Mies ei KOSKAAN kysy kenenkään kuulumisia
Ei sukulaisten, ei kummilasten, ei vanhempieni...tunteeton paska !
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Itse tulee useinkin huudeltua useammallekin "kuuluuko, kuuluuko" Joskus vaan LA puhelin pätkii.
Jospa miehellä on kuulolaite !
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakotti hänet kummiksi?
Itse pakotti itsensä ja hyväksyi tarjouksen, eli hän ITSE. Kiitos kysymästä.
Minä olen todella huono kysymään toisten kuulumisia. Varmaan siksi, kun en halua kenenkään kysyvän omiani. Minusta ihmiset kertovat, mitä haluavat, jos antaa vähän tilaa. Kysyminen tuntuu tungettelulta.
Minusta oli esimerkiksi ihan hirveää, kun suhteellisen tuore työkaveri kysyi työmatkalla junassa, mitä minulle kuuluu ja kun sanoin jotain työhön liittyvää, hän vastasi että eikun mitä yksityiselämääsi kuuluu. No, sinne ei kuulunut muuta kuin tuskaa ja huolta, mutta en minä niistä hänelle halunnut puhua.
Jotenkin tuntuu, että nämä kuulumisten kyselyn perään vaahtoavat ihmiset ovat jotain onnen kultalapsia, joiden vauvat syntyvät terveinä, puolisoilla on töitä, teinit saavat kymppejä kokeista, vanhemmat eivät tee it sareita, veljet eivät kuole huumeisiin jne. Ei tule mieleen, että joillakuilla ei ole mitään kivaa kerrottavaa, kun kaikki on pielessä.
Itse asiassa töissä mieluummin hakeudun miesten seuraan tästä syystä. He eivät Juuti puhu omista asioistaan, eivätkä utele minun asioistani.
Kyse ei ole tunteettomuudesta. Tunteet vain menevät niin syvälle, että jaan ne vain lähimpien kanssa.
En kysele minäkään. Kertovat jos haluavat keventää mieltään. Utelemaan en ala ja toivon saavani saman kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan mies kysyisi, mutta patistan kysymään.
Miksi patistat? Eikö mies kelpaa sellaisena kuin on? Miksi hänen pitää esittää jotain muuta?
Ei se nyt kuitenkaan ole mitenkään epäkohteliasta tai loukkaavaa olla kysymättä. Jos ne toiset haluaa kertoa kuulumisia, niin kertokoon.
Koska mies ei halua olla törppö. Esimerkiksi vanha työkaveri voi laittaa hänelle viestin ja kysyä kuulumisia. Mies vastaa kuulumisensa ja se siitä. Muistutan että olis kohteliasta kysäistä sen toisenkin kuulumisia. Tai muistutan että pitäiskö sun laittaa lapselle viestiä ja kysäistä kuulumisia, pitkästä aikaa.
Hänestä tuo on tosi hyvä juttu koska itse ei vaan hoksaa.
Voin viettää sukulaisten ja kummilasten yms kanssa vaikka koko viikonlopun ja jos sunnuntai-iltana vaimo kysyy niiden kuulumisia niin sanon että en tiedä. Me leikitään, ulkoillan ja pelataan lautapelejä eikä istuta kahvipöydässä juttelemassa kuulumisia.
En muista monenkaan miehen kyselleen kuulumisia keneltäkään koskaan. Olenkohan yhdenkään.
Kokevat ehkä epämiehekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
En kysele minäkään. Kertovat jos haluavat keventää mieltään. Utelemaan en ala ja toivon saavani saman kohtelun.
Kohteliaisuus ei liene hyveesi !
Vierailija kirjoitti:
En muista monenkaan miehen kyselleen kuulumisia keneltäkään koskaan. Olenkohan yhdenkään.
Kokevat ehkä epämiehekkääksi.
Suomalainen mies on epämiehekäs vaikka ei tekisi tai kysyisi mitään.
Kuulumisten kysyminen on välittämistä, mutta ei Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Voiko tyhmempää kysymystä olla. "Mitä sulle kuuluu"
Tuo on juuri sellainen kysymys, johon ei haluta todellista vastausta. Eikä kaikilta ihmisiltä valehteleminen käy luonnostaan, jos ollenkaan.
