahan, paikkoja töhritään ja rikotaan

- kaikki varastetaan tai rikotaan kuten pyörät, autot, lastenrattaat...

- väkivaltaa ja uhkailua on jatkuvasti, kaupassa usein joku puukon kanssa

- ihmisiltä otetaan puhelimet ja vaatteitakin päältä ja naiset saavat pelätä erilaisia seksijuttuja

- huumeita tyrkytetään joka kulmalla ja pilvi tuoksuu vahvasti kaduilla, rapuissa, auloissa, asemilla...

- ei kulu 5 minuuttia ilman, että kuulisit jonkun hälytysajoneuvon piippausta

- yhä harvempi paikka palvelee suomeksi

- lapset oppivat kouluissa huumeista, väkivällasta ja seksistä ja oikein muusta ei sitten opitakaan

Asun Espoossa ja täälä noin 2-3 kaupunginosaa per vuosi muuttu näin pahaksi, mutta muutamassa vuodessa kyllä.

Leppävaarakin, kun sen moni tuntee, oli siisti, rauhallinen ja turvallinen paikka vielä 15 vuotta sitten ja nyt se on kuin jostain kauhuelokuvasta.

Vaikea ymmärtää, miksi jokainen alue muutetaan tällaiseksi paikaksi, missä kukaan ei halua olla?

Eikö olisi järkevää tehdä lisää mukavia asuinalueita, eikä päin vastoin?

Vierailija
64/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäraja, Itä-Helsinki, Itä-Lappi

Vantaa myös. Itä-Suomen kaupungit olleet tosi kivoja, esimerkiksi Savonlinna. Mutta mieluummin Länsi-Suomi minulle, vaikka mikä tuppukylä.

Vierailija
65/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savoon, Itä-Suomeen tai muualle Kouvolaan

Sama! Ei ikinä. Sairaita, köyhiä ja rumia ihmisiä, kammottava kulttuuri, pahaa ruokaa ja ympäristö yhtä ryteikköä. Hyi olkoon. Koko Itä-Suomen voisi lahjoittaa pois. Jättömaaksi vaikka itänaapurille. Imee ihan liikaa muiden rahoja infraan ym., Ei noita rytomaita kannata ylläpitää. 

Vierailija
66/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoihin

Vierailija
67/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoon en muuttaisi koskaan, en ikinä. Helsinkiin ja Turkuun muuttaisin mielelläni ja mikä ettei, myös muualle Länsi-Suomeen.

t, Manselainen

Vierailija
68/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi mihinkään Hki-Espoo -alueen ulkopuolelle. Köyhien junttien maailmaan.

Vierailija
69/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, Vantaa, Espoo. Ihan helvetin synkkiä alueita asua, aivan liikaa ihmisiä, ylihintaisia asuntoja, pieniä tontteja, liikenne perseestä, maahantuuttaajia ja rikollisuutta joka puolella, huumeongelmia. Osta puolen miljoonan talo postimerkkitontilta, joka puolelta tuijottaa joku, hajoa liikenneruuhkissa seisoessasi matkalla töihin, mahmutit ryöstää lapseltasi vaatteet päältä, ai että on IHANAA

Kuulostaa nykypäivän Oululta.

Vierailija
70/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere.

Vierailija
71/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin tai Helsinkiin. Tässä puolivälissä on hyvä.

Vierailija
72/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaupungissa asunut koko ikäni, niin kaikki pikkukylät ja ihan maaseutu on mulle ahdistavia. Eli en sellaiseen.

Vierailija
73/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä Itä-Suomeen. Hyi oksetus mitä juntteja.

Vierailija
74/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä Itä-Suomeen. Hyi oksetus mitä juntteja.

Kieroja myös. Oiskohan ne ry zz iä 🤣.

Vierailija
75/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki tai Vantaan lähiö. Hyi yöks! Jos joskus joudun noin pahaan tilanteeseen, niin eikun yliannostusta naamaan. 

Vierailija
76/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös paljasjalka helsinkiläinen, ja viihdyn, ja täytyy sanoa että ei itä-Helinkikään ihan myyttisen maineensa veroinen ole. Vuosaaressakin on rauhallisia, jopa arvostettuja alueita, heti myyttisen itäkeskuksen ja Puhoksen vieressä on rauhallisia (ja hyvin valkoisia) alueita jne. Olen asunut vähän aikaa Kontulassa ja Länsimäessä ja aivan rauhassa sain kulkea. Koira-asioissa tuli käytyä Jakomäessä ja hämmästyttävän puistomainen paikka se on. Asun itse länsi-Helsingissä jossa on suorastaan ikävystyttävän rauhallista. 

Ehkä eniten vieroksuttaa radanvarsipaikkakunnat, mitä näitä on, Järvenpäät. 

Muualle Suomeen muuttaisin mihin vaan, kaikissa paikoissa on puolensa, jos vaan työtä sais. 

Vierailija
77/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän viekkuun.

Vierailija
78/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu. Valitettavasti asun täällä jo. Muutto mielessä.

Vierailija
79/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulle. Ei enää IKINÄ sinne saastaan.

Vierailija
80/234 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo, Kihniö, Savo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi