Vanha äitini syyllistää minua siitä kun työni ovat vähentyneet
Ei huvita nähdä, koska jankkaa joka kerta samaa asiaa, kuinka vielä 2 vuotta sitten minulla oli niin paljon töitä ja enää ei ole. Olen selittänyt joka kerta, että ihmisten huonontuneen rahatilanteen takia minunkin työni ovat vähentyneet, että minä en sille mitään voi. Yleensä jatkaa vielä asiaa niin, että kertoo kuinka sillä ja sillä ei ole vähentynyt ja ne on niin osaavia ihmisiä. (Hän ei tiedä miten osaava on joku tutun serkun veljen lapsen pojan tutun mies)
Kommentit (7)
Perusta only fäns ja kerro äidillesi että nyt alkoi työt taas lisääntyä.
Minkä ikäinen? Elänyt varmaan sitä aikaa, kun töitä sai, kun viitsi edes vähän kysellä. Itsekin kasarilla menin vain paikan päälle kyselemään, ja monesti palkattiin siltä istumalta. Ei vanha ihminen tajua, että maailma on muuttunut, vaan hän elää yhä sitä omaa aikaansa, ja luulee ihan oikeasti syyn olevan sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on etupäässä huolissaan sinusta ja pärjäämisestäsi.
Siitä hän ei ole huolissaan. Ei koskaan kysy kuinka pärjään. Puhuu halveksivaan ja ivalliseen sävyyn töideni vähentymisestä. Selkeästi tuo ilmi, että minussa on vika ja olen huono. Silloin kun minulla oli töitä niin paljon, että en jaksanut ajaa 200 kilometriä kuin kerran kuukaudessa häntä tapaamaa, niin valitti sitä kuinka paljon tein töitä kun ei ollut aikaa käydä häntä katsomassa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen? Elänyt varmaan sitä aikaa, kun töitä sai, kun viitsi edes vähän kysellä. Itsekin kasarilla menin vain paikan päälle kyselemään, ja monesti palkattiin siltä istumalta. Ei vanha ihminen tajua, että maailma on muuttunut, vaan hän elää yhä sitä omaa aikaansa, ja luulee ihan oikeasti syyn olevan sinussa.
On jotenkin yllättävää, että niin paljon kuin työelämän rankentumisesta on vuosia jauhettu joka mediassa, on näitä vanhoja jääriä, joille se tulee täytenä yllätyksenä. Kas kun ahkera saa aina töitä ja jaksaa niitä sitten kanssa tehdä. Esim. äitini oli siivooja ja perhepäivähoitaja ilman mitään koulutuksia ja esim. ne siivoushommat oli järkyttävän kevyttä nykyiseen verrattuna. Työtahti oli aivan eri luokkaa kunnalla kuin nykyisin yksityisillä firmoilla. Olen tästä hänelle sanonutkin (kokemusta on), mutta hän ei jotenkin edes käsitä vaan alkaa vain muistella kuinka rankkaa hänellä oli. Monet duunarihommat ovat nykyään raskaampia kuin ennen ja silti oletus on, että korkeintaan hiirikäsi voi kipeytyä töissä. Ja tätä sitten äitini jauhaa, että miten ovat nykyisin ihmiset laiskoja. Kuljetusalalla voi olla 15 tunnin työpäivät eli kyllä se työ vie terveyden, mutta ei, laiskoja ovat vaan, nykyisin on kaikki kevyttä.
Hän on etupäässä huolissaan sinusta ja pärjäämisestäsi.