Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pysäköin auton Tampereen keskustassa maksulliselle paikalle ilman pankkikorttia?

Vierailija
04.09.2024 |

Parkkimittariin eivät käyneet kolikot. Jouduin ajamaan pitkälle, että sain auton kiekkopaikalle. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä kolikkosi tuulilasinpyyhkijän alle. Parkkipirkko liikuttuu eleestäsi ja antaa sinulle kukkasen. 

Ei toimi Tampereella. Täällä pysäköinninvalvonta kyttää jokaista pienintäkin virhettä tai edes etäisesti virheeksi luokiteltavaa.

Vierailija
22/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vanha Mersu, laita röyhelöpusero ja rahtihame päälle ja korkokengät jalkaan. Voit pysäköidä mihin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa kylää. Pohjanmaalla ei kuulemma tarvitse maksaa pysäköinnistä, löytyy laakeeta p-paikkaa silmänkantamattomiin ilmaiseksi.

Asun itse Etelä-Pohjanmaalla, eikä siellä ole tosiaan tällaista ongelmaa. Nyt jouduin poikkeuksellisesti ajamaan Tampereelle ja olin valmistautunut siihen että pysäköinti maksaa, mutta ei tullut pieneen mieleenkään ettei parkkimittari huolisi kolikoita.

Ap

Vierailija
24/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se Lahden keskustassakin, minulla ei ole älykännykkää ja kohta ei löydä kolikkoautimattia.En sitten käy sitten ollenkaan  keskuksen liikkeissä.Täytyy tilata verkosta ostokset kotiin.

Vierailija
25/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun yhden Suomen suurimmista kaupungeista vieressä. Olen ratkaissut ongelman sillä, etten käy kaupungissa. Lähialueilla on peltomarketteja ja jopa erikoisliikkeitä riittämiin.

Täällä jengi valittaa, että kaupunki näivetty ja kivijalkakaupat kuolevat. No, jos autoilu on tehty v*ttu,aisen vaikeaksi ja kalliiksi, saavat pärjätä pyöräilevien vlherpiiperöiden ja bussilla kulkevien köyhien rahoilla. (Palaa kohtaan kaupunki näivettyy ja kivijalka kuolee)

Vierailija
26/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä holhouksenalainen yksin tampereella ajelet?

Vierailija
27/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki R-kioskilta tai marketista prepaid Mastercard, johon voi ladata kertasaldoa. 

Vierailija
28/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lataa puhelimeesi appi

Miten sitäkään voi käyttää ilman pankkikorttia?

Lataat sinne saldoa verkkopankista.

Vierailija
29/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lataa puhelimeesi appi

Lataa sinä läppäriisi anoppi! 

Vierailija
30/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään.Kortti tai äppi (joka vaatii kortin)....Vaikeaksi on tehty.. 

Kaikki apit ei vaadi korttia.

Vierailija
31/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat johonkin lähikuntaan, jätät auton tienposkeen ja tulet bussilla kylille.

Miten se bussi maksetaan?Ei ota käteistä kai nykyisin. ..

Ostat ärrältä lipun.

Vierailija
32/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lataa puhelimeesi appi

Miten sitäkään voi käyttää ilman pankkikorttia?

Möpylepailla

Mobilepay tarvitsee myös pankkikortin.

Ei tarvi, voi liittää tiliin 

Vierailija
33/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissäkin taitaa olla nykyään parkkipatet ja pirkot, ellei hinaus? Jos joku paikallinen vetää nokkaansa siitepölyä.

Vierailija
34/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moovy

Miten sitä Moovyä käytetään ilman älypuhelinta? En ole ap, mutta itse en voi käyttää älypuhelinta, koska sen näytön katsominen laukaisee migreenikohtauksen.

Vierailija
35/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaisena en lähde keskustaan autolla, juuri tuon pysäköinnin takia. Onneksi lähes kaikki palvelut löytyy kauppakeskuksista, joita löytyy eri puolilta kaupunkia ja jonne autolla pääsee. Nysse kortin hankin pahan päivän varalle, jos joskus sinne keskustaan on mentävä, bussilla pääsee helpommin, hermoja menettämättä.

Vierailija
36/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa kylää. Pohjanmaalla ei kuulemma tarvitse maksaa pysäköinnistä, löytyy laakeeta p-paikkaa silmänkantamattomiin ilmaiseksi.

Asun itse Etelä-Pohjanmaalla, eikä siellä ole tosiaan tällaista ongelmaa. Nyt jouduin poikkeuksellisesti ajamaan Tampereelle ja olin valmistautunut siihen että pysäköinti maksaa, mutta ei tullut pieneen mieleenkään ettei parkkimittari huolisi kolikoita.

Ap

Minäkin koin ikävän yllätyksen viime viikolla Jyväskylän keskustassa, kun tuttuun parkkihalliin ei päässytkään enää takaisin ilman älypuhelinta. Aiemmin sisään pääsi viemällä pysäköintiautomaatin antama kortti lukijaan, mutta nyt ainoa keino on lukea seinässä oleva QR-koodi. Koodin alla kyllä lukee, että ongelmatilanteissa soita päivystysnumeroon, mutta mitään numeroa ei ole, vain pyöreä kuvake, jonka keskellä on i-kirjain. Eli numeron ilmeisesti saa vain, jos onnistuu lukemaan QR-koodin.

Pysäköinnin kuitenkin pystyi maksamaan auton rekisterinumerolla, joten maksaminen onnistui ilman älyluuria. Kolikoista en tiedä, sillä maksoin kortilla.

Vierailija
37/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lataa puhelimeesi appi

Mun puhelimeen ei saa mitään appejä, siinä ei ole nettiliittymää.

Vierailija
38/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nysse-busseissa ei myöskään voi maksaa enää kolikoilla.

Aiemmin busseissa ei voinut maksaa kortilla.

Vierailija
39/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole pankkikorttia koska en ole sellaista koskaan halunnut, enkä juuri missään väkisin tarvitse. En osta netistä mitään ja rahaa nostan kerran kuussa pankin tiskiltä. Vasta ihan viime aikoina on alkanut tulla tällaisia ongelmia, ettei jotain yksinkertaista asiaa meinaa saada hoidetuksi ilman korttia millään.

Ap

Juu ja pikkuhiljaa ne ongelmat lisääntyvät kun se käteinen vaipuu historian hämäriin. Varmaan oli joku jäärä aikanaan joka tarjosi maksuvälineeksi niitä iänikuisia oravannahkoja vielä paljon senkin jälkeen kun muut jo käyttivät kolikoita, mutta harvassa taitavat olla nykyään.

EU aikoo pakottaa kaikki hyväksymään käteisen. Joten tuollaisen asenteen voit haudata, sillä käteinen ei ole katoamassa mihinkään.

Vierailija
40/42 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö muiden ihmisten on maksettava siitä, että jokaisella maksullisella pysäköintipaikalla pidetään kolikkomaksumahdollisuus vai oletko valmis maksamaan huomattavastikin isomman parkkimaksun kuin muut? Ei kolikkomaksun ylläpitäminen ilmaista ole.

Miksi kaikkien on maksettava siitä, että jokaisella maksullisella pysäköintipaikalla pidetään korttimaksumahdollisuus? 

Miksi kaikkien on maksettava siitä, että sinä saat maksaa älyluurillasi? Oletko liian hieno käyttämään tavallisia maksuvälineitä, kuten käteistä?