Jos nyt varaan matkan Lappiin marrakuun lopulle, miten voin tietää pääsenkö hiihtämään?
Kun ei edes Lapissa sää ole vielä viilentynyt. Ja nimenomaan hiihdon takia ensisijaisesti olen Lappiin menosssa.
Saa nähdä mitä seuraavasta talvesta tulee, kun sää vielä tällainen.
Kommentit (29)
Ei kukaan voi tietää. Viime talvena pysyvä lumi tuli todella aikaisin Lapissa, Rovaniemelläkin lokakuun loppupuolella. Kävin itse hiihtämässä jo lokakuussa. Talvi myös kesti pitkään ennen kuin siirryttiin käytännössä suoraan kesään. Toukokuun alussa pääsi vielä hiihtämään.
Mutta on ollut sellaisiakin vuosia, että vielä joulukuun alussa on kaikki tullut vetenä. Samoin on lumet voineet sulaa jo reilusti huhtikuun puolella.
Vierailija kirjoitti:
19 lisää: bussilipusta ei saa meno-paluualennusta.
Kannattaa ottaa huomioon myös se, että marras-joulukuussa päivän valoisa aika on lyhyt. Kannattaa valita paikka siten, että siellä on myös valaistuja latuja. Esim. Kiilopäältä Saariselälle on valaistu lstu.
Onko valaistut ladut kerrottu jossain?
Pääsisiköhän Keminmaalla hiihtämään? Näyttäisi olevan edullisempi majoitus.
Minä voin myydä sinulle lumitakuun. Se toimii ns. perävaloperiaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon myös se, että marras-joulukuussa päivän valoisa aika on lyhyt. Kannattaa valita paikka siten, että siellä on myös valaistuja latuja. Esim. Kiilopäältä Saariselälle on valaistu lstu.
Onko valaistut ladut kerrottu jossain?
Eiköhän hiihtokeskusten sivuilta löydy tietoa asiasta.
Marraskuu ei hyvä kuukausi hiihtämiseen. Keväällä kun hanget hohtaa niin nautinto hiihdellä.
Ei ole koskaan varmaa etukäteen. esim jalka kipsattuna hiihtäminen lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö latu tykkilumella vai onko luonnon lumen varassa?
Rullasukset mukaan...