Raharemontti 2024 OFFICIAL
Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.
Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Tämä yrittäjä vaikutti ihan mukavalta ihmiseltä, ja kiva että haluaa auttaa vanhuksia jne... Mutta itsekin yksityisyrittäjänä täytyy sanoa, että jos ei meinaa kestää työelämää "palkollisena", niin ihan vihoviimeinen juttu on perustaa yritys. Yrittäjyys kun on, varsinkin alkutaipaleella, paljon kovempaa hommaa kuin toisella töissä oleminen.
Tämä yrittäjä vaikutti vähän sellaiselta haihattelijalta ja ei nyt ehkä laiskalta, mutta liian ehdottomalta periaatteistaan ennen kuin siihen on varaa. Esim. useimpien täytyy laittaa lapsi hoitoon, kun on töissä. Myös vuoroviikkovanhempien. Ei olisi hänenkään mitenkään mahdotonta, eikä kohtuutonta, ottaa niitä kotipalvelukeikkoja myös lapsiviikoille. "Mutku mä haluun" - joo, niin haluaisi moni muukin, mutta kun ei ole varaa niin ei ole. Sama ne kuvitelmat, että voisi elää yrittäjänä kivan rennosti saaden jonkun sortin keskitulon... Mutta kun pitäisi varautua huonompiin aikoihin, jolloi
Eihän hän tehnyt töitä sille lapsettomalle viikollekaan juuri lainkaan. Suurin työtehtävä oli tehdä jollekin asiakkaalle lasku työtunneistaan. Luulisi, että tuo tehtävä olisi palkitseva, kun rahaa tiedossa. Ei mitään toimia hankkia uusia asiakkaita. Outo tapaus, vaikkakin sympaattinen. Taustalla selvästi jotain, mitä ei mainittu. Nössö pankkimies yritti auttaa, ei tainnut onnistua.
Oliko hän kertonut starttirahaa hakiessaan, että aikoo tehdä töitä vain joka toinen viikko?
Loppulauselma:
"Oon saanut yhden asiakkaan, jonka luona käyn kerran kuukaudessa siivoamassa. Starttirahakin loppuun nyt ihan just"
Asiantuntijat: "Hienoa! Sullahan menee nyt sitten hyvin ja oot ottanut meidän ohjeista kopin!"
Vierailija kirjoitti:
Loppulauselma:
"Oon saanut yhden asiakkaan, jonka luona käyn kerran kuukaudessa siivoamassa. Starttirahakin loppuun nyt ihan just"
Asiantuntijat: "Hienoa! Sullahan menee nyt sitten hyvin ja oot ottanut meidän ohjeista kopin!"
Eihän tuon yhden lisäasiakkaan saaminen millään korvaa sitä 700 euron starttirahaa.
Nettisivu
Vierailija kirjoitti:
Loppulauselma:
Naurattais jos ei itkettäis.
Hyvään ravintoon ei kuulu tuoreet marjat ympäri vuoden .Hedelmämehua voi ostaa, ja mansikkahilloa saa 2 eurolla melkein kilon pönikän. Nyt vaan suomalaisilla köyhillä on himo saada aamupuuronsa päälle pari mustikkaa tai mansikkaa. Vaikka viikko budjetti olis 45e vinkuuvat kaupassa tuoreita mustikoita. Näissä ohjemissa on vielä kaikilla " rahattomilla" pari iso hurttaa nostamassa kustannuksia. Tekopyhiä ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvään ravintoon ei kuulu tuoreet marjat ympäri vuoden .Hedelmämehua voi ostaa, ja mansikkahilloa saa 2 eurolla melkein kilon pönikän. Nyt vaan suomalaisilla köyhillä on himo saada aamupuuronsa päälle pari mustikkaa tai mansikkaa. Vaikka viikko budjetti olis 45e vinkuuvat kaupassa tuoreita mustikoita. Näissä ohjemissa on vielä kaikilla " rahattomilla" pari iso hurttaa nostamassa kustannuksia. Tekopyhiä ohjelmia.
Luulitko että ollaan Rikkaat ja rahattomat-ketjussa? Siellä kaikki ostaa niitä pensasmustikoita.😅
Jos haluaa olla vapaana joka toinen viikko niin sitten pitää tehdä töitä kahdessa vuorossa se joka toinen viikko. Eihän tuo muuten kannata. Ja 450e ruokaan (1 aikuinen ja 1 lapsi joka toinen viikko) on kyllä liikaa. Ostaako joku muu lapsen vaatteet vai olivatko kohdassa muut menot? Enemmän saisivat avata noita menoja. Tuo taloushan on taas ihan sekaisin kun tarvii ostaa autoon uudet renkaat, huolto tms.
Vierailija kirjoitti:
Nettisivu
No onhan näköjään tapahtunut edistymistä. Toivottavasti saa asiakkaita, selkeät sivut, en kyllä huomaa tärkeää mainintaa kotitalousvähennyksestä, joka jatkuu, vaikkakin leikattuna. Varsinkin, kun kotisiivouksen hinta näyttää olevan tosi kova. Yrityksen nimi osuva!
Vierailija kirjoitti:
Tää yrittäjänainen oli symppis, mutta tuntuu ettei oikein talousasiat ole hanskassa. Tai no ei tietenkään ole kun tähän ohjelmaan hakeutui, mutta jotenkin outo ajattelutapa että voi tehdä hommia vaan vähän, ettei rasittuisi liikaa. Ei se kaikista muustakaan niin mukavaa ole paiskia töitä hiki hatussa, mutta pakko on että saa leivän pöytään. Ja sitten jos valitsee ne pienemmät työtunnit, niin sitten on oikeesti säästettävä kaikesta. 450 euron ruokaan on todella paljon, jos lapsi on vain puolet ajasta äidillään. Ruokakuluista nipistäisin ekana.
Eipä silti, toivon hänelle pelkkää hyvää. Toivottavasti saa uusia asiakkaita ja talous vähän paranee tai sitten vaan on hyväksyttävä realiteetit ja palattava palkkatöihin. Kaupan kassana/siivoojana saa varmasti ihan ok liksaa, jolla pärjää.
Kyllä tämäkin oli niin hyvin ja järkevästi kirjoitettu! Kiitos!
Oli kyllä huono ohjelma. Iso numero joka jaksossa tavaran myyminen, sekin summa joka kerta ylihintaine, antavat säälistä ekstrarahaa ( käsikirjoitus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä yrittäjä vaikutti ihan mukavalta ihmiseltä, ja kiva että haluaa auttaa vanhuksia jne... Mutta itsekin yksityisyrittäjänä täytyy sanoa, että jos ei meinaa kestää työelämää "palkollisena", niin ihan vihoviimeinen juttu on perustaa yritys. Yrittäjyys kun on, varsinkin alkutaipaleella, paljon kovempaa hommaa kuin toisella töissä oleminen.
Tämä yrittäjä vaikutti vähän sellaiselta haihattelijalta ja ei nyt ehkä laiskalta, mutta liian ehdottomalta periaatteistaan ennen kuin siihen on varaa. Esim. useimpien täytyy laittaa lapsi hoitoon, kun on töissä. Myös vuoroviikkovanhempien. Ei olisi hänenkään mitenkään mahdotonta, eikä kohtuutonta, ottaa niitä kotipalvelukeikkoja myös lapsiviikoille. "Mutku mä haluun" - joo, niin haluaisi moni muukin, mutta kun ei ole varaa niin ei ole. Sama ne kuvitelmat, että voisi elää yrittäjänä kivan rennosti saaden jonkun sortin keskitulon... Mut
Hyvä jos pystyy lisäämään myyntiään muuten alkaa kohta kaipaamaan työsuhdetta ja säännöllisiä palkkatuloja.
Tätä sarjaa seuraillessani olen tullut tulokseen, että on yksitoikkoinen. Mutta on samalla avannut silmäni sille kuinka hukassa on taloustaidot joillakin hyvätuloisilla ihmisillä. Nettotulot yli kolmetonnia ja silti valitetaan. Syy löytyisi peilistä.. Lopetin sarjan katsomisen, koska meni hermot urpoihin ihmisiin.
Tajusin sarjan myötä oman taloudenhoidon olevan hallinnassa. Toki itsekin sorrun silloin tällöin turhaan rahankäyttöön. Omat nettotulot on 1600-1800€. Olen yksineläjä ja silti jää rahaa säästöön 200-400€ per kk.
Sanoi saavansa asumistukea, mutta sitä ei mainittu tuloissa, joten vuokra lienee enemmän kuin 700. Jääkö asumistuen jälkeen tuon verran itselle maksettavaa. Kallis vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin sarjan myötä oman taloudenhoidon olevan hallinnassa. Toki itsekin sorrun silloin tällöin turhaan rahankäyttöön. Omat nettotulot on 1600-1800€. Olen yksineläjä ja silti jää rahaa säästöön 200-400€ per kk.
Sama täällä, nettotulot n. 1700€/kk
en ole mielestäni pihi, mutta tykkään suunnitella rahankäyttöä, enkä ostele mitä sattuu milloin sattuu. Mulla ei ole luottokortteja. Enkä onneksi tykkää muumi mukeista, marimekosta yms. kalliista. Olen ihan tyytyväinen kun teen itse ruokaa ja syön ihan tavis lautaselta ja hyvä mieli on siitä, kun en halua elää yli varojen. Olin naimisissa ihmisen kanssa, joka pisti kaiken menemään. Yli varojen eläminen tuo turhaa rasitusta ja ahdistusta ja riitaisuutta elämään. Nyt olen niin onnellinen, kun voin itse päättää ja talous on kunnossa. Jippii :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko velkoja vain tuo 600 euroa? Kun pääsi velattomaksi myymällä tavaroitaan ylihintaan.
En käsitä, että tämän siivousyrittäjän täytyi saada neuvoja yksinkertaisiin asioihin jopa Tv-ohjelman verran ja ihan pankki-ihmisen ja Jaana Pelkosen voimin. Ja mitä ihmeen valtakirjaa noihin (ja edellisiinkään) tarvitaan.
Ohjeet siis olivat: lisää keikkoja (itsestääsevyys) ja myy tavaraa ainakin 600 euron verran niin saat velat pois.
Oivoi, miksen minä ole päässyt ohjelmaan antamaan noin hyviä neuvoja ja hyvällä palkalla niin minunkin rahapula helpottaisi.
mun mielestä lehtijutussa oli myös 10t opintolaina, mut se "hävisi" johonkin, ehkä siihen tuli joku lykkäys tai lehtijutussa oli virhe.
Oli kulutusluotot, jotka ohjelman lopussa oli maksettu, 10 k opintolaina, avioeron myötä velkaa ex-miehelle mm. talon myynnistä. Miksi näitä ei näkynyt rahataululla??
Piti pienenä toiveena, että ei tarvitsisi miettiä tai stressata raha-asioista, ja olisi varaa vaikka autoremppaan noin vain.
Täysin epärealistinen toive tuollaisilla tuloilla. Keskituloisetkin joutuvat miettimään asioitaan, ja useamman tonnin autorempat tuottaa ainakin jonkinlaista päänvaivaa.
Suomessa ei oikein elä tekemällä töitä vain joka toinen viikko.
Kaikkea ei voi saada, sekä rentoa kotonaoloa lapsen kanssa & minimaalisia työtunteja että vakaata taloutta.
Mutta Suvi ehkä saa mainosta tästä ohjelmasta, hyvä niin!
Oli kyllä varsinainen rimanalitus siivousyrittäjä Suvin tapaus. Ensin ohjelman aluksi näytetään kymmenen minuuttia hänen itsensä juurta jaksain kertomista tilanteestaan. Ihan fiksu nainen, mutta jo tässä vaiheessa jokainen tajusi, mikä on ongelma ja miten se ratkaistaan. Lisää töitä, itsekin tämän sanoi. Kalenteri puoleksi tyhjä, mutta mitään ei tee asian eteen. Hölynpölyn lappushow, jonka eteen tehty " valtavasti" laskelmia. Pelleillään muutaman kympin kanssa ja jos tarkkoja ollaan, miksi noutoruoka oli kohdassa muut menot eikä ruokamenoissa. Loppuhuipennus, hyvää kuuluu, saaanut/ ottenut yhden siivouskohteen lisää, joka työllistää häntä yhden kerran kuussa muutaman tunnin. Yksi asiakas, kerran kuukaudessa. Roinien myynnistä ei kestä edes mainita.Toivottavasti tämä onneton ohjelmayritelmä haudataan nopeasti.