Lue keskustelun säännöt.
Mitä neuvoja yskään, joka raastaa kurkun entistä kipeämmäksi ?
02.09.2024 |
Flunssa, joka ei oikein menee edetä mutta ei paranekaan. Kuitenkin olen työkyvytön ja väsynyt.
Nenä vuotaa vähän, kurkku on kipeä ja yskittää. Yskä on kuivaa, kitalaki limainen ja koko ajan täytyy juoda kurkun kutinaan ja ärsytykseen. Kun yskin niin tuntuu kuin se tekisi haavan kurkkuuni.
Mitä neuvoksi?
Kommentit (24)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ootko kokeillut Omaolo.fi oirearviota kurkkukipu, yskä. Saisitkohan sieltäkin ohjeista itsehoitoon.
Minulla kyllä auttoi koronayskään hunaja. Otin sitä aina teelusikallisen ja liuottelin suussa, en siis laittanut kuumaan veteen. Lääkäri neuvoi näin.
Kaulaliina ja pipo? Villaa? Otrivin. Vettä, vitamiinit, suola, sokeri - tasapaino. Mitä burana tekee ja Paramax. Yskänlääke joka tehokas. Reseptillä yskänlääke jos on, siinä voi olla alkoholi mukana ja tehokkaampi. Ellei tee itse joinakin päivinä totia, mutta silloin ei saa ottaa parasetamolia. Hengitystä avaava valmiste jos saa, jos happi ei kulje. Nenäöljy (ei makuulla) jos Otrivin kuivattaa. Yrttipastillit, ei tulinen. -Jos on keuhkoputkessa tulehdusta, ehkä antibiootti ja maitohappobakteerit, joku mikä sopii just sun vatsalle ettei tee ongelmia. Jos on piik. haittoja niihin on omat tropit ja yrtit, ehkä tekniikat. -Eilen oli viileä tuuli rannalla, kylmensi kurkkua selvästi, pitää laittaa paksumpi kaulaliina tms.