Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein lapset asuu nykyään kotona vielä korkeakouluopintojen aikana?

Vierailija
03.09.2024 |

Mietin että minkä kokoisen asunnon ostaisin. Lapseni on yläkouluikäisiä eivätkä ehkä osaa arvioida haluavatko asua vielä kotona silloin. Mietin että kuinka yleistä tuo on. Minusta se voisi olla hyvä, niin ei tarvitsisi ottaa opintolainaa.  Asumme Turussa ja opiskelumahdollisuudet olisi ihan hyvät täällä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki korkeakouluopiskelijat muuttavat asumaan omilleen ensimmäisen opiskeluvuoden aikana.

Vierailija
2/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki korkeakouluopiskelijat muuttavat asumaan omilleen ensimmäisen opiskeluvuoden aikana.

Näinhän se on ollut ja suurin osa joutuu vaihtamaan paikkakuntaakin. Nyt kuitenkin kun oointotuki on niin lainapainotteista niin ehkä kotoa pois muuttaminen alkaa myöhentymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekään muille kuuluu? Mitä haittaa siitä ulkopuolisille on?

Vierailija
4/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt sitä ajatellutkaan että kuuluu, lähinnä mietin että kuinka yleistä tuo on ja yleistyykö se.

Vierailija
5/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se yleistynyt, vaikka suomessa on jokin ihme pakko, että omilleen on muutettava 18 v tai muuten olet hylkiö ja peräkamari poika tai tyttö. Vaikka muualla ihan sivistyneessä maailmassa on aivan tavallista, että nuoret asuvat lapsuudenkodissa opiskeluajan ja ihan itsenäisiä ihmisiä niistäkin näyttää tulevan.

Vierailija
6/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi asuu kotona ainakin vielä pari vuotta ennen kun valmistuu. Nyt 22v. Säästää ja sijoittaa kesätyötulonsa. Sai onneksi opiskelupaikan läheltä siksi asuu kotona. 

Vierailija
7/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin kotona 23 v asti, kun opiskelin yliopistossa. Kyllä musta tuli ihan normaali aikuinen siitä huolimatta 😁 mun perheellä on aina ollut läheiset ja avoimet välit. Oon siitä kiitollinen.

Vierailija
8/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä, käyvätkö bileissä?

Vierailija
9/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 22v asuu kotona, saa siten opiskeltua ilman lainaa.

Vierailija
10/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vammainen saa olla jos ei heti 18 vuotiaana muuta omilleen ja itsenäisty.

Vierailija
11/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein järkevää asua kotona niin pitkään kuin mahdollista, jos se on kaikille ok. Etsisin asunnon jossa nuori aikuinen voi olla hieman erillään, tai sellaisen josta voi eristää vuokra-asunnon myöhemmin.

Vierailija
12/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin näyttää olevan jotenkin kunnia-asia että lapset poistuvat heti täytettyään 18, tai mieluummin jo aiemmin.

Vierailija
13/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Therianit leikkivät noin kolmekymppisiksi olevansa kissoja. Kyllä niitä jonkun pitää ruokkia.

Vierailija
14/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilleen muutti hieman ennen 19v päiväänsä ja yliopiston alkaessa, nyt alkoi 4.vuosi opiskeluissa, ei ole opintolainaa tarvinnut ottaa, koska vuokransa varsin kohtalainen ja siihen sisältyy niin vesi, sähkö kuin nettiyhteys ja me vanhemmat tuemme häntä.

Vierailija
15/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap ei tiedä vielä, lapset ovat lapsia vielä, ja käyvät tai eivät käy niin miten se tähän liittyy? Kai niillä on oma avain?

Vierailija
16/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset asu kotona korkeakoulusta valmistumiseen asti (ja vähän ylikin). Kumpikin sijoitti opintolainansa asp-tilille ja muutti käytännössä omistusasuntoon suoraan lapsuudenkodista. 

Vierailija
17/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tao weeeteeeperhe jossa ei kestä olla ja vanhemmat vaatii vuokraa.

Vierailija
18/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kotona asuneista lapsista toinen kävi ahkerasti bileissä ja toinen oli melkoinen kotihiiri poikaystävänsä kanssa. Erilaisia ihmisiä ovat.

Vierailija
19/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin 23 vuotiaaksi asti. Siinä säästää tosi paljon rahaa jos voi asua kotona opintojen ajan eikä tarvitse aloittaa elämää ottamalla hirveät määrät lainaa 

Vierailija
20/26 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen itsenäistymistä se muka on, että muuttaa elämään Kelan tukien varaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme