Syöttekö te ennemmin karkkia vai hedelmiä?
Kommentit (36)
On omenoiden aika. Monet ovat jopa laittaneet niitä kotiportilleen ohikulkijoiden nautittavaksi ilmaiseksi. Siitä vaan ottamaan vitamiineja ja energiaa!
Hedelmiä, syön omenaa, mandariineja ja nyt kesällä vesimelonia.
Molempia yhtä paljon. Sokeria molemmissa. Ei se hedelmä sen suhteen ole mulle mikään jatkuvasti syötävä,kuten ei karkkikaan. Vitamiineja saa hedelmistä kyllä. Eli hedelmät nostaa mun verensokeria yhtälailla kuin karkki.
Vierailija kirjoitti:
Molempia yhtä paljon. Sokeria molemmissa. Ei se hedelmä sen suhteen ole mulle mikään jatkuvasti syötävä,kuten ei karkkikaan. Vitamiineja saa hedelmistä kyllä. Eli hedelmät nostaa mun verensokeria yhtälailla kuin karkki.
Sokeria on vähän siellä sun täällä. Syötkö marjoja, kasviksia, viljaa, maitotuotteita jne? Kaikkialla on sokeria.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti pidä karkeista. Enkä pidä hedelmistä (liian makea ja hapan)
Pidän pähkinöistä ja toisinaan saatan nauttia pari palaa suklaata. Tämä makuprofiili miellyttää eniten.
Minkälainen ihminen ei pidä hedelmistä. En voi ymmärtää. Hedelmät on melkein ainoita asioita, jotka oikeasti on tarkoitettu syötäväksi.
En ole mikään hedelmien ystävä, mutta karkkia ja vihanneksia syön mielelläni. Vihanneksia syön päivittäin, karkkia noin kerran viikossa.
Toisinaan ostan banaaneja, omenoita tai klementiinejä. Sokerisista herkuista olen luopunut kokonaan kun jään vaan niin pahasti koukkuun niihin, parempi ja helpompi olla muutenkin kun ei tule pahoja verensokeripiikkejä. Mielitekojakaan ei enää ole ja olo on kevyen tasainen
En syö karkkia juuri lainkaan, ehkä jouluna pari konvehtia. Hedelmiäkään ei pienikokoisen passaa määrättömästi syödä. Isossa appelsiinissa on jo 200 kaloria. Mehut on vielä pahempia. Esim. omenatuoremehussa litrassa on jo desilitra sokeria. Onhan hedelmät parempi vaihtoehto kuin karkit, onhan niissä vitamiineja runsaasti. Mutta kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän pähkinöistä ja toisinaan saatan nauttia pari palaa suklaata. Tämä makuprofiili miellyttää eniten.
Minkälainen ihminen ei pidä hedelmistä. En voi ymmärtää. Hedelmät on melkein ainoita asioita, jotka oikeasti on tarkoitettu syötäväksi.
Tuota kun luontoa seuraa, niin jokseenkin kaikki siellä on yhtälailla tarkoitettu syötäväksi kuin hedelmät. Jopa ei niin luonnollista muovia luonto kykenee käyttämään ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
En syö karkkia juuri lainkaan, ehkä jouluna pari konvehtia. Hedelmiäkään ei pienikokoisen passaa määrättömästi syödä. Isossa appelsiinissa on jo 200 kaloria. Mehut on vielä pahempia. Esim. omenatuoremehussa litrassa on jo desilitra sokeria. Onhan hedelmät parempi vaihtoehto kuin karkit, onhan niissä vitamiineja runsaasti. Mutta kohtuus kaikessa.
En usko että lihot 500g appelsiinia, omenoita,mutta vastaava määrä karkkia lihottaa Varmasti) plus kaikki väri ja säilöntäaineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria on vähän siellä sun täällä. Syötkö marjoja, kasviksia, viljaa, maitotuotteita jne? Kaikkialla on sokeria.
Karkeista ei kuituja saa ja niitä suolisto tarvii.
En kumpaakaan. Syön keksejä mieluiten
Hedelmiä. Karkkia emme osta kuin pari kolme kertaa vuodessa.
Karkkia. Ei tietenkään pitäisi, mutta en viitsi valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kun luontoa seuraa, niin jokseenkin kaikki siellä on yhtälailla tarkoitettu syötäväksi kuin hedelmät. Jopa ei niin luonnollista muovia luonto kykenee käyttämään ravinnoksi.
Ei ole. Kasvit eivät hyödy mitään siitä, että ne syödään ellei mukana ole siemeniä, joita syöjä voi levittää laajemmalls alueelle ulosteen mukana. Porkkana ei halua tulla syödyksi.
Noista vaihtoehdoista hedelmiä, karkista en niin välitä. Tarttuvat hampaisiin eikä useimmat ole kovin hääppöisen makuisia mielestäni. Jos makeita herkkuja haluan syödä, niin syön suklaata, jäätelöä, kakkua tai leivoksia.