Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko suurin piirtein täysi keittiöremontti maksaa?

Vierailija
05.09.2024 |

Onko kellään lähiaikoina uusittu omakotitalon keittiötä? Paljonko kaikki makso noin? Kiitos

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytölle remppasin yksiön 12m2 keittiön. Seinät tasasiksi, maalaus, laminaatti, siemensin kodinkoneet ja Ikea epoq-keittiö. Hintaa tuli 5k€

kaiken tein itse, sähkärille joutui pari sataa antamaan, että kytki uunin ja lieden. Sekä uudet pistorasiat.

Epoq on Gigantin keittiö, ei Ikean.

Vierailija
22/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu keittiön koosta ja varustelutasosta. Mut ihan peruskeittiö + kodinkoneet n. 5000 - 8000 €. Lisäkustannuksia teettää esim. sähkö-, putki- ja maalaustyöt. Ja siis jos ei mitään yllätyksiä tule.

Älä unta näe, että pystyisit ostamaan keittiönkalusteet ja kodinkoneet viidellä tuhannella eurolla omakotitaloon! Tuolla budjetilla saat kierrellä nettikirppikset ja facebookin romulavaryhmät tarkasti läpi.

Kyllä minä sain. Ok-talon normaali L-keittiö. Ikeaa, kodinkoneet kilpailutin muualta. Noin 8000 euroa + sähkötyöt. Toki jos haluaa luksusta ja kermaperseilyä, niin siitä joutaakin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras keittiö merkki? Ikea  vai mikä

Ikea on halpismerkki, myös keittiöissä. Parasta jos haluaa niin puusepänliike tekemään mittatilaustyönä kaapit.

Brändiltään Puustelli on "keittiöiden mersu", mutta siitä voi sitten olla montaa mieltä vastaako laatu ihan sitä mielikuvaa. Osaa ne ainakin hinnoitella korkeammalle kuin muut.

Vierailija
24/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki uutta ja laadukasta ilman mitään omia töitä . AP

Itsellä pieni keittiö, pyysin tarjous täysremontti.

Ilmoitus tuli ettei, kuulu maalaukset, eikä sokkelit heille. 23 000 € ja 1 päivä oli aikaa kirjoittaa sopimus . Hinta oli riisto luokkaa, keittiön kokoon nähden.

Olivat sitten haukkuneet mun kotini, kylillä ja puhuneet että olen PA kun en suostunut maksamaan tota summaa. Kannattaa pyytää useita tarjouksia ja kattoa tarkkaa kenen kans alkaa touhuumaan näitä juttui....

Vierailija
25/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin koko keittiön tasaiseksi, uusin lattiat, seinämateriaalit, maalasin katon, hommasin virosta uudet täyspuurunkoiset kaapistot,uudet työtasot,uudet kylmälaitteet,lieden, hanat,astianpesukoneen eikä koko keittiöön jäänyt mitään vanhaa. Asensin kaikki itse ja hintaa tuli vain 18 tuhatta euroa.

Ainoa mikä jäi harmittamaan on se, ettei muija kokkaa yhtään sen enempää tai paremmin kuin ennenkään. Vielä pitäisi siis vaihtaa muija niin saisin toimivan keittiön.

Ehkäpä olisi pitänyt vaan uusia makuuhuone koska siellä tuo nainen on elementissään. 

No jos makkarissa homma toimii niin mitäs jos vaan itse opettelet kokkaamaan siinä mieluisassa keittiössäsi? Se kun ei ole mitenkään sukupuoleen sidottu taito. 

Nii ja kannattaa varoa! Mitä se nainen miettii sun makuuhuonetaidoista???...

Vierailija
26/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusitaanko myös lattia? Minkätason kodinkoneet? Kivitasot vai kompposiitti vai halvin laminaatti? Mdf ovet vai täyspuu? Saareke vai ei? Neliöt? Ei voi tietää. Mutta noin 10 000 - 40 000 riippuen valinnoista ja työnmäärästä. 

Tuohon vielä voi lisätä, että joutuuko tekemään asbestipurkua (esim. välitilan laatat, lattia jne), siirretäänkö vesipistettä, jolloin joutuu vetämään uuden viemärin ja vesiputket, paljonko joudutaan tekemään sähkötöitä jne. Minkä kokoinen keittiö?

Vähän kuin kysyisi, että pitäisi uusi auto hankkia, paljonko se on maksanut viime aikoina.

Vierailija
27/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnilla pääsee pitkälle.

Terv. Ison huoneistoremontin teettänyt ja maksanut. Mukaan lukien keittiö

Vierailija
28/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytölle remppasin yksiön 12m2 keittiön. Seinät tasasiksi, maalaus, laminaatti, siemensin kodinkoneet ja Ikea epoq-keittiö. Hintaa tuli 5k€

kaiken tein itse, sähkärille joutui pari sataa antamaan, että kytki uunin ja lieden. Sekä uudet pistorasiat.

