Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset ovat harvassa?

Vierailija
03.09.2024 |

Millaiset ihmiset ovat harvassa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset jotka ei jatka negatiivista kierrettä. Ei vastaa kokemiinsa vääryyksiin kostolla tai vihalla vaan yrittäen ymmärtää toista. Esimerkiks siitä että joku vihaa toista ihmistä kärsii yleensä enemmän se joka vihaa, koska viha on todella negatiivinen tunne kokea.

Missään nimessä huonoa kohtelua ei pidä sietää ja omat rajat pitää vetää, mut harvassa on ne jotka vetää vaan ne rajat, ei kosta, ei vihaa vaan jatkaa omaa elämäänsä. 

Mulle tulee tästä mieleen kun nuorena olin sellasella sonerapisteellä töissä ja sinne tuli aina sellanen vanhempi mies oikeesti raivoamaan ja huutamaan meille kaikesta mikä milloinkin oli pienessä. Tietenkin asiakaspalvelijana tälläsissä tilanteissa tän miehen kohtas silti rauhallisesti ja sen sijaan että olisin vaan pitänyt häntä ikävänä asiakkaalle jolle toivon pahaa kun kohtelee toisia huonosti niin Ihmettelin vaan sitä käytöstä. 

Kerran tää mies sitten tuli raivoamaan kun vaimon liittymä pitää sulkea heti. Meidän piti aina kysyä syytä liittymän sulkemiselle joten kysyin muutaman kerran miehen raivotessa kunnes hän vastasi, että vaimo on nyt kuollut. Mä sitten sanoin että tottakai liittymä suljetaan heti tässä tilanteessa ja otin osaa. Se osan otto oli kun taikasana, mies rauhoittui täysin ja kiitti. Suljettiin liittymä ja varmasti mies huomasi, että olin oikeesti todella pahoillani. Se mies ei sen jälkeen enää kertaakaan käynyt raivoamassa mistään. Moikkasi vaan kun nähtiin. Mä mietin että oltiinko me meidän pisteen työntekijät se kenelle mies pääsi purkamaan pahaa oloaan jos vaimo oli esim sairastellut paljon. En tiedä mut lopulta löyty todella paljon ymmärrystä siihen miehen käyttäytymiseen. Sillä oli selvästi todella paha olo. 

En mäkään mikään pyhimys ole, enkä aina osaa ymmärtää kaikkia, mut oon silti sitä mieltä et tää maailma ois paljon parempi paikka jos ihmiset yrittäis enemmän ymmärtää miksi se ikävä tyyppi käyttäytyy ikävästi, yleensä se johtuu pahasta olosta. Ja sen sijaan että lisättäis molempien pahaa oloa niin ymmärrys ja välittäminen vois olla avain pois tälläsistä negatiivisista kierteistä.

Vierailija
42/43 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haja-asutusalueiden.