Miksi teit lapsia vielä yli 35-vuotiaana?
Kommentit (48)
Ei tullut aiemmin ja en osannut synnyttää. Nytkään vaikka oon jo 41. Olen kai pelkuri. Kaikki keinot käytössä oli. T. Tuore hölmö äiti
Koska olin ollut jo tarpeeksi työelämässä ja maksanut asuntolainan. Oli enemmän aikaa ja rahaa.
Ihana nuorempi mies jolla kauniit hampaat ja hyvä vartalo.
Halusin lapsia hänen kanssaan
Paha PCOS ym hormoniongelmat. Hellittivät vasta 35v jälkeen ennen vaihdevuosia. Esim kuukautiset alkoivat toimimaan itsekseen vasta silloin. Olin kuulemma tyyppiesimerkki tapauksesta joka voi tehdä lapsensa vasta neljänkympin lähellä. Tulin raskaaksi 40v luomusti.
Sääliksi käy lapsia.
Vanhemmat höperöitä liikuntaelinsairaita sydäntautisia.
Lapsi tulee täysi-ikäiseksi niin kavereiden vanhemmat vasta aloittavat aktiiviharrastuksia kuten vesihiihtoa tai vuorikiipeilyä.
Erittäin itsekästä vanhemmilta, häpeäisivät.
Miksi moista kysyt? Onko jotain jäänyt ymmärtämättä biologian tunnilta?
Aika vanhana tulet isovanhemmaksi!
Idioottipäissäni lähdin mukaan puolison vauvakuumeiluun.
Kannattaa nauttia lasten kanssa kotona niin pitkään kuin mahdollista. En itse ollut päiväkodissa lainkaan, vasta eskariin menin "hoitoon" kodin ulkopuolelle.
Olisin äärettömän onneton, jos en olisi äitiyttä saanut kokea, en ikinä ikinä antaisi tai vaihtaisi sitä kokemusta, onnea ja rakkautta pois.
T. 2 nuoren aikuisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.
Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.
Meidän vauva oli mukana meidän häissä. Äidin masussa. Vauvan sai isänsä sukunimen ja rakastavan isän. Tästä asiasta ei kannata tehdä ongelmaa.
Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.
Koska silloin on (yhä) hyvässä lisääntymis- ym. iässä.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy lapsia.
Vanhemmat höperöitä liikuntaelinsairaita sydäntautisia.
Lapsi tulee täysi-ikäiseksi niin kavereiden vanhemmat vasta aloittavat aktiiviharrastuksia kuten vesihiihtoa tai vuorikiipeilyä.
Erittäin itsekästä vanhemmilta, häpeäisivät.
Oletko jotenkin tyhmä?
Ensinnäkin, melkein kukaan ei harrasta kyseisiä asioita iästä riippumatta. Toisekseen, ne 35-40v ikäisenä synnyttäneet (tai isäksi tulleet) ovat todennäköisesti tehneet kyseiset asiat ennen lasten hankintaa, mikäli sellainen kiinnostaa. Kolmanneksi he ovat vasta noin 60v kun lapset muuttavat kotoa. Sen ikäisenä matkustellaan edelleen ympäri maailmaa jne. Höperöikä tulee vasta 85+.
Ja viimeisenä: lasten hankinta on AINA itsekästä.
Siksi, koska lapset ovat ihania ja niitä tuli meille helposti. Useampi siis tuon iänkin jälkeen.
Teimme, koska halusimme vielä yhden vauvelin. Meillä on mukavat ja kivat lapset, jotka ovat hyvää ja huumorintajuista seuraa, joten miksi ei? Isommat pärjäävät hienosti koulussa. Opettajat pitävät heistä. Hyvin kasvatettuja tunnollisia nuoria. Lähinnä ihmettelen, mitä toisten lasten hankkiminen muille kuuluu? Käymme töissä ja elätämme itse lapsemme. Ei pitäisi kutitella ap:n perää ollenkaan toisten lasten hankinnat.
Halusin lapsen. Odottelin sitä oikeaa miestä 35-vuotiaaksi asti ja kun ei löytynyt, niin tein lapsen hedelmöityshoidoilla.
Kun tapasin mieheni, vasta silloin. Ei niitä lapsia oikein itsekseen voi tehdä.