Tuo on äärimmäisen halvalla tehty keittiö! Meidän keittiössä pelkästään jo kaappien rungot ja työtasot maksoi tuon verran. Sähkötarvikkeisiin meni 300 €, siis pelkkiin tarvikkeisiin ilman mitään asennustöitä. Eikä siinä ollut kun pari pistorasiaa, valokatkaisijaa, kaapeli, kiinnikkeit, rasioita, yms. Äkkiä niistä vaan tulee hintaa. Sama juttu on putkitöiden kanssa. Pikkunippeleihin saa yllättävän paljon rahaa hupenemaan.

Vierailija
29/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ikeasta saa epoq keittiöitä?

Meillä päin niitä myy Gigantti.

Vierailija
30/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 65,000€ ja siis kaikki pistettiin uusiksi keittiössä.

Vierailija
31/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

27700 e, täysremontti.

Vierailija
32/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras keittiö merkki? Ikea  vai mikä

Ikea on halpismerkki, myös keittiöissä. Parasta jos haluaa niin puusepänliike tekemään mittatilaustyönä kaapit.

Brändiltään Puustelli on "keittiöiden mersu", mutta siitä voi sitten olla montaa mieltä vastaako laatu ihan sitä mielikuvaa. Osaa ne ainakin hinnoitella korkeammalle kuin muut.

Meillä on Puustellin keittiö uudessa omakotitalossa. Enpä ole ajatellut että se mikään Mersu olisi, mutta tyytyväinen olen ollut.

Kahdessa edellisessä kämpässä on ollut edellisen omistajan uusi TOPI- keittiö. Siis niin jäätävää paskaa en ole aikoihin nähnyt. Kalusteet ei kestä kulutusta, puhumattakaan kosteudesta. Kuivauskaappiinkin pitäisi laittaa pyyhekuivatut tiskit, ettei pinnoite kärsi.

Ikea keittiöt pesee laadussa Topin mennen tullen.

Vierailija
33/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso keittiö. Gigantin kaapit, kaikki kodinkoneet, lattia ja välitilat. Tuli maksamaan reilut 20 000. 

Vierailija
34/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnilla pääsee pitkälle.

Terv. Ison huoneistoremontin teettänyt ja maksanut. Mukaan lukien keittiö

Pääsee pitkälle, mutta ei usein maaliin saakka. Valtaosa omakotitaloin keittiöremonteista tulee maksamaan enemmän kuin kymppitonnin.

Halvemmalla voi tehdä keittiöremontin, mutta se vaatii tiukkaa kulukuria ja suunnittelua. Mielellään myös oman työn käyttöä. Tyypillisesti voi laskea, että puolet rahasta menee materiaaleihin ja puolet työhön. Jos ei itse halua tehdä yhtään mitään niin se maksaa.

Vierailija
35/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ei pysty tekemään mitään, 10 000€ on minimi ihan keittiöstä riippumatta. 

Vierailija
36/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista keskiverto ihminen voi tehdä itse, että se laskisi kustannuksia?

Vierailija
37/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtin ok-taloon keittiöremppa melkein kokonaan itse. Purettiin vanhat kaapit (osa myytiin ,lahjoitettiin, loput ajettiin Sorttiin), seinien tasoitus ja maalaus, vaihdettiin laminaatti keittiöön. Asennettiin itse uudet kaapit. Sähkömies löytyi omasta suvusta. Suurin ulkopuolinen työ oli liesituulettimen hormin uusiminen katolle saakka.

Ei tuo remppa mitään rakettitiedettä ollut.

Vierailija
38/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinätasoite, maali, laminaatti, jalkalistat = 1000 €

Jääkaappi, uuni, keittotaso, mikro, liesituuletin = 1500 €

Välitilan laatat, saneerauslaasti, saumauslaasti = 500 €

Sähkäri = 200 €

Jäljellä on vielä 1800 € keittiökaappeihin, kaapinoviin, vetimiin, tiskialtaaseen, hanaan, putkiosiin, työtasoihin, asennustarvikkeisiin, etc.

Kyllä toi 5000 € budjetti on ihan super tiukka tavoite. Jostain on pakko tinkiä jos meinaa pysyä tavoitteessa. Etsiä hyviä tarjouksia ja poistoeriä. Vaikka nuo välitilan laatat voi parhaassa tapauksessa onnistua ostamaan tosi halvalla jos ei nirsoile ulkonäön tai laadun suhteen.

Vierailija
39/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyä poissa jaloista sohlaamasta työn aikana ja muutamasta suunnitelmia urakkasopimuksen jälkeen olettaen että muutokset ovat ilmaisia.

T. Keittiöakka

Vierailija
40/53 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sen purkuhomman. Kannattaa myös muistaa, että jos asutaan taloyhtiössä, voi olla, että isännöitsijä ei anna lupaa tehdä itse vaan vaatii jopa tiettyjä liikkeitä. Ainakin omassa taloyhtiössä on niin paljon oman aikakautensa juttuja, että vaadittiin tietty rakennusinsinööri ohjaamaan remppamiehiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi