Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet viimeksi panostanut itseesi jollain tavalla?

Vierailija
04.09.2024 |

Olen tehnyt töitä nyt paljon, joten yksinkertaisesti totesin, että voin hemmotella itseäni. Tällä viikolla olen käynyt kampaajalla pitkästä aikaa vuosiin, ostin uuden laukun ja elämäntapavalmennuksen. Tuota laukun ostoa ja kampaajaa olen miettinyt jo viikkoja. On niin hankala ollut panostaa itseen, vaikka mikään rahakysymyskään se ei ole. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla ja jalkahoidossa.

Vierailija
22/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin porche 911 carreran ja lähden mökille ajelemaan tästä ja keskustasta nappaan kyytiin 24 vuotiaan maksullisen naisen. Pieni irtiotto vaimosta ja perhe-elämästä!

Aijaijai!! Luksusta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla ja palasin salitreeneihin vuoden tauon jälkeen

Vierailija
24/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmottelua on hiustenleikkuu?

Itselleni on kun ei ole vuosiin kuulunut elämääni. Muutenkin hankala tuhlata rahaa itseen. Ap. 

Vierailija
25/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken salilla. 

Olen parhaillan salilla.

Vierailija
26/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä panostan itseeni joka päivä tekemällä itselleni sopivia valintoja. Välillä isompia ja välillä pienempiä.

Vierailija
27/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta pikkulapsiarkea eläneenä ei ole ollut jaksamista panostaa itseeni. Nyt kun lapset on 3 ja 6v, olen:

- Puolisen vuotta käynyt salilla ja laittanut ruokavalion uusiksi. Paino laskenut 8kg. Vielä pitäisi toinen mokoma pudottaa

- Alkanut värjätä hiuksia taas, olin monta vuotta omalla värillä joka on tylsä ja maantienharmaa

- Painon pudotuksen myötä ostellut itselle paljon uusia vaatteita, tuntuu taas kivalle pukeutua 

Vierailija
28/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, ostin uuden Ps5 pelin jota olen jo kauan halunnut, uuden kirjan sekä hieman parempilaatuista teetä kuin se jota yleensä ostan.

Vierailija
29/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen edes on kaikille mahdollista. Toiset tulkitsisivat itsekkyydeksi ja toiset tulkitsisivat, että voi olla kyseessä maanisuuteen päin oleva terveydentila (vaikka siitä ei oikeasti ole kyse). Miten ihmiset edes pääsee ylös syvistä tai kohtuu syvistä masennuksen tiloista. Eihän tulkitsemassa olevat vieraat tai vieraamman ihmiset edes välttämättä tiedä, millaisia on ihmisten olemukset luonnollisesti, kun ei ole liian paha olo.

mitä?

Entä, jos yhteisö/yhteisöt, jonka keskellä ihminen elää laittaisi katsomaan vähän väliä peiliin (ei siis pelkästään siihen, mistä ulkonäköä peilaillaan). Myöhemmin elämän ensimmäisestä liikkeessä leikkautetuista hiuksista + omasta historiasta kerrotuista muista jo tapahtuneista asioista kertoessa ventovieraat ihmiset tulkitsisi asioita pieleen (eli eivät esim. uskoisi kerrottuja asioita todeksi), eikä ketään ihmiselle jo entuudestaan tutun/tuttujen ihmisen mielipidettä otettaisi millään tavoin huomioon (ihmisen voinnista ja kerrotuista asioista), vaan ehdotettaisiin tai määrättäisiin lääkitystä tilanteeseen, jossa sille ei ole tarvetta.

Voiko ihmisten lapsuuden aikainen iloisuus, eloisuus edes kadota pysyvästi perusluonteesta, ominaisuuksista ilman, että kyseessä on maanisuuteen päin oleva tilanne. Se hyväksyttäisiin kyllä hyvin, mikäli ei olisi tullut elämään alakuloisuutta missään kohtaan (iloinenkin voi olla, vaikka ei hymyile ja näytä hampaitaan). Alakuloisuudesta voi olla pitkään sen elämässä mukana olleena vaikeaa irtautua. Senkin pitäisi tapahtua hyvin hitaasti, ettei tulkita ihmisten olevan ylikierroksilla.  (Surullisuushan on nopeammin katoavaa kuin alakuloisuus)

Vierailija
30/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin keväällä itselleni uuden gravelpyörän. Oli kolmen tonnin panostus, mutta joka euron arvoinen.

