Miksi korkeakouluissa painotetaan juhlimista niin paljon?
Näin ujona tai introverttinä asia kauhistuttaa. En juo alkoholia, mutta tuutorit painottavat, että alkoholittomuus ei ole ongelma. Menemiset ovat keskellä viikkoa, enkä ymmärrä miten porukka ehtii niihin muiden menojen lisäksi. Ehkä en ole lapsenmielinen, mutta ne nolaamiset ja sekoilut ei kiinnosta edes minua (nuorta) aikuista.
Älkää lytätkö minua täysin tämän mielipiteen takia,onhan ne hyviä ryhmäytymisen kannalta.
Te, jotka skippasitte nämä, niin jäittekö yksin?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin itsekin. Yhtä juomista ja nolaamista kaikki illat.
Ilmeisesti punavihreiden käsitys hauskanpidosta.
Mitä ihmeen nolaamista?
Kunnon juhlat ovat ok. Teekkarikaste, fuksibileet yms.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että nuorena jaksaa vielä juhlia ja se mahdollisuus halutaan käyttää opiskeluaikana. Työssäkäyvä aikuinen ei enää jaksa.
Niin ja jos on perheenlisäystä
Itse olen ekstrovertti ja aina tykännyt tapahtumista. Kun kävin juhlimassa opiskeluaikoina, sain uusia kavereita ja yökerhosta löysin myös nykyisen aviomieheni, jonka kanssa minulla on perhe. Monet tapaavat opiskelijabileissä uusia kavereita (verkostoituvat ja saattavat sitä kautta saada myös työmahdollisuuksia) tai löytävät puolison, siksi niitä suositellaan. Ja kavereiden kanssa voi pitää hauskaa. Oman kokemukseni perusteella ketään ei nolaamalla nolata tai pakoteta tekemään mitään; opiskelijatapahtumissa voi myös olla ilman alkoholia, itsekin olin pari kertaa näin. Ne, jotka tekevät jotakin noloa, ovat yleensä kaatokännissä ja nolaavat itse itsensä, ja muut porukan jäsenet yrittävät heidän peräänsä katsoa. Tai sitten 10 ihmistä tanssii letkajenkkaa keskellä katua, ja siinä nyt ei yksittäistä henkilöä nolata, kun kaikki tekevät jotakin tyhmää
Vierailija kirjoitti:
Ihme vinkumista. Älä perärööri osallistu, jos ei kiinnosta.
Jos et tykkää juhlimisesta, kannattaa osallistua kuitenkin niihin tapahtumiin, jotka ei oo vaan ns biletystä. Ryhmäytyy ja jää hauskoja muistoja.
Meillä oli esim. fuksisuunnistusta, harrastemessuja, risteilyjä, vuosijuhlat, jne.
Harrastekerhoista saa myös samanhenkisiä ystäviä. Ja jos omantyyppinen harrastekerho puuttuu, sen voi perustaa. Ainakin meidän yliopistolla oli näin.
Omassa oppisuunnassa oli myös mahdollista tehdä lyhyitä, n. 5pv ulkomaanreissuja aika huokealla hinnalla. Näiden kautta pääsi myös tutustumaan uusiin ihmisiin ja verkostoitumaan :) .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne kokoomusnuoret biletä siellä ihan samalla tavalla..
Itseasiassa ehdottomasti eniten. Oikis-lääkis-akselilla bileet ovat ihan eri luokkaa kuin muilla aloilla. Ja siellä kokkarius todellakin kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Kysyitkö kaikkien poliittisen kannan? Tiedäthän ettei ole olemassa puoluetta "punavihreät"?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nämä ekat pari viikkoa nyt tyhjentää kalenterista jos haluat johonkin porukkaan kuitenkin päätyä. Eikä pari siideriäkääm pohjalla pahaa tee, rohkaisevat vain. Oman kokemukseni mukaan ihmiset jakautuvat porukoihin nimenomaan orientaatioviikoilla.
Heh. Itselläni oli sairas lähiomainen, enpä olisi pystynyt tyhjäämään kalenteria "hauskan"pidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nämä ekat pari viikkoa nyt tyhjentää kalenterista jos haluat johonkin porukkaan kuitenkin päätyä. Eikä pari siideriäkääm pohjalla pahaa tee, rohkaisevat vain. Oman kokemukseni mukaan ihmiset jakautuvat porukoihin nimenomaan orientaatioviikoilla.
Heh. Itselläni oli sairas lähiomainen, enpä olisi pystynyt tyhjäämään kalenteria "hauskan"pidolle.
No voi luoja. Eiköhän muillakin voi olla pakottavia esteitä. Mutta siksi ei kannata jäädä pois että iltaisin on tottunut katsomaan TV:tä.
Vierailija kirjoitti:
Verkostoituminen on se juttu, osaaminen tulee sivussa. Kaikki bilettäjät on töissä, ja yksin jääneet edelleen yksin.
Vainko kaikki bilettäjät on töissä? Miksiköhän minä sitten olen bilettämättä töihin päätynyt? Enkä muuten ole yksin. Ei se villi biletys ole ainoa tie onneen.
Miten siellä tuota painotetaan? en itse huomannut mitään sellasta.
Kuka ny haluais samoja naamoja katella vapaalla ku koulussaki.
Kävin kerran jossai pileissä,mutta neki oli oli vahingossa lääkiksen pileet, oikeat juhlat ois ollu puol kilsaa erisuuntaan.
Koska useimmat nuoret tykkäävät juhlimisesta. Alkoholilla tai ilman. Nykyään tosiaan ei mitenkään nälvitä, jos ei juo. Eikä siellä ketään nolata. Hauskaa pidetään.
Mutta ei juhliminen toki ole myöskään pakollista, aina on isohko joukko opiskelijoita, jotka ei siihen osallistu. Osa opiskelijoista on nykyään vanhempiakin, eikä niitä kiinnosta parikymppistenn bileet, voi olla lapsia jne. Mistään tärkeästä ei jää paitsi, jos päättää keskittyä vain opintoihin ja jättää muut riennot väliin.