Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teit lapsia vielä yli 35-vuotiaana?

Vierailija
01.09.2024 |

Mikä syy?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni, vasta silloin. Ei niitä lapsia oikein itsekseen voi tehdä.

Vierailija
2/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lisääntyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin. 

Vierailija
4/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut aiemmin ja en osannut synnyttää. Nytkään vaikka oon jo 41.  Olen kai pelkuri. Kaikki keinot käytössä oli.  T. Tuore hölmö äiti

Vierailija
5/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin ollut jo tarpeeksi työelämässä ja maksanut asuntolainan. Oli enemmän aikaa ja rahaa.

Vierailija
6/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nuorempi mies jolla kauniit hampaat ja hyvä vartalo. 

Halusin lapsia hänen kanssaan 

Vierailija
7/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha PCOS ym hormoniongelmat. Hellittivät vasta 35v jälkeen ennen vaihdevuosia. Esim kuukautiset alkoivat toimimaan itsekseen vasta silloin. Olin kuulemma tyyppiesimerkki tapauksesta joka voi tehdä lapsensa vasta neljänkympin lähellä. Tulin raskaaksi 40v luomusti.

Vierailija
8/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lapsia.

Vanhemmat höperöitä liikuntaelinsairaita sydäntautisia.

Lapsi tulee täysi-ikäiseksi niin kavereiden vanhemmat vasta aloittavat aktiiviharrastuksia kuten vesihiihtoa tai vuorikiipeilyä.

Erittäin itsekästä vanhemmilta, häpeäisivät.

Vierailija
9/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moista kysyt? Onko jotain jäänyt ymmärtämättä biologian tunnilta?

Vierailija
10/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanhana tulet isovanhemmaksi!

Vierailija
11/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottipäissäni lähdin mukaan puolison vauvakuumeiluun.

Vierailija
12/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nauttia lasten kanssa kotona niin pitkään kuin mahdollista. En itse ollut päiväkodissa lainkaan, vasta eskariin menin "hoitoon" kodin ulkopuolelle.

Vierailija
13/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin äärettömän onneton, jos en olisi äitiyttä saanut kokea, en ikinä ikinä antaisi tai vaihtaisi sitä kokemusta, onnea ja rakkautta pois.

T. 2 nuoren aikuisen äiti

Vierailija
14/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.

Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.

Meidän vauva oli mukana meidän häissä. Äidin masussa. Vauvan sai isänsä sukunimen ja rakastavan isän. Tästä asiasta ei kannata tehdä ongelmaa.

Vierailija
15/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Vierailija
16/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin on (yhä) hyvässä lisääntymis- ym. iässä.

Vierailija
17/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia.

Vanhemmat höperöitä liikuntaelinsairaita sydäntautisia.

Lapsi tulee täysi-ikäiseksi niin kavereiden vanhemmat vasta aloittavat aktiiviharrastuksia kuten vesihiihtoa tai vuorikiipeilyä.

Erittäin itsekästä vanhemmilta, häpeäisivät.

Oletko jotenkin tyhmä? 

Ensinnäkin, melkein kukaan ei harrasta kyseisiä asioita iästä riippumatta. Toisekseen, ne 35-40v ikäisenä synnyttäneet (tai isäksi tulleet) ovat todennäköisesti tehneet kyseiset asiat ennen lasten hankintaa, mikäli sellainen kiinnostaa. Kolmanneksi he ovat vasta noin 60v kun lapset muuttavat kotoa. Sen ikäisenä matkustellaan edelleen ympäri maailmaa jne. Höperöikä tulee vasta 85+.

Ja viimeisenä: lasten hankinta on AINA itsekästä.

Vierailija
18/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska lapset ovat ihania ja niitä tuli meille helposti. Useampi siis tuon iänkin jälkeen.

Vierailija
19/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme, koska halusimme vielä yhden vauvelin. Meillä on mukavat ja kivat lapset, jotka ovat hyvää ja huumorintajuista seuraa, joten miksi ei? Isommat pärjäävät hienosti koulussa. Opettajat pitävät heistä. Hyvin kasvatettuja tunnollisia nuoria. Lähinnä ihmettelen, mitä toisten lasten hankkiminen muille kuuluu? Käymme töissä ja elätämme itse lapsemme. Ei pitäisi kutitella ap:n perää ollenkaan toisten lasten hankinnat.

Vierailija
20/48 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsen. Odottelin sitä oikeaa miestä 35-vuotiaaksi asti ja kun ei löytynyt, niin tein lapsen hedelmöityshoidoilla.