Mitä vapaus tarkoittaa miehelle
Mitä tarkoittaa, kun mies sanoo, että hän haluaa pitää vapautensa?
Esimerkkinä 45-vuotias mies, joka on avioeronnut noin 10v sitten, lapset vuoroviikoin exän kanssa. Kertoo haluavansa vakituisen suhteen.
Mies tapaa ikäisensä naisen, jonka kanssa kaikki sujuu, yhdessä on mukavaa, seksiäkin on. Tapailua kestänyt kolme kuukautta ja mies tuntuu tyytyväiseltä, mutta haluaa "pitää vapautensa". Eli mitä?
Kommentit (12)
Itse tulkitsisin, että ette seurustele yksiavioisesti ja päättäisin suhteen siihen.
Suhteenne ei taida olla kovin syvällinen, kun et saa järkevää vastausta mieheltä edes kysyttäessä? Vai jätitkö asian silleen, kun hän sanoi haluavansa pitää vapautensa?
Onhan tuo joka tapauksessa merkki siitä, että mies ei ole sinuun sitoutunut. Jos itse haluat muuta, niin jatka matkaa. Jos taas seksi silloin tällöin on hyvä ratkaisu eikä haittaa, että mies tapailee muitakin, niin silloin suhdetta kannattaa jatkaa, jos itse saat siitä haluamasi.
Itse olen toiminut sillä periaatteella, että miehestä pitää itsestään näkyä, että hän on suhteesta kiinnostunut. Jos pitää kysellä ja herää halu kysellä, niin jatkan matkaa. En usko, että muuttaisin käytöstä, vaikka olisin nyt sinkku, sinkkuajoistani on nimittäin aikaa.
On huono ennusmerkki, jos tuollaisia asioita pitää kysellä.
Sitä että mies ei vielä ole sepitetyn #metoo syytteen alla.
Mies on ollut 10 vuotta sinkkuna, 35-vuotiaasta alkaen, joten ei ole kovin sitoutuvaa tyyppiä. Haluaa vain kevyen seksisuhteen, mahdollisesti tapailee muitakin.
On kirjoittanut deitti-ilmoitukseen noin, koska sen avulla saa paremmin seksiä. Voi toki sitoutua, jos oikein sopiva nainen eteen tulee, mutta sinä et taida olla hänelle sellainen. Haluaa pitää vapautensa siis tarkoittaa, että suhteenne on seksitapailua. Olevinaan kohtelias tapa ilmaista asia on tuo vapauden pitäminen.
Mies haluaa olla, tulla ja mennä kuten haluaa, eikä olla tilivelvollinen naiselle tekemisistään. Voitte tavata, kun molemmille sopii, mutta yhteenmuutto ei tule kysymykseen.
Mieheltä kannattaa vielä erikseen tarkastaa, voitteko tapailla myös muita henkilöitä.
Kannattaa kysyä pääsi sisällä olevalta mieheltä että: "Mitä tarkalleen tarkoitat vapauden pitämisellä"?
Yhteisasuminen vie mieheltä vapauden. Vapaa-ajan tilalle tulee siis sellaista jota mies ei halua.
Minä aikanaan halusin pitää vapauteni ja se tarkoitti sitä että en kokopäivän ohjelmaa tai viikon menojani ala selvittämään. Kerran kävin kanariallakin kavereiden kanssa, enkä siitäkään kauheammin hänelle mainostanut. Ja olihan niitä muutamia Tallinnan reissuja poikien kesken. Aina sieltä kotiin tulin ja jos ei oltu vastassa niin jompikumpi sitten soitti että missä ollaan. Nyt 20v jo siitä aikaa ja edelleen kimpassa. Ja edelleen haluan pitää vapauteni. Tosin lapset ja työt hieman jarruttaa toisin kuin silloin alkutaipaleella. Mutta jos haluan lähtee käymään yksin terassilla tai vaikka veneilemään niin myös menen. Lapset tietenkin etusijalla.. Olemme sopineet että katsoa saa mutta ei koskea. Jos kosketaan niin ilmoitetaan. Muutamia ilmoituksia on ollut puolin ja toisin. Eikä niitä enään näillä vuosilla jaksa stressata. Elämäähän tämä vain on eikä mikään häkki mistä et pääse pois.
AP ei tuossa nyt kuitenkaan avaa että mikä on ollut kysymys johon mies on vastannut.
Itse olen ollut pitkässä suhteessa niin että molemmat ovat asuneet omissa kodeissaan. En kertaakaan miettinyt että haluaisin jotain toista naista rinnalla tapailla, mutta psyykkeelle teki hyvää kun pääsi olemaan rauhassa omissa oloissaan täysin rauhassa. Sitten olin taas latautunut ihan eri tavalla. Tämä ei myöskään tarkoittanut sitä ettenkö olisi ollut naiseni tukena henkisesti kun hän sitä tarvitsi. Mutta huomasin vaan että tämä toimii minulle ja toki luottamus pelasi ja halusin sitä vaalia kuin timanttia. Koska sitten vaan kasvoimme erilleen ei romanttinen suhde enää toiminut, mutta olemme edelleen parhaat ystävät ja voimme puhua mistä vaan ja olemme toistemme tukena aina. Tämän lisäksi voimme puolin ja toisin luottaa toisiimme 100% eikä ole mustasukkaisuutta kummankaan suunnalla. Lisäksi en peittele tätä uusien partnerieni kanssa, eikä se ole tuntunut haittaavan heitäkään. Kuinka moni voi sanoa vastaavaa aiemmista suhteistaan joka on pitänyt metallirinkulalla pitänyt vahvistaa?
Vierailija kirjoitti:
AP ei tuossa nyt kuitenkaan avaa että mikä on ollut kysymys johon mies on vastannut.
Itse olen ollut pitkässä suhteessa niin että molemmat ovat asuneet omissa kodeissaan. En kertaakaan miettinyt että haluaisin jotain toista naista rinnalla tapailla, mutta psyykkeelle teki hyvää kun pääsi olemaan rauhassa omissa oloissaan täysin rauhassa. Sitten olin taas latautunut ihan eri tavalla. Tämä ei myöskään tarkoittanut sitä ettenkö olisi ollut naiseni tukena henkisesti kun hän sitä tarvitsi. Mutta huomasin vaan että tämä toimii minulle ja toki luottamus pelasi ja halusin sitä vaalia kuin timanttia. Koska sitten vaan kasvoimme erilleen ei romanttinen suhde enää toiminut, mutta olemme edelleen parhaat ystävät ja voimme puhua mistä vaan ja olemme toistemme tukena aina. Tämän lisäksi voimme puolin ja toisin luottaa toisiimme 100% eikä ole mustasukkaisuutta kummankaan suunnalla. Lisäksi en peittele tätä uusien partnerieni kanssa, eikä se ole tuntun
Ehkä suhteenne oli alun perinkin kaverillinen?
Eiköhän se tuossa tapauksessa tarkoita sitä, että haluaa pitää oman kotinsa. Tapaatte aina silloin kun molemmille sopii. Parisuhde kestää ajallisesti sen minkä kestää. Ehkä viikon, ehkä loppuelämän.
Lisäksi saattaa tarkoittaa, että hän ei halua yksiavioista suhdetta, mutta luulisi hänen selvällä suomella sanovan, jos näin on.