Kyllä ihmisten välinen kanssakäyminen olisi helpompaa, jos ei tarvitsisi pitää tällaista teatteria, vaan oltaisiin rehellisiä (mutta ystävällisiä) toisiamme kohtaan.
Aina tulee kauhea draama siitä, jos joku ei ole perillä näistä salaseuran säännöistä eikä osaa vastata kysymyksiin oikein. Ja mikä pahempaa, ihmiset lukevat rivien välistä asioita, mitä siellä ei ole. Palsta on täynnä kirjoituksia, joissa pohditaan 'mitä mies tarkoitti?' ja jotain simppeliä viestiä yritetään tulkita samaan tapaan kuin jostain kahvinporoista luetaan tulevaisuutta o_O
Onko palsta täynnä autisteja vai mitä? On ihan normaalia ja hyviin tapoihin kuuluvaa kysyä ihmisten kuulumisia. Ei kukaan oleta toisen kertovan siinä syvimpiä murheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinäkään enää kysele häneltä niitä.
Kosto ja katkeroituminen ovatkin ne onnellisen avioliiton kulmakivet.
Niin on, vaikkei olisi avioliitossa niin aina kannattaa varsinkin katkeroitua, siinä voi sitten nauttia elämästä. Anoppi on aina ollut katkera ihminen, on vieläkin sitä ei edes Alzheimerin tauti vienyt
Vierailija kirjoitti:
No eikö ne osaa kertoa kysymättä? Tai etkö sinä osaa kertoa, ilman että mies kysyy?
Mies ei luultavasti tiedä, että toisten kuulumisia kuuluu (joidenkin kirjoittamattomien sosiaalisten sääntöjen mukaan) kysellä. Tai hän olettaa, että jos olisi jotain erityistä kerrottavaa, niin sinä kertoisit.
Tämä. Olen autistinen nainen, enkä luonnostaan kyselisi kenenkään kuulumisia. Oletan, että ihmiset kertovat elämästään, mitä haluavat. Niin minäkin teen. Kuulumisten kysely on mielestäni epätahdikasta utelua. Annan ihmisille vapauden itse päättää, mitä haluavat kertoa.
Mitä tässä toimintamallissa muka on tunteetonta tai epäsosiaalista?
Vierailija kirjoitti:
Onko palsta täynnä autisteja vai mitä? On ihan normaalia ja hyviin tapoihin kuuluvaa kysyä ihmisten kuulumisia. Ei kukaan oleta toisen kertovan siinä syvimpiä murheitaan.
Ihan turhaa jenkkihapatusta. Puhutaan kun on asiaa. Tyhjän jauhaminen on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tyhmempää kysymystä olla. "Mitä sulle kuuluu"
Tuo on juuri sellainen kysymys, johon ei haluta todellista vastausta. Eikä kaikilta ihmisiltä valehteleminen käy luonnostaan, jos ollenkaan.
Kyllä ihmisten välinen kanssakäyminen olisi helpompaa, jos ei tarvitsisi pitää tällaista teatteria, vaan oltaisiin rehellisiä (mutta ystävällisiä) toisiamme kohtaan.
Aina tulee kauhea draama siitä, jos joku ei ole perillä näistä salaseuran säännöistä eikä osaa vastata kysymyksiin oikein. Ja mikä pahempaa, ihmiset lukevat rivien välistä asioita, mitä siellä ei ole. Palsta on täynnä kirjoituksia, joissa pohditaan 'mitä mies tarkoitti?' ja jotain simppeliä viestiä yritetään tulkita samaan tapaan kuin jostain kahvinporoista luetaan tulevaisuutta o_O
Touche =D
Jos rehellisesti sattuukin sanomaan alkaa jotkut höpöttää siitä aivan omiaan. Siis ei hemmetti, mielummin vaihdan aihetta ennenkuin alan kusettaan tai juoruamaan kiertoilmaisuilla samalla muista ihmisistä.
Miehesi on huonosti kasvatettu itsekäs juntti. Otitkohan minun exäni riesoiksesi? Kauan olette olleet yhdessä?
Ei suomalainen kysele kenenkään kuulumisia vaan hän kadehtii jopa toisen syöpää eikä kysy siitäkään mitään.
Itse tulee useinkin huudeltua useammallekin "kuuluuko, kuuluuko" Joskus vaan LA puhelin pätkii.