Jokaisen rasistin pitäisi lukea Muusen haastattelu (IS)
Miksi poistatte? Ettekö kestä kun somalipoika menestyy?
Kommentit (596)
Vierailija kirjoitti:
Turussa vuonna 2001 syntynyt Muuse kasvoi somalitaustaisessa perheessä. Moisiossa, kaupungin rivitalossa, naapurissa asui uusnattseja.
Nattsit alkoivat häiriköidä Muusen perhettä. Hakaristin maalaamisen lisäksi he heittelivät kotipihalle kuolleita rottia ja räjäyttelivät renkaita.
Lapset eivät saaneet olla hetkeäkään yksin pihalla. Jopa koulumatkoille tarvittiin aikuinen saattamaan, ettei mitään sattunut. Kouluun aikuiset eivät voineet tulla, vaikka Muuse sitä ehkä olisi toivonutkin. Häntä kiusattiin.
Muuse kasvoi pelossa.
tämänkin satu saattaa hyvinkin olla 100% mielikuvituksen tuotetta
aika edesvastuutonta että tällaista satua edes julkaistaan
Tötkeetä että ovat saaneet asua vielä rivarissa. Teltta olisi saanut kelvata.
Aika surullista, että hänen koulumenestyksensä ja työntekonsa teini-ikäisestä asti pitää ottaa esille. Ihan kuin se olisi harvinaista heidän ryhmälleen. Aasialaistaustaiselle ja kantiksille nää on normi, eikä niistä tarvitse lähteä mainitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin hevoiskansallakin- kaivetaan vaikka kiven silmästä joku mallikansalainen -vaikka kaikki tietävätkin että on säännön vahvistava poikkeus.
Valehtelemalla saa ainoastaan ääliöitä käännytettyä.
Toisaalta, niitähän riittää.
Uteliaisuuttani kysyn: kuinka paljon tunnet romaneita tai somalitaustaisia? Minulla paljon tuttavapiirissä, en tunnista tuollaista rasseväitettä.
Myös afgaani-noita nasima löytää aina valitettavaa suomesta. Mikään ei ole koskaan hyvin. Muuttaisi ihmeessä Afganistaniin. Olisi varmaan siellä heti apulaispormestari.
Etiopiassa Muusesta käytettiin lempinimeä Bounty, kookoksisen suklaapatukan mukaan. Hänen sanottiin olevan ruskea pinnalta mutta valkoinen sisältä.
onneksi afrikassa ei ole rasismia, eiku...
Vierailija kirjoitti:
On muuten komea pari ja kaunis nuori mies. Tsemppiä jatkoon, älkääkä välittäkö vihapuheesta.
Loistavaa sarkasmia.
Googlatkaa:problems with somali in minnesota,isoin ongelma siellä mutta hyshys ei saa puhua
Nathalie on suomalainen, kaunis ja menestynyt nainen, joka on tosi mukava. Hän on Elovena-tyttö. Sitten olen minä. Yön Timo. Sitä kuulen paljon. Suomalaisten keksimä lempinimi minulle. Yön Timo on Elovena-tytön kanssa, Muuse sanoo.
tottahan tuo on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin hevoiskansallakin- kaivetaan vaikka kiven silmästä joku mallikansalainen -vaikka kaikki tietävätkin että on säännön vahvistava poikkeus.
Uteliaisuuttani kysyn: kuinka paljon tunnet romaneita tai somalitaustaisia? Minulla paljon tuttavapiirissä, en tunnista tuollaista rasseväitettä.
No heh, oikean poliisin mukaan mm. kaikki kantisvanhuksia huijaavat valepoliisit ovat romaneja. Ilmiselvää rasismia ja oksettavaa toimintaa.
Onneksi en asu enään siellä suomessa,ei löydy yhtäkään huopa/ jäkäläpäätä
Bounty ja yön Timo.
Muuse näyttää siltä kuin hän olisi ansassa.
Hän huokaa.
Olisi ollut vain helpompaa salata koko suhde, hän sanoo.
Kaikki tämä on todella surullista, mutta olen hyväksynyt asian. Olen hyväksynyt, millainen maa Suomi on.
eli loppu hyvin ja kaikki hyvin
mikäköhän tämän lehtijutun tarkoitus edes oli
Vierailija kirjoitti:
Turussa vuonna 2001 syntynyt Muuse kasvoi somalitaustaisessa perheessä. Moisiossa, kaupungin rivitalossa, naapurissa asui uusnattseja.
Nattsit alkoivat häiriköidä Muusen perhettä. Hakaristin maalaamisen lisäksi he heittelivät kotipihalle kuolleita rottia ja räjäyttelivät renkaita.
Lapset eivät saaneet olla hetkeäkään yksin pihalla. Jopa koulumatkoille tarvittiin aikuinen saattamaan, ettei mitään sattunut. Kouluun aikuiset eivät voineet tulla, vaikka Muuse sitä ehkä olisi toivonutkin. Häntä kiusattiin.
Muuse kasvoi pelossa.
tämänkin satu saattaa hyvinkin olla 100% mielikuvituksen tuotetta
aika edesvastuutonta että tällaista satua edes julkaistaan
Täyttä satua. Kouluun aikuinen saa tulla, ja saa myös osallistua tunnille.
Kaikkiin neuvotteluihin tulisi lähteä optimistisena ja molempien etuja ajatellen. Näin neuvottelemalla on hyvä mahdollisuus onnistua. Luottamuksella on kriittinen rooli neuvotteluissa. Arvon antaminen ja luottamuksen rakentaminen ovat keskeisiä asioita. Viisi yleistä neuvottelutyyppiä ovat: kilpaileminen, yhteistyö, kompromissi, välttäminen ja mukautuminen. Kulttuuriin perehtyminen on tärkeää ja yksilöön tutustuminen.
Jokaisen vihervasemmistolaisen pitäisi lukea Lindan ja Jennyn tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta itsellä kaverina 1 romani, joka vihaa sitä kulttuuria, ei ole tekemisissä perheensä kanssa ja sanoo että kaikki stereotypiat pitää paikkaansa. Mulla myös 1 somalikaveri, joka aina kertoo olevansa muualta afrikasta, myös, koska sanoo että somalit ovat juuri sellaisia kun suomalaiset tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jutusta tulin vaan enemmän siihen lopputulokseen ettei somaleja kannata haalia tänne ku niiden kulttuuri ei sovi tänne.
Päihittävät sinun läskin natsijengisi urheilussa. Menestyvät opinnoissa ja kihlaavat urheilijakaunottaren.
Juu, ymmärrän miksi luuserit vastustaa.
Kamerunilaiselta kysyin mitä mieltä olet teidä n apinoista ..sanoi emme pidä
Vai rakastui eloveena tyttö pitkänmatkanjuoksijaan.
On muuten komea pari ja kaunis nuori mies. Tsemppiä jatkoon, älkääkä välittäkö vihapuheesta.