Jokaisen rasistin pitäisi lukea Muusen haastattelu (IS)
Miksi poistatte? Ettekö kestä kun somalipoika menestyy?
Kommentit (596)
Ihan hyvä haastattelu, mutta tuossa ei mielestäni juurikaan käsitelty juurisyitä somalialaisten ongelmille. Olen itsekin tavannut erään erittäin älykkään somalin, joka oli kouluttautunut tohtoriksi asti. Hän oli tosin täysin poikkeusyksilö, kuten tämä Muusekin. Näitä molempia on yhdistänyt se seikka, että he ovat halunneet integroitua paikalliseen yhteiskuntaan. Suurin osa muista somaleista ei halua näin tehdä, vaan he haluavat elää oman islamilaisen kulttuurinsa mukaan Suomessakin. Tästä on seurannut paljon ongelmia, jonka vuoksi somaleilla on yleisesti ottaen huono maine. Kysymys kuuluukin, miten muutkin somalit saisi toimimaan tuolla tavalla kuin Muusekin on toiminut?
Suomi on menettetty Jo aikoja sitten ja jomman aloitti: Sdp manu mauno koivisto,pitäkää hauskaa siellä A pinoidenne kanssa .t tytti & sanna
Voisin ostaa hänelle paluulennon Somaliaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä haastattelu, mutta tuossa ei mielestäni juurikaan käsitelty juurisyitä somalialaisten ongelmille. Olen itsekin tavannut erään erittäin älykkään somalin, joka oli kouluttautunut tohtoriksi asti. Hän oli tosin täysin poikkeusyksilö, kuten tämä Muusekin. Näitä molempia on yhdistänyt se seikka, että he ovat halunneet integroitua paikalliseen yhteiskuntaan. Suurin osa muista somaleista ei halua näin tehdä, vaan he haluavat elää oman islamilaisen kulttuurinsa mukaan Suomessakin. Tästä on seurannut paljon ongelmia, jonka vuoksi somaleilla on yleisesti ottaen huono maine. Kysymys kuuluukin, miten muutkin somalit saisi toimimaan tuolla tavalla kuin Muusekin on toiminut?
Me ite sallitaan niille uskonnonvapauden nojalla se. Ne pitäs pakottaa kristityiksi ja sakottaa Ramadanin viettämisestä ja huivien käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen äitinsä ei poistunut maasta heti sen jälkeen, kun ristit ilmestyivät kotiin? Eihän tämä maa ole heille turvallinen, olisivat olleet (ja ovat) paremmassa turvassa, jos olisivat mogadishussa.
Perhe pakeni veristä sotaa maahan jota luuli turvalliseksi mutta heitä kohtaa osoitettiin henkilökohtaista vihaa. Rasisimi on rikos ihmisyyttä vastaan siinä kuin sotarikolliset.
Kerrotko taas, mikä sota siellä oli menossa esimerkiksi vuonna 2004, kun Muuse syntyi? Heimokähinät ja terrot sitten erikseen.
H uopa j äkäpään suu on aina auki kun yrittää kysyä jotain..
Vierailija kirjoitti:
Rasistit itkee. Nautin tästä.
Mizzä kohtaa? Ai kun raha hanat menee kiinni ja joutuu nostaa housut nilkoista ylös?
Vierailija kirjoitti:
Älykäs somali! ? Kerro lisää...ai kusetus k elan asiossa ? Olet oikeassa
Minä olen törmännyt somaliin, joka teki itse rasistisen hyökkäyksen minua kantasuomalaista vastaan, joten en sympatiseeraa heitä laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
miksiköhän ei puhunut afrikan rasismista heh
Mustien rasismi mustia kohtaan kuohuttaa Etelä-Afrikassa: Ne kutsuvat meitä krokotiileiksi
Mustien rasismi mustia kohtaan kuohuttaa Etelä-Afrikassa, jossa hyökkäykset muualta Afrikasta tulleita siiirtolaisia kohtaan ovat levinneet parin viikon aikana
Johannesburg. Pahimpia herjauksia on krokotiili. Kun joku kutsuu krokotiiliksi, hän haluaa osoittaa pitävänsä toista laiskana mutta vaarallisena tai vain inhottavana.
Zimbabwelainen Agostino Madzana sanoo kuulevansa sitä solvausta jatkuvasti.
Kyllä hän sivusi sitä sillä boyntiy-asialla. Aparheidillä on kyllä pitkät jäljet. Ja rasismi aiheuttaa rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen äitinsä ei poistunut maasta heti sen jälkeen, kun ristit ilmestyivät kotiin? Eihän tämä maa ole heille turvallinen, olisivat olleet (ja ovat) paremmassa turvassa, jos olisivat mogadishussa.
Perhe pakeni veristä sotaa maahan jota luuli turvalliseksi mutta heitä kohtaa osoitettiin henkilökohtaista vihaa. Rasisimi on rikos ihmisyyttä vastaan siinä kuin sotarikolliset.
Olisi voinut lampsia naapurimaahan. Miten muuten Ukrainassa eletään sodan keskellä eikä sieltä ole kaikki lähteneet muualle?
Sisällissota jossa kaikki on toisiaan vastaan on hieman eriasia kuin toisen valtion hyökkäys itsenäiseen maahan, jota kansalaiset haluavat puolustaa.
