Luuleeko tosiaan ihmiset täällä, että skitsofreniasta ei voi parantua?!
Kommentit (10)
Tosin en ole asiaan koskaan perehtynyt sen kummemmin. Olen kuvitellut että sen voi pitää lääkkeillä kurissa, muttei kokonaan parantua.
en tunne yhtäkään parantunutta ja luulen ettei voi. Hyvin hoidettuna voi olla hyvinkin tasapainoinen sitä sairastava. Onkos ap faktaa sulla?
Kyllä sitä voi parhaimmillaan voi elää kohtuu normaalia elämää.
t. skitsofreenikon pikkusisko
Vähintäänkin vaaditaan ei-akuuteissa vaiheissa kontrollia ja useimmiten kyllä myös lääkehoito.
Mutta vaikkapa paranoidi skitsofreenikkohan ei edes koskaan ole sairas, varmaan parantuukin aika helposti.
Lääkkeillä se voidaan saada pysymään kurissa vuosikymmeniäkin, mutta itse sairaus ei mihinkään katoa. Ei se ole mikään virusinfektio.
T: Psyk. sh
jäi sen takia pysyvästi eläkkeelle jo ihan nuorena melkein vastavalmistuneena luokanopettajana. Muutaman vuoden oli töissä jossain maaseutukoululissa.
Meidän opettaja, joka psyk. sh ja opettaja, sanoi, että voi parantua. Minullakin oli tuo luulo, ettei voi parantua ja nyt sitten en tiedä mitä uskoa. Opettaja vaikuttaa kyllä asian osaavalta ja tietävältä. Hän on myös erittäin kiinnostunut kyseisestä sairaudesta.
Sen voi lääkityuksellä pitää kurissa.
Korjaa jos olen väärässä ja laita jotain faktaa.