10-vuotias therian ilmoitti äidilleen haluavansa vaihtaa koulua
https://www.is.fi/perhe/art-2000010674287.html
Voiko tämä enää olla todellista? Siis 10-vuotias määräilee äitiään ja äiti tekee miten käsketään? Mitä tässä maassa tapahtuu ihmisille?
Kommentit (103)
Antaa lasten leikkiä, vuoden päästä voi olla jo uusi harrastus.
Onko tämä nyt jotenkin laajempikin ilmiö vai muutama yksilö siellä täällä Suomessa? Ja ala-asteella? Jos kouluun menee eläinpuvussa, niin menkööt mutta muuten pitäisi mielestäni kyllä käyttäytyä normaalisti ja opiskella.
Taidan pyrkiä kansanedustajaksi ja myöhemmin ministeriksi ja ajaa koulupupupakkon läpi vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vai että on tytär oikein "boss lady". Woke on näemmä tehnyt tehtävänsä. Tuo tytär kun saa joskus työelämässä kunnolla kritiikkiä ja litsarin poskelle, niin painuu saman tien kivi kaulassa järveen kun ei kestä mitään.
Koska sinua on lyöty töissä?
Antais nyt kotona leikkiä, käydä ulkona sukkasillaan ja tulla kuraamaan kodin lattiat, matot ja sohvat !
Mitä 10-vuotias tajuaa mistään oikeasta maailmasta yhtään mitään? Tuon ikäisenä leikitään ja pelleillään. Mutta pitäähän niillekin raja vetää. 80-luvulla tuollainen pukeutuja olisi vietä kasvatuslaitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Antais nyt kotona leikkiä, käydä ulkona sukkasillaan ja tulla kuraamaan kodin lattiat, matot ja sohvat !
Varmaan antaakin.
Nykynuoret arvomaailmaltaan paljon pehmeämpiä ja avarakatseisempia mikä on hyvä juttu. Kuten täältä kommenteistakin voi lukea niin aikuiset ovat heti "viemässä piikille" vähänkään erilaisia ihmisiä. Nyt on kyllä peiliin katsomisen paikka teillä.
Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Koulussa kouluajalla opiskellaan ja ollaan ihmisiksi. Vapaa-ajallaan voi sitten leikkiä. Tulee olemaan hyvin vaikeaa viimeistään aikuisena jos ei missään vaiheessa lapsuutta vanhemmat uskalla asettaa rajoja ja protestoivat kun koulussa ne uskalletaan asettaa. Työpaikoilla kun harvemmin saa leikkiä työaikana, edes ruokatauolla, joten voi tulla hyvinkin lyhyt työsuhde ja vielä pahemmat pettymykset.
Koulu ei ole rooli leikkipaikka. Voi vapaa ajalla leikkiä aivan miten haluaa. Koulun pitää pystyä rajaamaan opiskelua häiritsevät elementit pois. Tässä kärsivät ne lapset jotka haluavat opiskella. Teheran touhuun pitää tulla päätös kaikkiin kouluihin, ei kuulu koulun arkipäivään.
Et lukenut juttua sitten?! Äitihän itse siinä sanoi, ettei tyttö oikeasti halua koulua vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että on tytär oikein "boss lady". Woke on näemmä tehnyt tehtävänsä. Tuo tytär kun saa joskus työelämässä kunnolla kritiikkiä ja litsarin poskelle, niin painuu saman tien kivi kaulassa järveen kun ei kestä mitään.
Puhuin henkisestä litsarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin henkisestä litsarista.
No, väkivalta ei kuuluu kaikkien elämään myös niitä erilaisia ihmisiä voi oppia sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Et lukenut juttua sitten?! Äitihän itse siinä sanoi, ettei tyttö oikeasti halua koulua vaihtaa.
Kyllä minä sen luin. Mutta miksi sitä pitää suurennella? Tytölle on sanottu koulussa että EI ja sitä se EI KESTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen Boss Lady kuin nykyaikaisten elokuvien vahvat naishahmot: ei joudu tekemään mitään itsensä parantamiseksi, kun on jo valmiiksi ylivertainen ja täydellinen. Valmis sankari, jota vain patriarkaatti yrittää sortaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen luin. Mutta miksi sitä pitää suurennella? Tytölle on sanottu koulussa että EI ja sitä se EI KESTÄ.
Itse kirjoitit, että äiti tottelee tyttöä. Ei se tyttö jutun mukaan ole minnekään koulua vaihtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Taidan pyrkiä kansanedustajaksi ja myöhemmin ministeriksi ja ajaa koulupupupakkon läpi vaikka väkisin.
Minäkin kannatan koulupupupakkoa!
Jänikset maailmankartalle, tilulili, tilulilää!
No, lapseni haluaa vaihtaa sellaiseen kouluun, jossa opiskellaan eikä leikitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt jotenkin laajempikin ilmiö vai muutama yksilö siellä täällä Suomessa? Ja ala-asteella? Jos kouluun menee eläinpuvussa, niin menkööt mutta muuten pitäisi mielestäni kyllä käyttäytyä normaalisti ja opiskella.
Tuolla rapakon takana tuo villitys on vielä isompi ja taustalla on fetismiä myös. Ei todellakaan lapsille turvallinen alue.
Jännä juttu että minäkin 40-vuotiaana olen pelannut ja fanittanut Dungeons & Dragonsia Forgotten Realmsin alkuajoista lähtien. En minä silti Elminster Aumaria tai Drizzt Do'Urdenia ala julkisesti esittämään kaupungilla kulkiessani ja asiota hoitaessani työpaikasta puhumattakaan.
Tästä aiheesta ei näköjään täällä saa jostain syystä keskustella. Tämäkin ketju tulee poistumaan.