Nyt puhuu therianin äiti: Tytär ilmoitti, että haluaa vaihtaa koulua
https://www.is.fi/perhe/art-2000010674287.html
OULULAISPERHEEN 10-vuotias tyttö lähtee aamulla kouluun apein mielin. Syy on koulun uusin sääntö.
Kun tieto kiellosta tuli, tytär kysyi kyynelten lomasta, miksi hän ei saa olla sellainen kuin on, tytön äiti kertoo.
Tyttö reagoi voimakkaasti siihen, kun hänen koulussaan kiellettiin therianiksi pukeutuminen.
Kommentit (733)
Onko jonkun kissa päässyt vahingossa sikiämään?
Vierailija kirjoitti:
Naukuuko seuraava vasemmistolainen Pääministeri turripuvussa ilon ja toivon identiteettipolitiikkaa?
Hänen kannattaa pysytellä kaukana Näkkäläjärvestä ja Teemu Mäestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun lapsi keksisi jotain tuollaista niin ostaisin kotiin sitten kissanruokaa. Luulen että loppuisi pelleily siihen.
Onneksi sulla persupoika ei ole lapsia,....olet itsekkin hyvin lapsellinen....
jos tämä therian- ja muu monimuotoisuus-idiotismi on parasta, mitä vihervasennus tuottaa maailmaan, niin alan itsekin äänestää persuja
EN tiennytkään että on vasemmistolaista, että lapsi leikkii. Mutta sehän selittää, miksi kouluampujat ja
psykopaatit ovat aina oikeistolaisia.
Höpönlöpön taas. Miksi puhut leikkimisestä tässä yhteydessä? Eivät nuo lapset leiki, he luulevat oikeasti olevansa eläimiä. Aikuisen p
Lue nyt oikeasti mistä on kirjoitettu. Ei nuo lapset leiki välillä elukkaa. Ei ne keskeytä sitä leikkiä leikkiäkseen jotain muuta välillä. Eivät edes selviydy koulupäivästä olematta elukka.
Ei tuo ole leikkiä. Tuo on psykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä ilmiö ei ole ollenkaan lapsille sopiva juttu, jostain ovat keksineet, että tuo näyttää kivalle, mutta oikeesti googlatkaa mikä tämä ilmiö oikeesti on. Puuttuisin heti jos oma lapseni kiinnostuisi, lapset ajattelee, että tämä on vaan kiva kissaleikki..ei ihan nyt ole niin. Nykypäivänä vanhempien olisi oikeesti hyvä vähän perehtyä mistä lapsi kiinnostuu. Opettajia käy sääliksi.
Millä tavalla puuttuisit? Kieltäisikö leikit yms maskit ja miten keskustelisit kiellosta lapselle?
Jos lapsi luulee olevansa eläin, lapsi tulee viedä lääkäriin. Jos et vie lasta lääkäriin, sinäkin olet eläin. Eri
Identiteetti sekoilua missähän olin kuullut tästä aikaisemmin...?
Meneekö therian-lapsi kauppareissun ajaksi marketin koiran säilytyshäkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun lapsi keksisi jotain tuollaista niin ostaisin kotiin sitten kissanruokaa. Luulen että loppuisi pelleily siihen.
jos tämä therian- ja muu monimuotoisuus-idiotismi on parasta, mitä vihervasennus tuottaa maailmaan, niin alan itsekin äänestää persuja
EN tiennytkään että on vasemmistolaista, että lapsi leikkii. Mutta sehän selittää, miksi kouluampujat ja
Höpönlöpön taas. Miksi puhut leikkimisestä tässä yhteydessä? Eivät nuo lap
"Lue nyt oikeasti mistä on kirjoitettu. Ei nuo lapset leiki välillä elukkaa. Ei ne keskeytä sitä leikkiä leikkiäkseen jotain muuta välillä. Eivät edes selviydy koulupäivästä olematta elukka.
Ei tuo ole leikkiä. Tuo on psykoosi."
Tai ainakin väittävät niin.
Itse uskon, että jos jotkut oikeasti uskovat olevansa sisimmässään eläimiä, se on hyvin pieni osa näistä. Aivan taatusti suurimmalle osalle se on joko tapa kuulua tähän yhteisöön tai tapa erottautua massasta ja saada huomiota - tai molempia. Nuorille tuntuu olevan nykyään vielä tärkeämpää kuin ennen samaan aikaan tuntea kuuluvansa johonkin joukkoon ja olla jotain erittäin spesiaalia.
Vierailija kirjoitti:
WORF!!
WUF WUF!!
GRRRRRrrrr..
Joko läksyt on tehty, Valo-Korianteri?
Koulu on lapsen työtä. Se on työpaikka jossa noudatetaan tiettyjä käytöstapoja. Harva meistä aikuisista voi alkaa maukumaan ja vetämään jotain roolia töissä ilman että siitä tulisi seurauksia. Minusta tämä on niin päivänselvä homma ettei tästä pitäisi edes keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Tää kommenttikenttä auttaa ymmärtämään miksi niin monet laittavat aikuisena välit poikki vanhempiinsa. Sairaita rankaisu voimafantasioita monella täällä lasten leikistä. Surullista että täälläkin selkeästi monet vanhemmaksi soveltumattomat ovat vanhempia :(
Juu huomaa tän kyllä vahvasti siitä miten vihamielisesti täällä suhtaudutaan lasten leikkiin. Sääliksi käy jos täällä ihmisillä on oikeesti lapsia.
Lapsia suojellakseni minä haluaisin tietää, kuka on vastuussa tämän ilmiön syöttämisestä ja markkinoimisesta lapsille ja miksi? Mitkä ovat ne syyt?
Lapset eivät pakkomielteisesti innostu jostain tällaisesta netissä, ilman että takana ovat aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on kirjoitettu että nämä lapset esittää eläintä 24/7? Onko se jossain rivien välissä? Minä myös tunnen muutaman kisua leikkivän ja nämä kyllä käyvät myös samalla menestyksekkäästi koulua, harrastavat liikuntaa, musiikkia yms ja leikkivät myös muita leikkejä. Näin ollen minä en ainakaan ole nähnyt tai lukenut mitään mikä todistaisi suomalaisten lasten loppumattomasta eläinleikistä, joten vaikea uskoa tällaiseen. Voinhan minä toki väärässä olla, mutta ennenkuin mitään todisteita saan, niin hankala kyllä on näkemystä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WORF!!
WUF WUF!!
GRRRRRrrrr..
Joko läksyt on tehty, Valo-Korianteri?
ÄRF. väuuuuuu. örf örf. ärrrrrrrr.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo minusta kaiken äidistä kun hän ehdottaa että pitäisikö tytön mennä goottina tai Muunsukupuoleisena kouluun seuraavaksi jotta voisi ilmentää yksilöllisyyttään. Kertoo kaiken kyseisen ihmisen maailmankuvasta ja missä porukoissa liikkuu... ihmekkös jos tyttö on itsekin vähän... persoona.
Intersektionaalisia aktivisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VOI HELVETTI SENTÄÄN, KUN POINTTI OLI, ETTÄ NETTI-ILMIÖNÄ JA NETTIYHTEISÖNÄ TÄMÄ JUTTU ON ALUNPERIN FETISSEISTÄ LÄHTÖISIN.
Lapset voivat keskenään leikkiä soturikissoja, vampyyrejä, Napoleonia, Star Warsia tai vaikka kansanedustajia jos haluavat. Kaikilla lapsilla on normaalisti omanlaisensa leikit. Mutta tämä ilmiö ilmenemismuotoineen ei ole lapsesta itsestään lähtöisin.
Okei, ihan oikeat lähteet että on mukamas nimenomaan fetisseistä kyse? Siis oikea lähde, ei mikään mututuntuma jonkun mielipide jossain hämäräsivustolla.
Kerropas sinä sitten, että mistä therian-hommat ovat lähtöisin, transqueer- ja fetissiyhteisöistä? Sama juttu animeharrastusten kanssa, jossa conit ovat täynnä aikuisia lolitamekkomiehiä puolierektioineen teinityttöjen keskellä ja tiskin
Trans/muusuhommissa, therian/turrihporuikoissa ja anime/manga-piireissä menee aikuisen ja lapsen rajat pahasti sekaisin. Samoissa poruissa pyörii aikuisia enemmän tai vähemmän seksuaalisilla motiiveilla ja epäkypsiä, tasapainottomia, kirjolle kuuluvia ulkopuolisuutta kokevia nuoria. Mikä voisikaan mennä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön taas. Miksi puhu
Kulttuurivallankumouksen punakaartilaisetkin tunsivat olevansa jotain spesiaalia kunnen olivat työnsä tehneet ja kansanarmeija määrättiin murskaamaan heidät alleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi vai rajaton kasvatus? Äiti keksii lapselle trendikkään identiteetin ja lapsi leikkii mukana, koska voi vain riehua koulussa ja saa huomiota aikuiselta, uusia leluja ym. kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön taas. Miksi puhu
"Missä on kirjoitettu että nämä lapset esittää eläintä 24/7?"
No eikö se oletus sisälly siihen, että näiltä lapsilta palaa käämi, kun koulussa ei saa esittää eläintä?
Jos se on vain leikki jota voi halutessaan leikkiä ja olla leikkimättä, ei pitäisi olla mitään ongelmaa, ettei koulussa saa kontata ja naukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä ilmiö ei ole ollenkaan lapsille sopiva juttu, jostain ovat keksineet, että tuo näyttää kivalle, mutta oikeesti googlatkaa mikä tämä ilmiö oikeesti on. Puuttuisin heti jos oma lapseni kiinnostuisi, lapset ajattelee, että tämä on vaan kiva kissaleikki..ei ihan nyt ole niin. Nykypäivänä vanhempien olisi oikeesti hyvä vähän perehtyä mistä lapsi kiinnostuu. Opettajia käy sääliksi.
Millä tavalla puuttuisit? Kieltäisikö leikit yms maskit ja miten keskustelisit kiellosta lapselle?
Jos lapsi luulee olevansa eläin, lapsi tulee viedä lääkäriin. Jos et vie lasta lääkäriin, sinäkin olet eläin. Eri
Eli jos lapsi törmää therian ilmiöön netissä ja kiinnostuu siitä, kysyy ehkä sinulta asiasta yms. koet että hän luulee itseään eläimeksi ja viet lääkäriin?
Jos lapsi luulee olevansa eläin onko hän mieleltään terve? Ihan vakavasti kysyn.