Vierailija
31/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen edes on kaikille mahdollista. Toiset tulkitsisivat itsekkyydeksi ja toiset tulkitsisivat, että voi olla kyseessä maanisuuteen päin oleva terveydentila (vaikka siitä ei oikeasti ole kyse). Miten ihmiset edes pääsee ylös syvistä tai kohtuu syvistä masennuksen tiloista. Eihän tulkitsemassa olevat vieraat tai vieraamman ihmiset edes välttämättä tiedä, millaisia on ihmisten olemukset luonnollisesti, kun ei ole liian paha olo.

mitä?

Entä, jos yhteisö/yhteisöt, jonka keskellä ihminen elää laittaisi katsomaan vähän väliä peiliin (ei siis pelkästään siihen, mistä ulkonäköä peilaillaan). Myöhemmin elämän ensimmäisestä liikkeessä leikkautetuista hiuksista + omasta historiasta kerrotuista muista jo tapahtuneista asioista kertoessa ventovieraat ihmiset tul

Ne kääkkeet....

Vierailija
32/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tässä lähdössä hierontaan. Eilen yöllä olin niin kipeä ja jäykkä, että avasin timman ja varasin sieltä ajan. Opiskelijana ei ole varaa käydä joka viikko, mutta pyrin käymään kerran kuussa. Teen opintojen ohella siivoustyötä, joka on aika kuormittavaa, yksitoikkoista työtä ylävartalolle, vaikka yritän moppailla "kummallakin puolella".

Vierailija
33/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aamupyöräilyn. Eilen iltapyöräilyn. Kohta jumppaan. Hoidin aamulla hampaita ja ihoa. Söin terveellisen aamupalan. Minulle tuo itsensä palkitseminen on jatkuvia pieniä valintoja koko ajan. 

Täh? Itsensä palkitseminen? Nuohan ovat aivan normaaleja jokapäiväisiä rutiineja. Miksi itseään pitäisi jotenkin palkita? 

Vierailija
34/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin suihkussa. Olikin jo kolmen päivän tauko. Tuntui luxukselta. Viime viikolla ostin 200 € vaatteita, huppareita, neuletakkeja ja farkut. 

Vierailija
35/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmottelua on hiustenleikkuu?

Kyllä se on, hiukset pestään, päätä hierotaan.

Mulle pään koskettaminen on paljon intiimimpi tapahtuma kuin vaikkapa seksi. Niinpä kampaajalla käynti on lähinnä nöyryyttävää ja ahdistavaa.

Vierailija
36/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee puurot ja vellit sekaisin.  

Hemmottelu ei ole sama asia kuin itseensä panostaminen.  

Itseensä panostaminen on enemmän vaikkapa elämäntapamuutos, terveydestä huolehtimista, opiskelua, jonkin taidon parantamista, tai vaikka jonkin tavoitteen lähtökohtien parantamista. Eli jonkin pysyvän tavoittelua.

Hemmottelu on hetkellisen hyvän fiiliksen tuottamista, kuten herkuttelu/kampaaja tms

Eli kumpaa nyt oikeasti kysyttiin?

Vierailija
37/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt nyt lomalla joka päivä lenkillä

Vierailija
38/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin lenkillä.

Eilen olin salilla ja illasta luin kirjaa.

Vierailija
39/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

31: Oikeat ja toimivat lääkkeet on tietenkin ihmisille tarpeellisia. Ne, missä kohtaa on vinossa olevia diagnooseja niin eihän mikään lääke siinä kohtaa toimi toivotulla tavalla. Joistakin lääkkeistä saa olla yksilöllisesti hyvinkin kiitollisia (toiset on kiitollisia toisista lääkkeistä), kun ne osuu kohdalleen ja toimintakyky paranee. Eihän ole välttämättä olemassa muutakaan keinoa, keinoja kuin lääkkeet, mistä olisi ihmisille apua

Onneksi nykyään jo tehdään tarkempia, laajempia tutkimuksia kuin vuosia tai vuosikymmeniä sitten, kun siihen vaan resurssit löytyy (minne on kadonneet kiitolliset veronmaksajat). Ennaltaehkäistynä ihmiselon alusta alkaen tietenkin kuormittavuus ihmisistä olisi yhteiskunnalle edullisempi ratkaisu. Eihän muissa maissakaan ole kaikilla lääkitykset kunnossa 

Vierailija
40/53 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin porche 911 carreran ja lähden mökille ajelemaan tästä ja keskustasta nappaan kyytiin 24 vuotiaan maksullisen naisen. Pieni irtiotto vaimosta ja perhe-elämästä!

Muuten hyvä yritys mutta kun et osaa edes Porschea kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi