VR lopettaa KAIKKI asemaravintolansa vuoden 2024 loppuun mennessä!
Eli Hesassa nuo kaikki Heset, Robert'scoffeet, Aseman Wursti ja kaikki muutkin.
Ajatuksia? Lähde HS.
Kommentit (28)
eiköhän sille paikalle tuu jonkun muun toimijan ravintola
Sinne tulee varmaan tilalle Petterin parturi ja Purran purilaiset. Tunnin junaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
eiköhän sille paikalle tuu jonkun muun toimijan ravintola
Aika monta täytettävää paikkaa.
Vain Avecran alaiset. Vr vuokraa tilat yksityisille. Meidän pikkuasemalla on yksityinen yrittäjä, hyvät eväkset saa lähtiessä mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän sille paikalle tuu jonkun muun toimijan ravintola
Aika monta täytettävää paikkaa.
Eiköhän Petterillä kavereita riitä.
Omistaako VR aloittajan mielestä Hesburgerin ja Robert's coffeen sun muut? Nehän on vaan vuokralla siellä niissä tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vain Avecran alaiset. Vr vuokraa tilat yksityisille. Meidän pikkuasemalla on yksityinen yrittäjä, hyvät eväkset saa lähtiessä mukaansa.
Niinpä. Näiltä yksityisiltä saa varmaan parempia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Omistaako VR aloittajan mielestä Hesburgerin ja Robert's coffeen sun muut? Nehän on vaan vuokralla siellä niissä tiloissa.
Kerroin vain, mitä HS:ssa luki. Ap
Käytännössä nykyisin VR:n omistaman yhtiön pyörittämä Hesburger ravintola jatkaa samalla paikalla Hesburgerina, mutta sen omistajaksi vaihtuu joku toinen ravintola yrittäjä.
Varmaan ihan viisasta, että VR keskittyy junien liikutteluun sen sijaan, että olisi hampurilaisbisneksessä mukana. Junien ravintolavaunut varmasti riittää VR:n liiketoiminnalle ihan hyvin. Helpompi vuokrata asemarakennuksista liiketiloja muille firmoille.
Asiakkaiden kannalta ei paljon muutu, vaikka liikkeen omistaja muuttuu. Vai mietittekö aina kahvilassa että mikähän konserni tämän omistaa. Luulisi että ostajia löytyy noin hyvällä paikalla ovat.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaiden kannalta ei paljon muutu, vaikka liikkeen omistaja muuttuu. Vai mietittekö aina kahvilassa että mikähän konserni tämän omistaa. Luulisi että ostajia löytyy noin hyvällä paikalla ovat.
Aika takuuvarma bisnesidea jos myynnissä on Hesburger Helsingin rautatieasemalla. Mahdoton kuvitella, etteikö se ravintola tekeisi voittoa.
Jos ne pohjustaa että raideliikenne avataan kilpailulle? Toivottavasti ei. Ehkä Petteri haluaa oman junayhtiönkin. Euroopassa kilpailutuksista on huonoja esimerkkejä. Sama on taksikilpailut, esim Tukholmassa toimi todella huonosti. Silti taksiuudistus piti tuoda tännekin ja on vain harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaako VR aloittajan mielestä Hesburgerin ja Robert's coffeen sun muut? Nehän on vaan vuokralla siellä niissä tiloissa.
Kerroin vain, mitä HS:ssa luki. Ap
Pitäis ymmärtää edes vähän asiasta eikä vaan copy pastettaa kaikkea
Raideliikenteen kilpailutuksesta on huonoja kokemuksia, silti se halutaan tännekin.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Keskieuroopassa naapurimaahan voi mennä junalla hetkessä jolloin erimaalaisten junien kulun ja kilpailun ymmärtää. Suomi on kuitenkin maantieteellisesti niin sivussa ettei hyödytä. Esim Baltic rail Tallinnasta Puolaan ei valmistu vielä vuosiin, koska Latvia ja Liettua ei halua tai pysty osuuttaan rahoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Raideliikenteen kilpailutuksesta on huonoja kokemuksia, silti se halutaan tännekin.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
HSL-alueen lähijunaliikenne on Suomessa kilpailutettu. Kilpailutuksen ansiosta HSL maksaa liikenteestä kolmasosan vähemmän kuin mitä ennen. Kilpailutusta voi pitää menestyksenä, koska veronmaksajien rahoja säästyy valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Agenda 2030 etenee.
Sinä varmaan sanot pskalla käymisestäkin tuon
Hyvä vain, jos tulisi raiteille kilpailua monopolin sijaan. Kyllä ihmiset edelleen valitsevat sen toimijan jolta saa parhaan hinta-laatusuhteen.
Agenda 2030 etenee.