Mikä on liian pitkä koulumatka kävellä yläastelaiselle ja ammattikoululaiselle?
Mielipiteesi lisäksi kiinnostaa kuulla, mikä on perheenne elämäntapa liikunnan ja ulkoilun suhteen.
Meillä nuoret jupisee 3,5 km:n koulumatkan kävelemisestä. Pyörätkin löytyy, mutta valitsevat mieluummin kävellä kouluun.
Kommentit (68)
Meillä lapset vielä ala-asteella, menevät kävellen 1lk alkaen ja isommat pyörällä. 2.6km matkaa/suunta.
Itse kuljin kävellen/pyörällä kouluun 5km matkan, talvella bussilla. Ei kaupungin koulu kuljetusta, koska oma valinta oli mennä kauemmas kouluun musiikkiluokalle.
Minulla ei ole autoa, joten hyötyliikuntaan on lapset tottunut jo pienestä pitäen. Miehellä auto, mutta hänen työajat sellaiset, ettei ehdi lapsia samalla kuskaamaan
Pitää olla kävellen kohtuullinen matka eli tuollanen 3km. Minusta 40min onmaksimi mitä pitäisi joutua aamulla kävelemään ettei ennen seitsemää tartte lähteä. Vauhti sellainen ettei tule hiki, talvella aika kenkkua hiestyä.
Urheilullinen perhe olemme, mutta järki käikesssa
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset vielä ala-asteella, menevät kävellen 1lk alkaen ja isommat pyörällä. 2.6km matkaa/suunta.
Itse kuljin kävellen/pyörällä kouluun 5km matkan, talvella bussilla. Ei kaupungin koulu kuljetusta, koska oma valinta oli mennä kauemmas kouluun musiikkiluokalle.
Minulla ei ole autoa, joten hyötyliikuntaan on lapset tottunut jo pienestä pitäen. Miehellä auto, mutta hänen työajat sellaiset, ettei ehdi lapsia samalla kuskaamaan
Niin ta täällä ei ole paikallisliikennettä, joten bussilla eivät edes pääsisi
Vierailija kirjoitti:
20km jo ainakin. Työkaveri kävelee 16km töihin.
Ei taida paljon muita harrastuksia tai elämää olla työmatkojen lisäksi? Tuosta tulee rivakalle kävelijällekin 5 tuntia työmatkoja joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta yli 2 km. Pyörä jos on niin sillä voi mennä vaikka 6 km.
Minä menin yläasteella 2 km kouluun ja takaisin, ysillä sen lisäksi perjantaisin sama tai pidempi rundi sekä tanssimista.
Liikuntanumero tasoa 6-7.
Oli myös lapsia jotka asuivat 1-3km kauempana koulusta ja huvipaikasta kuin minä, ja hekin kulkivat usein kävellen/pyörällä.
No kyllä 3,5 km joka päivä olisi aika pitkä matka, siihen menee jo aika kauankin. Pyörällähän tuo ei ole matka eikä mikään, joten ihmettelen mikseivät pyöräile. Käyn itsekin mielelläni tuon mittaisilla kävelylenkeillä tai pitemmilläkin, mutta en silti haluaisi joka päivä kävellä tuota matkaa töihin tai kouluun. Nukun mieluummin vähän pidempään.
2km, pyörällä 6km. Kerta on itse valinnut kävellä niin kävelkööt, kerta on pyörää tarjottu vaihtoehdoksi. Et ala kuskaamaan tai antamaan bussikorttia.
Ei tuossa ollut mitään mikä ei oikealla pukeutumisella hoituisi.