Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyis mulle poliittinen kotipesä?

Vierailija
04.09.2024 |

En oikein profiloidu minkään puolueen ideologiseen sanomaan.

Olen huolissani ilmaston tilasta, ja ehdottomasti syytän ihmisiä ilmastonmuutoksesta. Pidän kuitenkin naurettavana sivistysvaltioiden kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa, joka vain ajaa tehtaat ulkomaille saastuttamaan, vieden mukanaan tuhannet työpaikat Suomesta. On aivan saakelin samantekevää, paljonko täällä pohjolassa puuta poltetaan, kun suurvallat tuuttaa estoitta paskaa ilmakehään. Sähköautojen valmistamisen ekologisuus on myös kyseenalaista, mut silti vain pyritään autokantaa muokkaamaan sähkön varaiseksi. 

Toivotan tervetulleiksi ihmisiä ulkomailta. Riittävä syy on elämän näköalattomuus ja tulevaisuuden pelko. Mutta täällä eletäkseen pitää kyetä sitoutumaan tämän maan lakeihin. Mikäli tämä ei onnistu, on täysin perusteltua karkottaa kiittämätön aines maan rajojen ulkopuolelle. Tämä koskee myös alaikäisiä perheineen. Vanhempien velvollisuus on huolehtia jälkikasvunsa kasvatuksesta niin, että nämä ymmärtävät, mitä perseilystä seuraa.

Kannatan kurin palauttamista kouluihin. Opettaja on auktoriteetti, vaikka vanhemmista ei siihen olisi. Kännykät pysyvät tavoittamattomissa koko koulupäivän, välitunnit mukaan lukien. 

Armeija vapaaehtoiseksi kaikille, mutta jokaisen täysi-ikäisen tulisi suorittaa yhteiskuntavelvoite tarkoittaen 6 kk pituista aikaa joko armeijassa, tai missä tahansa julkishallinnollisessa yksikössä. Tältä ajalta maksettaisiin päivärahaa. Tämä voisi osaltaan ehkäistä syrjäytymistä ja mahdollistaa tutustumisen eri alojen työpaikkoihin. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa liitot on jo työnantajien puolella. Millä muulla selität nämä huonot palkat. Meiltä lähtee hoitajat ruotsiin töihin ja tilalle tulee suomea puhumattomia tekemään huonolla palkalla ja asumaan kimppakämpissä."

Suomessa ammattiyhdistysliikkeet ovat vihervasemmiston takana, joten ammattiyhdistysliikkeet vaativat ulkomaista halpatyövoimaa, vaikka se aiheuttaa jäsenistölle ongelmia. En ymmärrä tuota logiikkaa tai sitä, miten joku suostuu kuulumaan noihin liittoihin.

Vierailija
22/23 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa liitot on jo työnantajien puolella. Millä muulla selität nämä huonot palkat. Meiltä lähtee hoitajat ruotsiin töihin ja tilalle tulee suomea puhumattomia tekemään huonolla palkalla ja asumaan kimppakämpissä.

Olen miettinyt kyllä sitäkin. Jotenkin liitot ovat nykyään täysin mun attomia tekemään enää mitään paremman palkan eteen. Ehkä näennäinen mielenilmaisu tai max 3 päivän  lakko jonka jälkeen töihin vaikkei palkka edelleenkään noussut joten wtf?? Taidat osua naulan kantaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen miettinyt kyllä sitäkin. Jotenkin liitot ovat nykyään täysin mun attomia tekemään enää mitään paremman palkan eteen. Ehkä näennäinen mielenilmaisu tai max 3 päivän  lakko jonka jälkeen töihin vaikkei palkka edelleenkään noussut joten wtf?? Taidat osua naulan kantaan."

Tue vaan ay-liittoa, joka vaatii ulkomailta työvoimaa, keskimääräistä pienemmällä palkalla. Samalla voit ihmetellä miksi sinun lakkoilu ei kiinnosta ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi