Saako sinun työpaikallasi olla sairaana / sairaan lapsen kanssa kotona
3 päivää ilman lääkärintodistusta vai ei? Millä alalla olet?
Minä olen yksityisessä vanhusten hoivakodissa ja yhtään päivää ei saa olla poissa ilman mustaa valkoisella.
Kommentit (8)
Olen ravintola-alalla, en saa olla töistä pois ilman sairaslappua.
Mies DI, ei tarvitse lappua töihin.
Edellisessä työpaikassa (toimistotyö) sai hoitaa kaksi päivää sairasta lasta ilman lääkärintodistusta, lääkärintodistuksella sai pitää lakisääteisen tilapäisen hoitovapaan (4 pv). Palkkaa maksettiin yhdestä sairaan lapsen hoitopäivästä / kk.
Onneksi on eläkkeellä olevia isovanhempia.
Nykyisessä paikassa (sama ala) kolme päivää voi olla hoitamassa sairasta lasta ilman lääkärintodistusta ja palkkaa maksetaan kolmesta vai neljästä päivästä per lapsi per sairaus. Melkoisesti parani tämä etu työpaikan vaihdossa.
päivänkin sairastamisesta pitää olla lääkärintodistus, terveydenhoitajan kirjoittama sairasloma ei kelpaa pomolle. oli syy sitten mikä tahansa.
ja tällöinkin katsotaan pahalla jos sairastaa ja on pois töistä, töihin palatessa laitetaankin vähän ylimääräisiä hommia ja siirrellään vapaapäiviä tms. kiusaa. onpa pomo joskus kotiinkin soittanut ja haukkunut, ei kai uskonut että oikeasti olin sairaana vaikken koskaan ole töistä ollut pois huvikseen.
Ekasta päivästä tarvii jo vähintään sairaanhoitajan kirjottaman lapun.
Kaupassa töissä...
tosi ärsyttävää!
Yksityinen palveluala