Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on nykynuorten tulevaisuus?

Vierailija
01.09.2024 |

Tuntuu siltä, että minua kusetettiin pahimman kerran, kun tähän maailmaan synnytettiin. Edessä ei liene mitään hyvää. Kriisejä kriisien perään.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumerit tuhosivat ahneudellaan kaiken hyvän, ulkoistivat työt muualle ja nyt nostellaan alveja ja huudellaan nuorisolle MEE TÖIHIN. spoiler: en mene, kun en tule saamaan edes eäkettä kun te pilasitte työpaikat, ympäristön elinolot ja tulevaisuuden lapsiltanne.

Vierailija
22/46 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi ajaa rekan alle jos käy niin huono tuuri että syntyy suoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina mikä vaan on mahdollista.

Vierailija
24/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on aina epävarmaa aikaa. Mutta ihan hyvin tämän päivän nuoret selviävät. Paniikin lietsominen on turhaa!

Vierailija
25/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tulevaisuus millaisen rakentavat. Keskittyvätkö materiaan ja kulutukseen, tuoksuihin, merkkivaatteisiin, päihteisiin ja rikollisuuteen, vai opiskelevatko ja pyrkivät vaikuttamaan asioihin? Kiinnostaako luonto ja ilmastonmuutoksen torjuminen vai trendikäs matkustelu enemmän? Tiedetäänkö mistä ruoka tulee vai kasvaako salaatti kaupassa? Avokadon, soijan yms vaikutukset metsien tuhonnassa?

Vierailija
26/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on jo vähentynyt, mutta kaikki ei bät ole vielä tajunneet sitä. On porukkaa joilla some täyttyy Kreikan matkojen kuvista joka vuosi edelleen. Omaa kulutusta on pakko vähentää. Älkää opettako lapsia ja nuoria ostelemaan Temusta ym. Miettikää mitä kannattaa opiskella, turhat alat voisi lakkauttaa, sellaiset höpömaisterikoulutukset, jotka ei työllistä. Päättäjät voisi tehdä vaihteeksi reiluja ratkaisuja vs. HUSin bonukset.

Vierailija
27/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamilainen, Suomi on muuttumassa kalifaatiksi.

Vierailija
28/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttava. Olen tietysti iloinen, että minulla on lapsi, mutta olen myös miettinyt että enää en uskaltaisi hankkia. Silloin maailma oli niin toisenlainen, esimerkiksi ilmastonmuutos ei vielä pahemmin näkynyt käytännössä.

Ainoa turva, mitä lapsen tulevaisuudelle voin yrittää järjestää on koulutus. Toivon, että sitten kun maapallon resurssit alkavat oikeasti käydä vähiin, hän ei olisi ihan siellä heikoimmin pärjäävässä porukassa. Ja että pystyisi tarvittaessa pärjäämään ja työllistymään muuallakin.

Toistaiseksi on sujunut hyvin. Se vaan vaatii sen, että osallistun lapsen koulunkäyntiin ja jaksan kannustaa, mutta niin ettei hän saa siitä paineita ja stressiä. Toisaalta olen huomannut, että nyt kun hän on yläkoulussa, niin se aikaisempien vuosien työ alkaa kantaa hedelmää. Oppiaineissa on yllättävän paljon kertausta, ja kun ne asiat on jo ensimmäisellä kerralla opeteltu kunnolla, niin koulu tuntuu nyt suju

Nämä ilmastonmuutos-sadut ovat kyllä hölmöjä. Ilmastonmuutos on kyllä meidän huolista kaikkein pienin.

Vierailija
29/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi olla nyt nuori tässä maailmassa. Hyvin pienelle osalle kansasta tulevaisuus näyttää ok:lta, lopuille tulee kylmää kyytiä

M50+

Vierailija
30/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että ainoa kusettaja asuu nykyään helvetissä saatanan vasemmalla puolella, ja sen nimi on Karl Marx.

Vierailija
31/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä suotta murehtimaan; idioluutio etenee kiihtyvällä nopeudella.

Vierailija
32/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: elämä ei ole sulle mitään velkaa.

Jos äiti väitti ettei mitään pahaa tapahdu sun elämässä, äiti valehteli. 

Vierailija
33/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buumerit tuhosivat ahneudellaan kaiken hyvän, ulkoistivat työt muualle ja nyt nostellaan alveja ja huudellaan nuorisolle MEE TÖIHIN. spoiler: en mene, kun en tule saamaan edes eäkettä kun te pilasitte työpaikat, ympäristön elinolot ja tulevaisuuden lapsiltanne.

Vassarin valhe. Monet asiat ovat huikeasti paremmat kuin ennen, paitsi woke, joka tekee jengin hulluksi.

Vierailija
34/46 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvemman (siis rahakkaamman) oikeus ja sen peittely kokkapuheissa teeskentelyllä ja hurskastelulla, siihen saavat nuoret tottua ja toivottavasti näkemään niiden kokkapuheiden läpi.

Esimerkkejä elämän eri alueilta:

iso metsäfirma julistaa sivuillaan, kuinka se on vastuullinen ympäristöstä ja niiin eettinen. Samalla se ahneuksissaan sallii törkeän luonnonsuojelurikoksen. Se ei maksa edes veroja ko. maahan, jolla ympärisörikoksia voitaisiin edes jotenkin korvata, ei - päinvastoin se saa itse valtiolta tukea - siis ollen suoraan osinkojen maksuun. Tavan ihminen maksaa ja elää yhä pskotummassa maailmassaan.

Länsi on olevinaan niiiiiiin närkästynyt Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan ja mm. monet urheilujärjestöt ovat näyttävästi pistäneet venäläiset urheilijat boikottiin. Samaan aikaan rahakkaat urheilulajit jatkaa niin kuin ennenkin, mielenilmauksesta Ukrainan puolesta lennät itse pihalle. Nämä urheilulajit pitävät huolta siitä, että sinne ei politikointia tuoda - eikä oikeita dopingtestauksiakaan. Sen sijaan marginaalilajeja, kuten esim. hiihtoa ja ampumahiihtoa, kytätään ja niiden lajien järjestöt ovat täynnä kilpiensäkiillottajia, joten he tuhoavat tai vähintään näivettävät ko. lajit lähtemällä politikoimaan ja keräämään irtopisteitä. Tavalliset ykisttäiset urheilijat kärsivät niin boikotoiduissa maissa kun muuallakin. 

Länsi on olevinaan niiiin närkästynyt ihmisoikeuksien rikkomisesta, mutta kun rikkaasta arabimaasta tulee joku kalifi tai emiiri vierailulle, ollaan niin mielinkielin ja turpa rullalla ettei tosikaan. Pitäähän sitä olla kohtelias, kun tosirikkaat viitsii tulla moikkaamaan. Tavan kansa maksaa turvajärjestelyt ja kestitykset. Ja rikas arabimaa saa olympialaisensa. Ihan varmasti.

jne jne jne

Vierailija
35/46 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamilainen, Suomi on muuttumassa kalifaatiksi.

Tätähän ei saa ääneen sanoa :D

Vierailija
36/46 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa ymmärtää, että tuomiopäivän ennustajia on ollut niin kauan kuin ihmisiäkin, ja silti koko ajan maailma ja ihmisten elinolot ovat kehittyneet parempaan suuntaan. Ei ole mitään syytä ajatella, että nyt oltaisiin käännekohdassa, jossa se tuomiopäivä lopultakin oikeasti tulee.

Maailma ei ole mennyt parempaan suuntaan. Lasten lukutaidottomuus lisääntyy, ei vähene. Miten se on mielestäsi parempaan suuntaan menemistä?

Vierailija
37/46 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä niihin ongelmiin, joihin voi itse vaikuttaa. Voit itse pitää itsesi ja ympäristösi kunnossa, opetella hyödyllisiä taitoja ja auttaa läheisiäsi niiden avulla.

Vierailija
38/46 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäviä skeittilautoja, Niken kenkiä jotka säätävät itse itsensä oikeankokoisiksi ja Biff on yhä ääliö.

Paluu tulevaisuuteen -leffassa se vuosi 2020 näytti aika erilaiselta kuin se 2020, jossa minä kävin muutama vuosi sitten. Edes 80-luvun luovat elokuvantekijät eivät osanneet ennustaa tätä pellemaailmaa.

Vierailija
39/46 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tulevaisuutta ei ole: työelämän mullistukset pilaavat urasuunnitelmat ja töihin on mahdotonta päästä, Suomi muuttuu turvattomaksi integraatio-ongelmien takia ja niin edelleen.

40/46 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäviä skeittilautoja, Niken kenkiä jotka säätävät itse itsensä oikeankokoisiksi ja Biff on yhä ääliö.

Paluu tulevaisuuteen -trilogia 😅