Kiinnostaa kuin kilo pskaa. Heitä vihattiin kun näyttivät erilaisilta? Sitähän tuon lukutaidoton mutsi hoki. Ei, heitä vihattiin, kun tulivat Suomeen pahimpaan lama-aikaan ja saivat todella anteliaita etuuksia, jopa hotellimajoituksia, samaan aikaan, kun suomalaiset vetivät itseään kiikkuun. Heitä vihataan, koska ovat vahingollisia, vaarallisia eivätkä kykene elämään ihmisiksi.
Ap on taas vihertävä pikkulikka, jolla ei ole mitään tietoa edes maansa lähihistoriasta, kun vihertävä kupla elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somali nostettu jalustalle.
Tyypillistä vihvas propagandaa.
No palkintopallille kyllä. Tuttu puoliksi afrikkalainen nuori maajoukkueurheilija sanoi, että hän ei ole kelvannut suomalaiseksi muuta kuin silloin kun pelaa Suomen joukkueessa. Hän muutti Usaan.
Aloha adios goodbuy,siellä sitä minnesotassa jätettä riittää,google up ,kusessa ovat kukaan ei halua ,jopa oman maan tyypit kertoo että pahinta pohjasakkaa,viemäristä alas..
Somalit ovat itse repineet maansa ja vvittunsa kappaleiksi.
(Ei kuulu meille, kieltä osaamattomat, walhein saapuneet, kelaa varten yh:ta esittävät, moniavioiset, rikoksia tehneet, ja ääriizzlamistit vviittuuuj maasta )
Olisipa suomalaislapsilla yhtä sinnikäs äiti, kuin tällä pojalla. Nyt suomalaistenavat leikkii identifioituneena eläimeksi röhkiten ja naukuen ja kontaten koulun lattialla. Ja vanhemmat miettii mitäköhän sukupuolta se piltti mahtaakaan olla isona...=D
Vierailija kirjoitti:
Somalit ovat itse repineet maansa ja vvittunsa kappaleiksi.
(Ei kuulu meille, kieltä osaamattomat, walhein saapuneet, kelaa varten yh:ta esittävät, moniavioiset, rikoksia tehneet, ja ääriizzlamistit vviittuuuj maasta )
Lisään : KUNNOLLISIA ASIALLISIA LAINKUULIAISIA REHELLISIÄ VASTAAN MINULLE EI OLE MITÄÄN, OLKOON HÄN MINKÄ VÄRINEN TAHANSA, KOSKA EN OLE RASIISTI JA OLEN USKOSSA JOTEN MINUN ON KERROTTAVA TOTUUS)
Vierailija kirjoitti:
Somalien tuo juttu pitäisi lukea. Kertoo miten tärkeää on edes yrittää kotoutua jos täällä meinaa asua.
Kaikki tämä alueen somalit jotka tunnen, ovat töissä. Lapset ovat kouluttautuneet. Osa amikseen osa yliopistossa. Tunnen vain ne joiden kanssa olen tekemissä lasteni kautta(päiväkoti tai koulu tai harrastukset) tai lähellä asuvat naapurit. Ja somali+suomalainen pariskuntien jälkeläisistä ette edes erota. Ette ulkonäöstä tai urasta tms.
Olenko oikeasti ainoa, jonka mielestä urheilijankin pitäisi opiskella? Omasta nuoruudesta muistan koulukaverin, joka kirjoitti 6 laudaturia siinä missä muutkin, vaikka urheili SM-tasolla. Keräsi kasan kultamitaleita SM-kisoista siinä opintojen rinnalla (ei arvokisamitaleita, mutta pääsi kuitenkin EM-kisoihin edustamaan) ja DI-tutkinnolla on porskuttanut hienosti työelämässä.
Työelämässä arvostetaan kyllä kilpaurheilutaustaa, koska siinä väkisinkin oppii paljon sellaista, mistä on työelämässäkin hyötyä. Mutta kyllä ne työnantajat haluavat myös, että joku tutkinto on opiskeltu, mielellään myös työkokemusta opintojen ajalta. (No en oikeasti tiedä, ehkä huippu-urheilijalle annetaan anteeksi työkokemuksen puute, jos kesät ovat menneet treeneissä ja kisoissa.)
Kyllä tuon urheilun rinnalla olisi hyvin voinut edistää opintojakin. Opiskelu olisi hyvää vastapainoa urheilulle ja urheilu hyvää vastapainoa opiskelulle. Joko hän on neljä välivuotta pitänyt lukion jälkeen?
Elääkö hän sponsorirahoilla vai kuka maksaa laskut? Tämän minä haluaisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa suomalaislapsilla yhtä sinnikäs äiti, kuin tällä pojalla. Nyt suomalaistenavat leikkii identifioituneena eläimeksi röhkiten ja naukuen ja kontaten koulun lattialla. Ja vanhemmat miettii mitäköhän sukupuolta se piltti mahtaakaan olla isona...=D
Espoossa somalitytöt kovasti kiusaa muita, kesälomalla tulevat alapää silvottuna kouluun ja kävelevät erilailla. Purkavat sen vvitutuksen syyttömiin,, kaikkien kotona 8 lasta ja toki yh,,,olevinaan että tukia tuhansia. Näin mun tytön koulussa. Huiiivi tiukasti päässä ja luulevat oelvansa parempia..onhan se kiva säästää itseään serkkupojalle,
Villakoiran ydin on se kysymys miks täällä kaukasessa Suomessa on somaleja ku ne sopeutuu tänne huonosti erilaisen kulttuurin takia. Ja että voidaanko niitä karkottaa takasin Somaliaan ja ottaa kansalaisuudet pois niiltä joille se on erehdytty antamaan.