Paljonko suurin piirtein täysi keittiöremontti maksaa?
Onko kellään lähiaikoina uusittu omakotitalon keittiötä? Paljonko kaikki makso noin? Kiitos
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras keittiö merkki? Ikea vai mikä
Hm, tuttu ei halunnut kymppitonnin Ikea -keittiötä. Remontti maksoi lähes 30000 e.
Keittiön kaapistot maksoi 5000 euroa. Työ olisi maksanut 4500 mutta tein sen itse. purin vanhat pois ja asensin itse uudet
Meillä tehtiin ihan peruskeittiö omakotitaloon
Liesi integroidulla tuulettimella 2000€
Pyrolyysiuuni 1000€
Mikro 500€
Jääkaappi pakastin yhdistelmä 2500€
Hanat, joista saa heti kiehuvaa vettä 1500€
Tasoihin upotetut piilotoiminnalla olevat pistorasiat 5kpl 1000€
Ja paljon tilulilua päälle.
Kymppitonni menee ihan perus koneisiin.
Mullakin meni tuo aika tasan 20 tonnia mikä monella muullakin. Lattialle ei tehty mitään, eikä keittiöön tullut mitään isoja rakennemuutoksia. Kalusteet ja laitteet vaan uusiksi. Työn osuus tuosta oli kolmisen tonnia ja siitä sain tietysti jotain takaisin.
Meillä maksoi omakotitaloon Ikean keittiökalusteet jo 2016 reilut 6000 €. Tämä sisälsi siis kaapit ja tasot sekä altaan ja kodinkoneista ainoastaan tiskikoneen + liesituulettimen (muut oli ennestään).
Mut ihan tyytyväisiä ollaan oltu Ikea laatuun, keittiö siis nyt 8 vuotta ollut käytössä. Itse kasattiin ja asennettiin kaikki, vaihdettiin lattia ja mies laatoitti välitilat ja teki myös sähkötyöt, koska koulutus niihin on.
Mutta jos ulkopuolisella teettää, niin veikkaan että noin 20 000 menee vähintään ja jos haluaa kaikki kodinkoneet vaihtoon tai kalliimpia materiaaleja, niin voi olla myös huomattavasti kalliimpaa.
Ok-talon keittiö noin 18-21 neliötä, miten nyt haluaa mitata. Sis uudet kaapit, laatikostot, tapetit, kaakelilaatat, työtasot, lavuaari, hanat ja letkut, ruuvit ja listat koko hela hoitoineen ~3400e. Työtunteina alle viikko.
(itse tein, vaimo huusi nalkutti ja joi kahvia selän takana)
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksoi omakotitaloon Ikean keittiökalusteet jo 2016 reilut 6000 €. Tämä sisälsi siis kaapit ja tasot sekä altaan ja kodinkoneista ainoastaan tiskikoneen + liesituulettimen (muut oli ennestään).
Mut ihan tyytyväisiä ollaan oltu Ikea laatuun, keittiö siis nyt 8 vuotta ollut käytössä. Itse kasattiin ja asennettiin kaikki, vaihdettiin lattia ja mies laatoitti välitilat ja teki myös sähkötyöt, koska koulutus niihin on.
Mutta jos ulkopuolisella teettää, niin veikkaan että noin 20 000 menee vähintään ja jos haluaa kaikki kodinkoneet vaihtoon tai kalliimpia materiaaleja, niin voi olla myös huomattavasti kalliimpaa.
Tässä on aikaa kulunut jo sen verran, että sekin pitäisi ottaa huomioon. 6000 € silloin 8 vuotta sitten ei ole sama kuin 6000 € tänään. Et saa enää samalla hinnalla ostettua vastaavia romppeita. Voi helposti olla tonni lisää hintalapussa.
Paljon laiskoja ja kädettömiä ihmisiä täällä. Tehkää joskus jotain itse niin säästätte tuhansia euroja.
Kannattaa kuunnella Keittiökuumetta podcastia. Siellä puhutaan keittiöremontin budjetoinnista, ja myös kaikesta muusta keittiön remontoimiseen liittyvästä. Ilmasia vinkkejä! :D
Linkki : https://open.spotify.com/show/2T59MacmVuH0TPwpvjetWI?si=4fafeca24a88493b
mut löytyy myös googlettamalla Keittiökuumetta podcast, jos ei halua linkkejä klikata.
Vierailija kirjoitti:
Paljon laiskoja ja kädettömiä ihmisiä täällä. Tehkää joskus jotain itse niin säästätte tuhansia euroja.
Ja jälki on sitten paskaa. Yleensä se kun ei ammattilaiset ole tekemässä.
Meillä se maksoi 5000 euroa koska tein asennukset itse. Asennus olisi maksanut 4000 euroa mikä on minusta järjetöntä. Olen puuseppä ammatiltani joten asensin keittiön itse ja vaimo oli tyytyväinen.
2v sitten 30.000€. Mutta meillä meni pelkästään jääkaappiin 2.500€.